Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Klopt maar het hele electriciteitsnet laat te wensen over.
Er zijn doorgaans maar weinig stopcontacten in een huis om reden dat de el.mij belast naar het aantal plugs.
Dan ben je feitelijk al overgeleverd aan verlengsnoeren.
De breakerskasten hebben ook maar een beperkte uitbreidings mogelijkheden nog maar te zwijgen over de kwaliteit daarvan.

Doorgaans missen die kasten dan ook nog een centrale afgrendeling van het el.net en dus enkel maar breakers.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Ik heb wel acht groepen in de bunker en ook de waterheater en waterpump op een aparte groep met een aardlekschakelaar....maar inderdaad de meeste goedkope verlengsnoeren die worden vaak overbelast..... maar dan nog zou een goede breker een brand kunnen voorkomen.....

De bunker zit dan ook vol met outlets maar toch ging er een keer iets fout toen ik per ongeluk (domheid) de "hot" wire op de aarde aansloot............ :negatief: :negatief:



bananacreek


bananacreek


bananacreek

Citaat van: bananacreek op zondag 22 maart 2015, 12:48:06
CitaatIf problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use Safe Mode to remove or disable components, restart your computer, press f8 to select Advanced Startup options, and then select Safe Mode.

Zou kunnen door mijn music drive maar op den andere computers werkt het goed en gelukkig kon ik de zaak weer draaiende krijgen door alleen drive C aan te sluiten en pas later de andere schijven...was  dan bijna de nieuwe muziek voor morgen kwijt............. :negatief: :negatief: :negatief: :ripba8: :run: :run: :run:

Toch nog niet de music portable drive aangesloten en straks proberen.................... :denk: :denk:............. :run: :run:



Losse video card................. :jajaja: :thumb: :happy:

Werkt nu weer vn de uitstekenden.............. :happy: :happy:

bananacreek

Citaat van: jens op zondag 22 maart 2015, 20:03:27
Citaat van: bananacreek op zondag 22 maart 2015, 08:27:30
Zomer uitverkoop.............


:lachen: zijn dat pastoorhonden creek ? die ene heeft kats een kruis op zijn kop. die is geld waard  :thumb:

Nee...die zou al besteld en uitgezocht zijn maar ze zijn misschien nog iets te jong?..niet van mij maar van een ander lid...

bananacreek

Tanjay.............MISSION OF GOD?...................... :lachen: :thumb: :thumb: :denk:

Ik moest naar Bais om wat spul af te leveren...........en daarna moest ik naar de city hall van Tanjay city om een document op te halen waarom ik vorige week heb verzocht.....

Op een gedeelte tussen Tanjay en Sta Cruz Tanjay kwam er plotseling een trycicle geladen met hollowblocks vanaf rechts van een weggetje de highway op racen en ik moest met alle macht in een spit reactie het stuur naar links gooien en tot een stilstand komen en dat deed ik en stond haaks op de weg (geen foto omdat ik zo woest was en dat vergat) en gelukkig geen opkomend verkeer op dat moment, maar dat ging bijna helemaal fout omdat de trailer begon te "scharen"....... :ripba8: :ripba8: :ripba8: :ripba8:

Ik stapte uit en liet de jeep en aanhanger staan waar ze stonden en de trycicle driver was er niet vandoor gegaan (zo wel dan had ik ze achtervolgd en misschein van de weg af gereden)......ik denk nu dat ze nog meer geschrokken waren dan ik en ik zei: "What the fuck do you think you are doing....unsay immo problema?...hubok? ...ikaw gusto patay?....stupid assholes"..................... :jajaja: :jajaja:

Ze zeiden evenwel geen woord want er waren een aantal getuigen in de machineshop die duidelijk hadden gezien wat er gebeurde...............

Geen nummerplaat en waarschijnlijk geen registratie en verzekering......





bananacreek

Toch nog even snel van beroep veranderen om een zitplaats in de hemel te krijgen?........hoop dat er psychiatrische keuring is.... :weetikniet: :weetikniet: :denk: :denk:


bananacreek

Zeer veel ongelukken worden hier veroorzaakt zoals hierboven aangegeven.......

Vanmiddag bezocht ik een city-councillor van Tanjay in Silliman Medical center Dumaguete want die verongelukte op zaterdagmorgen in Tanjay city op de volgende manier.....

Hij reed op een motor (zonder helm)

Hij passeerde een gestopte ceres Liner  en plotseling stak een persoon de weg over vanaf de voorkant van de bus en BOOM..KLAP... BOOM...resultaat allerlei schaafverwondingen maar ook een bloedprop in de hersenen en kan nu niet iedereen meer herkennen...maar de doctors beweren dat er geen hersenoperatie nodig zou zijn als wanneer de bloedprop door medicijnen opgelost zou kunnen worden.... :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :denk: :denk:

Dit gaat zijn familie zo'n beetje een 600 duizend pesos kosten?...... :weetikniet: :weetikniet:....land verkopen?...dat heeft hij genoeg in de bergen...

Verder drie doden in barangay Bacagay (Dumaguete) gisternacht toen twee motoren op volle snelheid een frontale botsing kregen waarvan één driver stomdronken was....

Vele dodelijke ongelukken gebeuren hier door het domme inhalen en reken maar dat er een hoop kloothonden hier rondrijden want in het verkeer zijn ze vaak oerdom...lawyers..doctors....wat dan ook... (niet gezegd tegen de  :smiley-philippines: in het algemeen...maar het is nu eenmaal zo)........velen hebben helemaal geen inzicht in een bepaalde verkeers situatie en de leden en gasten die alreeds hier wonen of op bezoek zijn geweest en zelf ook hier hebben gereden zullen het waarschijnlijk ergens met mij eens zijn.....

Wat met die councillor gebeurde kan dan ook met iedereen gebeuren en er kan een persoon oversteken......maar ook honden.....en dat zijn er velen in het donker... :jajaja:  :ripba8:

De vraag is altijd: "WHO IS NEXT?"................... :weetikniet: :weetikniet:




Amice

Tja rijden op de weg in de filippijnen is net als oorlog voeren het barst van de ongeleide projectielen.  :biggrinn:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent