Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: bananacreek op woensdag 22 april 2015, 15:13:36
Hier duiken regelmatig valse 1000 peso briefjes op ...maar het probleem is dat als wanneer  je bijvoorbeeld P100 duizend van de bank haalt de nummers NIET worden genoteerd....dus allemaal je eigen risico?.......... :weetikniet: :weetikniet:

Ook als je bijvoorbeeld 100 duizend pesos deposit dan worden de nummers ook niet geteld......dollars werden een tijd geleden wel met nummers genoteerd en nu weet ik het niet want ik wissel nooit dollars en neem allleen euros uit de bank en wisel op straat...maar daar krijg je dan ook weer 100 duizend...









Straks toch maar wat in de garage werken.............. :jajaja: :thumb:


Een vrouw klaagde gisteren op de radio dat ze een vals 1000 briefje kreeg van CITY BANK ....maar vandaag kwam het uit dat alles op de cctv camera van de bank stond en het bleek dat de vrouw waarschijnlijk de zaak belazerde en later zelf een vals biljet verwisselde en toen betaalde bij Du Ek Sam............... :lachen: :lachen:




bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag  1 oktober 2014, 15:00:16
Citaat van: bananacreek op dinsdag 30 september 2014, 14:26:34
Deze  prachtige wagen reed langs me en reed me bijna van de weg af (was lopende) en ik was niet snel genoeg met het trekken en kon hem dus alleen maar van achteren nemen......... :jajaja: :jajaja:

Kijk dit was ook een 26-wheeler truck met oplegger met boorpijpen als lading voor de Geothermal plant in Palinpinon Valencia



Hier de truck van de vorige keer


Nu had ik een discussion met iemand hier waarom er zo weinig foto's op Google zijn met dit soort 26 wheeler trucks en aan mij werd verteld dat

1. - er geen drie assige "trekkers" in Nederland mogen rijden?
2. - dat een oplegger (trailer) ook geen 4 assen mag hebben?

Waar of niet waar ?................. :weetikniet: :weetikniet:
Nu ken ik wel de  :nederlandsevlag: wetten niet maar ik heb indertijd toch heel wat drie assige trekkers zien rijden in  :nederlandsevlag:.Dacht dat je in  :nederlandsevlag: met 6 assen,3 op de trekker,3 op de trailer tot 46 ton mocht gaan ?
Wat die meerassige trailers betrefd,als dat waar zou zijn zou er geen enkel Uitzonderlijk vervoer transport kunnen gebeuren,die trailers hebben bijna allemaal meer dan de drie normale assen van een trailer.


Deze wagens behoren tot MEDALLA trucking ...of zoiets..... maar kan  er niets van op internet vinden...morgen weer langs rijden en ze hebben staan naast een paar enorme bodega's in Barangay Magnao (Highway).............(naam verkeerd gelezen?... :weetikniet:)





Wordt vervolgd............ :jajaja: :jajaja: :denk:...zal er achter komen....niemand de deur uit... :benweg: :benweg:

bananacreek

Waarom al die poespas om een truck met oplegger?............... :lachen:



In 1979 had je hier geen trucks met opleggers ............. :lachen: :lachen:

Toen reden er zulk soort wagens rond...(in Dumaguete).. :jajaja: :jajaja:


bananacreek


Cobra

Citaat van: bananacreek op vrijdag 24 april 2015, 11:39:15



Nu had ik een discussion met iemand hier waarom er zo weinig foto's op Google zijn met dit soort 26 wheeler trucks en aan mij werd verteld dat

1. - er geen drie assige "trekkers" in Nederland mogen rijden?
2. - dat een oplegger (trailer) ook geen 4 assen mag hebben?

Waar of niet waar ?................. :weetikniet: :weetikniet:

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag  1 oktober 2014, 15:00:16
Nu ken ik wel de  :nederlandsevlag: wetten niet maar ik heb indertijd toch heel wat drie assige trekkers zien rijden in  :nederlandsevlag:.Dacht dat je in  :nederlandsevlag: met 6 assen,3 op de trekker,3 op de trailer tot 46 ton mocht gaan ?
Wat die meerassige trailers betrefd,als dat waar zou zijn zou er geen enkel Uitzonderlijk vervoer transport kunnen gebeuren,die trailers hebben bijna allemaal meer dan de drie normale assen van een trailer.


3 en 4 assige trekkers zie je genoeg rijden in Europa.



Maximum asdruk  is 10 ton, dus als je een lading hebt van 100 ton, heb je enkel al voor de lading 10 assen nodig, daar komt nog bij het gewicht van de trekker en oplegger.

Reken dan op 14 - 16 assen.

Kijk hier eens voor foto's van meerassige trekkers en opleggers.


Ook zijn er trekkers met een 3de "boogielift" as, die kan opgetrokken als er niet teveel gewicht op de schotel komt, word de asdruk op de achteras van te trekker meer dan 10 ton, kan hij zakken om het te verdelen over 2 assen.

Kan mogelijk volautomatisch zakken als het boven de 10 ton gaat.


Dit kan o.a. komen als de lading niet goed verdeelt kan worden over de laadvloer.

B.v. je bent geladen met 32 europallets en weegt 50 ton wat in NL Max. is. Je gaan lossen bij klant 1, de eerste 3 meter van achter.

Dan is het contragewicht weg van achter op de oplegger en kan de trekas meer dan 10 ton wegen.

Dan komt de boogielift er bij. :atyourservice:


Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

Cobra

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag  1 oktober 2014, 15:00:16
Nu ken ik wel de  :nederlandsevlag: wetten niet maar ik heb indertijd toch heel wat drie assige trekkers zien rijden in  :nederlandsevlag:.Dacht dat je in  :nederlandsevlag: met 6 assen,3 op de trekker,3 op de trailer tot 46 ton mocht gaan ?


Dat klopt niet Cosyns Guy, ik zal het uitleggen.

Met 5 assen mag je tot 50 ton treingewicht gaan in NL.

10 ton per niet aangedreven as.

Een aangedreven as mag in NL 11.5 ton asdruk hebben.

In Belgie en Luxemburg is het 44 ton max treingewicht.
In Duitsland en Frankrijk 40 ton.

Intern transport Frankrijk is 44 ton.

Vroeger in Zwitserland max 25 ton treingewicht om de wegen te sparen, daar was een zone van 10 km over de grens bij waar je met 40 ton in mocht om over te laden op meerdere trucks.

Schijnt dat het nu veranderd is naar 40 ton.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice: