Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Cobra

Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

bananacreek

Volgens een lid hier in Bacong reden er tot een aantal jaren geleden grote "stinkende" tankwagens richting Dumaguete...en daar zat hoogst waarschijnlijk ook molasses in en dat zou wel kunnen want vroeger stond er ook een sugar cane fabriek in de plaats Sta. Catalina en dat was eigendom van Herminio (Meniong) Teves (ex congress man) maar die heeft daar alles aan de  :smiley-philippines: chinesen verkocht en die fabriek is later gesloten.....

Philippines maar niet in Negros Oriental.....


De enigste foto daterend uit de oude doos................ :run: :run:


Meniong Teves...nu 90+ maar nog zeer intellegent......
Zijn zoon en grandson kregen de beheerschap over een zeer groot aantal hectares sugarland tussen Bayawan en Sta Catalina maar die beheerden dat slecht dus verkocht hij de hele zaak daar aan de Chinos zoals Cokongwei en een ander..............

bananacreek

Citaat van: bananacreek op zondag 10 mei 2015, 13:28:17


En als die drivers met een expired franchise die dingen nu niet kunnen betalen?.... :lachen:






Nog een ander model.... :thumb: :happy:



bananacreek

Citaat van: Pinocchio op zondag 10 mei 2015, 14:20:53
Citaat van: bananacreek op zondag 10 mei 2015, 13:18:31
FPJ was een redelijke actor/congressman (of senator? :weetikniet: :weetikniet:)

Fernando Poe Jr. mag dan wel een verdienstelijk filmacteur geweest zijn, maar zijn enige politieke wapenfeit was zijn kandidatuur voor het Presidentschap dat hij verloor van G.M. Arroyo.

Zijn dochter Grace daarentegen is momenteel wel Senator sinds 2013

Ja...misschien maar hij had meer verstand als zijn mede acteur ERAP the Terrible............ :lachen: :lachen:

Erap zei twee weken geleden op tv dat de MNLF enz uitgeroeid moesten worden in een all out war in Mandanao............ :lachen: :lachen:


Ex president Fidel Ramos kwam met het volgende reply: "Anybody who still wants an all out war in Mindanao should be banned for life to Siberia"..... :lachen: :lachen:


Toch zijn er in het verleden geen corruptie of andere schandalen geweest betreffende Ramos.......(voor zover ik weet).... :lachen:

bananacreek



Toch zie je hier maar zeer weinig wagens met trailers zoals op deze foto....waarom?... :weetikniet: :weetikniet:

bananacreek

Toch een vreemd land waar ik vroeger geboren "zou zijn"..... :lachen: :weetikniet: :weetikniet:

Als ik in die trein zou zitten met een bolo dan zou het........ wooossshh......afhakken van die handel zijn......... :lachen: :jajaja: :jajaja: :ripba8: :ripba8:



Uit de Telegraaf....


Ook bijvoorbeeld: In Nederland worden hele rijen auto's in brand gestoken of beschadigd door vandalen.....ik heb het hier in bijna 37 jaar in Dumaguete nog nooit meegemaakt........kopschoppen?...... :denk: :denk: :denk:...toeval...was mijn eigen schuld... :jajaja: :jajaja:





Cobra

Citaat van: bananacreek op zondag 10 mei 2015, 15:31:04


Toch zie je hier maar zeer weinig wagens met trailers zoals op deze foto....waarom?... :weetikniet: :weetikniet:

Ook bij personen en bestelauto's in de PH zie je zelden of nooit een aanhangwagen.

Ze kopen liever een 2de bestelauto er bij i.p.v. een trekhaak er aan te doen en een aanhanger er achter.

2 x de capaciteit met 1 auto.

Als je al een aanhangwagen ziet, is de trekhaak meestal zo'n legerkoppeling die met 2 ogen in elkaar grijpt, geeft flinke opsodemieters als je remt of gas geeft.


Het zal de cultuur wel wezen.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

Cobra

Citaat van: bananacreek op zondag 10 mei 2015, 15:57:18
Toch een vreemd land waar ik vroeger geboren "zou zijn"..... :lachen: :weetikniet: :weetikniet:

Ook bijvoorbeeld: In Nederland worden hele rijen auto's in brand gestoken of beschadigd door vandalen.....ik heb het hier in bijna 37 jaar in Dumaguete nog nooit meegemaakt........


Dat zie je helemaal verkeerd Bananacreek !!!!!!

Je moet blij zijn dat je wiegje in NL gestaan heeft  !!!!!


(let op de kleur)

Zoniet, ben je een dissident (net als ik), heb je geluk dat je niet naar Siberie gestuurd word.



:lachen:  :lachen:  :lachen:
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

bananacreek

Die Lullekop ziet er dan ook niet zo intellegent uit zo te zien....maar mooie treinen hebben ze daar.......dat lijkt op de "eerste klas" van de jaren '70 maar dat was toen rode kleur?............ :thumb: :thumb:



:smiley-philippines:..train
'Good morning Boss...we have a small problem over here"............. :jajaja: :lachen: :lachen: :lachen:

bananacreek

Citaat van: Cobra op zondag 10 mei 2015, 16:01:12
Citaat van: bananacreek op zondag 10 mei 2015, 15:31:04


Toch zie je hier maar zeer weinig wagens met trailers zoals op deze foto....waarom?... :weetikniet: :weetikniet:

Ook bij personen en bestelauto's in de PH zie je zelden of nooit een aanhangwagen.

Ze kopen liever een 2de bestelauto er bij i.p.v. een trekhaak er aan te doen en een aanhanger er achter.

2 x de capaciteit met 1 auto.

Als je al een aanhangwagen ziet, is de trekhaak meestal zo'n legerkoppeling die met 2 ogen in elkaar grijpt, geeft flinke opsodemieters als je remt of gas geeft.


Het zal de cultuur wel wezen.