Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Straks dan toch maar even "storm-training" ondergaan............ :lachen: :happy: :happy:


bananacreek

Hier in de buurt achter den bunker is een verjaardag of zoiets en hebben ze een videoke gehuurd en dat is een meter of honderd weg maar je hoort de hele familie tegelijk door de microphone GILLEN...Ik hou van luide muziek..maar dit is onkruid....vergif... :lachen: :lachen: :negatief: :jajaja: :jajaja:.......... :ripba8: :ripba8:


bananacreek

Pablo December 2012...achter het plastic zat plywood maar het water werd alsnog door de kieren geblazen.... :lachen: :negatief:








bananacreek


bananacreek

Citaat van: bananacreek op donderdag  4 december 2014, 12:14:51
Pablo December 2012...achter het plastic zat plywood maar het water werd alsnog door de kieren geblazen.... :lachen: :negatief:






Dat plastic plaatste ik gedurende de storm de avond voor dat ik deze foto nam en kreeg daarbij de stalen hoeklijn die boven op het plastic ligt op mijn kop.... :negatief: :negatief: :negatief:

Toch niet vreemd dat de doctoren hie tot nu toer geen licht zien aan het einde van de tunnel..... voor een eventueel geestelijk herstel............. :crazy: :crazy: :crazy:

Amice

Opvallend is dat stilte voor de storm echt schijnt te kloppen.

We hebben een warme zonnige dag achter de rug met heel rustig weer en nu begint het te regenen in Manila.

We wachten het maar af, het zal hier wel niet zo'n vaart lopen behoudens dan in de krottenwijken.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Adriaan

Creek er was plywood en plastic maar je kreeg toch nog water binnen? Zat er glas achter dat plywood?

Nog even over je melanoma:

Ja artsen maken moeilijke tijden door. We beunhazen, via het internet, nu allemaal in dat soort aangelegenheden en hoewel het voor dokters vervelend is heeft het in ieder geval als positief effect dat ze op hun tenen moeten blijven staan.

Nou hier is een andere irritant voor hen. Ze hebben beiden gezegd dat ze niet de apparatuur hebben om de Breslow dikte te meten. Maar ik begrijp uit het volgende dat ze nauwelijks iets over de ernst van je melanoma kunnen zeggen als ze dat niet kunnen doen. Het is een "strong predictor of outcome"

What is Breslow thickness?

The Breslow thickness is reported for invasive melanomas. It is measured vertically in millimetres from the top of the granular layer (or base of superficial ulceration) to the deepest point of tumour involvement. It is a strong predictor of outcome; the thicker the melanoma, the more likely it is to metastasise (spread).

What is the Clark level of invasion?

The Clark level indicates the anatomic plane of invasion.

Level   Characteristics
Level 1   In situ melanoma
Level 2   Melanoma has invaded papillary dermis
Level 3   Melanoma has filled papillary dermis
Level 4   Melanoma has invaded reticular dermis
Level 5   Melanoma has invaded subcutaneous tissue
The deeper the Clark level, the greater the risk of metastasis (secondary spread). It is useful in predicting outcome in thin tumours, and less useful for thicker ones in comparison to the value of the Breslow thickness.

What is the treatment for nodular melanoma?

The initial treatment of a primary melanoma is to cut it out; the lesion should be completely excised with a 2-3 cm margin of normal tissue. Further treatment depends mainly on the Breslow thickness of the lesion

Als je wilt voorkomen dat haar bloeddruk weer hoog gaat door het forum te noemen: deze informatie komt van DermNet New Zealand./

Adriaan

Amice, ook hier was het een hele rustige dag. Ik zag ook geen tekenen van paniek, ook niet in de lokale SM. Wat me wel opviel was dat er in de Supermarket meer witneuzen (vergezeld van hun respectieve ega's) schenen rond te lopen dan gewoonlijk het geval is. Misschien nemen wij die waarschuwingen iets serieuzer ...

Amice

Citaat van: Adriaan op donderdag  4 december 2014, 13:56:04
Amice, ook hier was het een hele rustige dag. Ik zag ook geen tekenen van paniek, ook niet in de lokale SM. Wat me wel opviel was dat er in de Supermarket meer witneuzen (vergezeld van hun respectieve ega's) schenen rond te lopen dan gewoonlijk het geval is. Misschien nemen wij die waarschuwingen iets serieuzer ...


Dat denk ik wel ja per saldo weten we nu nog niet hoe ernstig het wordt.
Maar toch de family in iloilo hebben nu toch ook wel meer voorbereidingen getroffen dan tijdens Yolanda, de schrik zit er naturlijk wel in nu.

Als we de krantenberichten meten geloven dan is ook de government op red alert, maar dat zal meer bedoeld zijn als alert hoe ze hun zakken weer kunnen vullen nu.

Jammer dat creek de site van Pagasa niet kan openen (anderen denk ik ook niet) het was altijd een toevoeging in dit topic in zulke situaties.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

TheDolphin