Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Gelijk de aardappelen gesneden voor de gebakken aardappelen morgen met appelmoes en wortelen........... :happy: :happy: :thumb: :thumb:



Toen belde Jinky waarom LL niet meer kwam werken in haar huis (ze leeft samen met iemand uit Israel)....en ik zei...dat weet ik niet.......... :weetikniet: :weetikniet:

bananacreek

Ok..back to normal?............. :crazy: :crazy: :crazy: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :denk: :denk: :denk:

Wat ging er dan fout?

Het laatste heuveltje was ongeveer 40-45 graden en toen ging het fout....

Ik schakelde de 4x4 LOW aan en probeerde naar boven te komen en de trailer hing er achter waar de lading inzat...... :denk: :denk:

Halverwege begonnen de voorwielen te slippen in de klei (had een paar uur daarvoor geregend)....en de hele zooi begon achteruit te rijden als ik de voet van de rem haalde en heb dus "geroepen" aan de mensen BATO...BATO....BATO (stenen...stenen..stenen) om de zaak vast te zetten...en nam toen het besluit om te proberen de trailer er eerst af te halen en via een nylon touw een meter of 25 naar beneden te vieren, om te keren en naast een boom te plaatsen en de lading met de hand naar boven te brengen..........dat viel niet mee maar toch gelukt... :thumb:



De helling komt niet naar voren op de foto....

bananacreek


bananacreek

Kijk allereerst ben ik geen ervaren off-road 4x4 driver maar een volledig gediplomeerde Klootzak......einde verhaal... :jajaja: :jajaja:

Bandenspanning op 28psi gebracht voor vertrek.....

GEEN lading in de Jeep op dat heuveltje waar een REO leeg overheen gaat en vol met 10 ton sagarcane afrijdt................



Het zwaartepunt van de truck zoals hierboven afgebeeld ligt op de juiste plaats en met sheer power is dat geen enkel pobleem in zulk een geval...

De trailer in mijn geval "hing" onder een hoek van een kleine 40 graden achter de jeep en trok de jeep daardoor iets omhoog vanwege het feit dat er geen enkele ballast in de jeep zat om daarbij een goede grip te krijgen in de klei op alle vier wielen (al zaten er stenen in de klei)....en het zwaartepunt (resultante) van de combinatie lag gewoon op het verkeerde punt in het onderhavige geval.........

Had ik moeten weten?.....misschien wel maar zoals ik al zei....ik ben geen ervaren off-road rijder........... :denk: :denk:

Wat van geleerd?............. :lachen: :weetikniet: :weetikniet:

bananacreek

Ok...van de schrik bekomen en de jeep alleen naar boven gereden zonder problemen en later gedraaid en geparkeerd....(geen parkeermeter te zien... :thumb: :happy: :happy:)....... :thumb:


bananacreek

Klaarmaken voor instaltie door Abing mijn carpenter.....



Aan het einde zit de "well" maar deze bron geeft maar weinig water in het droge seizoen....terwijl de andere bron 200 meter verderop waarschijnlijk al duizenden jaren nonstop loopt met veel water.............



1" PE hose (polyetheleen) aan de andere kant en dat had ik daar al jaren geleden gebracht ... :thumb:(ISO quality)






bananacreek

.

Fittings aansluiten (waren al in de garage gemaakt om later eenvoudig aan te kunnen sluiten (PE CTC)...........


bananacreek

Zeer weinig water op dit moment.....maar "vrees niet voor het vrezen wat nog moet gaan komen".... :lachen: :lachen:... :denk: :denk: :weetikniet:





Potje kosste 20 pesos..gat in deksel en met epoxy op pijp gelijmd en voor schoonmaken de deksel eraf draaien....kind kan de was doen.... :thumb:


bananacreek

.

Tijdelijk met stakes vastgezet want ik moet nog GI pijp stukken brengen en een meter PE om de extra kraan aan de andere kant te brengen



bananacreek