Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

In elk verhaal zit er een deel waarheid maar hier gaat het duidelijk om een gefrustreerde Filippino die met lede ogen moet toezien hoe de Filippinas meer interesse hebben in de dollars van de blanke "ash holes"dan de mooie praatjes van de lokale mannen.

huisman45

natuurlijk heeft die filipino gelijk,nou bijna niet iedereen is zo al hij het beschrijft,
maar die meiden zijn ook niet gek laten we eerlijk zijn ,
beter een ouwe lul leeg maken en lekker uit gaan en leuke kleren etc etc,
als die filipino die niets te makken heeft alleen jong op de wereld zetten en als hij er
genoeg van heeft heel hard weg rennen.
Ook hier moet ik zeggen niet allemaal.
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Amice



ik denk niet dat de buitenlanders die in de filippijnen verblijven het aantal pinoys die in het buitenland overschrijden.
Als deze man zijn zin wilt hebben kan hij beter niet met 2 maten meten en zijn kababayans uit het buitenland terug roepen, die daar de banen bezetten van ingezetene van die landen om daarmee de Filippijnen rijker te maken.

Waar hij gelijk in zal hebben is dat er veel buitenlanders zijn die denken hier de beer los te laten wat ze in hun thuisland ook niet kunnen en mogen maar dat is niet beperkt tot Dumaquete want o.a. in Angeles en Manila doen ze dat hetzelfde.

Als iedereen zijn plaats zou weten zou er niets aan de hand zijn, maar ja wie leert ze dat?

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luke

In Europa zijn er ook van die gezangen:
http://www.theolivepress.es/spain-news/2010/02/13/we-dont-want-english-tourists/

Het gaat hier nu over de Britten maar het maar om het even welke groep zijn...

Rich

Tja,......zo wilde de horeca in Antwerpen een paar jaar geleden geen Hollanders meer in de stad  :benweg:
Rich de Nederbelg.

bananacreek

Mijn mening alleen maar:

Inderdaad er zijn enkele zwaar gefustreerde  :smiley-philippines: bij...en dat worden er steeds meer zo te zien.. :denk:

In 1979 waren we met een stuk of vier blanken en toen was alles nog "rozengeur en manenschijn" om zomaar te zeggen.... :thumb: :thumb: :happy:

Nu zijn er een paar duizend (tegen de 9000 inclusief Koreanen en Afrikanen en Iraniers enz enz) (Dumaguete en omstreken) (dus tussen Basay en Bais om zo maar te spreken).............. :negatief: :negatief:

Hierna heb ik een related artikel van ene Kojak....een Amerikaan die een colom schrijft in de Negros Chronicle wiens editor al jaren gefustreerd is betreffende foreigners.... :jajaja: :jajaja:

Deze "Kojak" probeert steeds maar om een "broederband" in Dumaguete te kweken tussen de foreigners en de filipino's....maar het werkt andersom....die man zou moeten weten dat zulks niet mogelijk is....want filipino's zullen NOOIT de foreigners als hun gelijke beschouwen......ja ...ze kunnen vriendelijk zijn (soms echt gemeend).....maar die vriendelijkheid is vaak maar oppervlakkig en draait meestal om geld .... :dollareyes: :dollareyes:

Er zijn inderdaad een hoop  :smiley-philippines: die veel en veel meer geld hebben als de doorsnee blanke hier........

Correct dat er tussen al die blanken een aantal kuthonden, rotzakken en schreeuwbekken zitten en naar hun mening is er NIETS goed hier........... :lachen:

Ik zou zeggen: "There is the airport asshole, just fuck off"........ :benweg: :benweg: :benweg:

Natuurlijk zitten er foreigners bij die zich goed gedragen en die zie je vaak niet in gezelschap van het uitschot........

Inderdaad lopen er hier een aantal rond met een meisje die hun kleindochter zou kunnen zijn.....maar als dat grietje 18 is ?

In de disco komt veel van dat zogenaamde uitschot en die jagen achter de hoeren die geld in de kassa brengen......en er waren er toch een paar gisteravond die zeiden: "Nice music buddy"........

Maar dan zijn er natuurlijk ook een hoop toeristen hier (vergeleken met vroeger)....en je ziet het verschil toch wel....want je haalt die zogenaamde "expats" er zo tussenuit....

Dan natuurlijk de vraag...Maar hoe gaat dat dan in Angeles City....of waar dan ook elders op de  :smiley-philippines: ?................ :weetikniet: :weetikniet:

Hierna komt een ander artikel van die Kojak en ik weet nu op dit moment NIET of het om dezelfde Filippijn gaat.....en deze Filippijn wil dat ALLE expats uit het land gezet worden................ :lachen: :lachen: :jajaja: :run: :run: :run: :run: :run: :run: :run:

Dit artikel sluit mooi aan op het artikel van het edele medelid Boomerang.............. :thumb: :thumb:

Bottomline (voor mij althans)....: "Soms moet je kontenlikken...soms moet je je kop op het juiste moment houden...en de problemen kunnen al in het verkeer komen, maar tot nu toe valt het nogal mee....(in mijn geval)..maar ja...wat gaat er in de toekomst gebeuren?.......... :weetikniet: :weetikniet:

De situatie komt natuurlijk wel scherper te staan.........en de Filipijnen vinden het heerlijk om de foreigners een hak te kunnen zetten op één of andere manier.........

Inderdaad zitten er een aantal bij de ongelofelijk opscheppen over hun werk en bezittingen in hun Heimat en hun plannen om hier op de  :smiley-philippines: "luchtkastelen" te bouwen............. :lachen: :lachen:

Maar nogmaals dit is alleen mijn gedachte en ik heb altijd een excuse achter de rug.......... :jajaja: :jajaja: :denk: :denk:





bananacreek

Het volgende artikel is een kranten artikel en zou normaal in Engelse nieuwsberichten moeten staan.

Evenwel verzoek ik het Admin team om hierbij een kleine uitzondering toe te laten om redenen dat dit genoemde artikel zo mooi aansluit met de bovenstaande reacties naar aanleiding van de bijdrage van het geachte forumlid Boomerang, maar natuurlijk noteer ik wel de bron van dat betreffende artikel... :hoedjeaf: :hoedjeaf:


bananacreek

Firestorm
by: JAMES "KOJAK" HUGHS
June 14, 2015

I debated long and hard with myself as to whether I should write this column. I did not want to make things worse than they already are, but things have reached a boiling point where I must speak out. I am receiving and reading messages that threaten to tear apart the community I love. All this started with myopic, bigoted, racist, and unnecessary comments by a member of a locally prominent and influential family. He has publicly stated this is just the start of his "crusade".

I know and respect this family. That is why this pointless and vitriolic attack has shocked me. To make things worse this man has posted what should be a private community matter to facebook and shamed Dumaguete City and our community around the world. He erroneously believes that his venom is private but in reality once something is on the net it is in the public domain and lives almost forever. His disgusting potty mouth remarks have already been reproduced on two local internet forums. He glories in the adulation of other racist and considers himself on a crusade to "save the Philippines" from moral decay. His goal is to have all expatriates ejected from the Philippines. In his words all expatriates, including myself, are "( explitive )bags", whoremongers, drunks, pedophiles and fugitives from justice. Expatriates should " stick their money where the sun does not shine" and go home.

Now, I will admit there are some expatriates that do not deserve the privilege of living here. I have spent hundreds of dollars and long hours trying to clean out the garbage. I have solicited the help of community leaders and flown to Manila trying to get foreigners who abuse Philippine hospitality deported. But these were specific expatriates who have committed specific violations. Our crusader is attacking ALL foreigners; he is the antithesis of everything I have tried eight years to create; a bond between guest and host that would improve the quality of life for all of us.

Now this myopic racist is not only tearing our beautiful community apart; not only shaming us to the world; not just advertising to every pervert in the world that the Philippines is where they can practice their filth, but he is on a fool's crusade. Even when there are strong legal reasons to deport someone it is not that easy. I know I have tried.

I am begging for sanity and justice. Expatriates do not allow this racist to enflame you to do something rash that will hurt us all. My Filipino friends do not allow this bigot to cause us to tear apart. We can accomplish more working together than we can as separate communities.


source: http://www.negroschronicle.com/

bananacreek

Die Kojak noemt geen naam in zijn artikel terwijl de Filipino's maar al te graag namen noemen........... :weetikniet: :weetikniet:

De Editor heeft zijn werk gedaan?.......... :lachen: :lachen:

bananacreek

Dit kwam uit Belgenland...........Speculoos.. :jajaja:



Nu zijn den Hollanders aan de beurt om hun artikelen te laten zien.......... :lachen: