Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek


bananacreek

Ik ken de man van gezicht en hoorde vanmiddag in de Why Not dat hij op een keer beweerde dat hij een tasje met 200 duizend pesos op de tafel had laten staan en toen men zei: "We hebben niets gevonden" werd hij woest.... :thumb: :thumb:


bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek

Heb goede voornemens om volgende week weer platen te draaien in den disco...dan maar sterven met de "laarzen" aan.... :lachen: :lachen: :ripba8: :ripba8:




Adriaan

Creek, jij vertelde dat toen je dokter je adviseerde een "second opinion" te krijgen jij antwoordde: ja maar ze heeft gezegd dat als haar blijkt dat een patient geen vertrouwen in haar heeft ze verder niets met de zaak van doen wil hebben (of woorden van die strekking). Daaruit concludeerde ik dat ze, in jouw opinie, tegen een "second opinion" was. Maar nu vertel je dat ze je in feite geadviseerd heeft om een dergelijke opinie te krijgen ... Wel, des te beter. Maar heb je geen verkeerde indruk gewekt bij die (huis) dokter?

Hier is verder wat nieuws over sunscreens. Een veronderstelling is dat ze in feite bijdragen aan kanker i.p.v. die te verhinderen. Ten eerste omdat ze de zegenrijke werking van de zon (vitamine D o.a.) verhinderen en ten tweede omdat er vaak spul in zit dat door de huid in het bloed dringt en daar allerlei onheil teweeg brengt. De dermatologen hebben dat  vooral voor noordelijke sferen belachelijke advies om uit de zon te blijven op hun geweten. Die zaak is nu zeer controversieel.

Hier is een fragment van een populair rapport met een link en een verwijzing naar een meer wetenschappelijke publicatie:

1
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------



-----------------------------------------------------------------------------------------------------
NaturalNews_300

I've been saying this for years. Now the research is finally coming out to prove it: sunscreen use actually causes cancer, according to comprehensive new research published in the U.K.
There are two primary reasons why sunscreen causes cancer. First, and most importantly, the use of sunscreen blocks the skin from absorbing the sun's rays. That's what it's supposed to do, right? Yes, but in doing so, it also blocks the creation of all-essential vitamin D, the nutrient that the human body desperately needs to prevent as many as 25 chronic diseases. Notably: prostate cancer, breast cancer, osteoporosis, schizophrenia and heart disease.

It turns out that most people living in the Northern hemisphere (which probably includes you) are chronically deficient in vitamin D. By wearing sunscreen, they're depriving their bodies of perhaps the single most important nutrient they need to stay healthy.
The second reason sunscreen causes cancer is because it contains toxic chemicals in the form of artificial fragrance, chemical colors and petroleum products used as fillers and stabilizers. These chemicals are absorbed through the skin where they enter the bloodstream and wreak havoc on the immune system. Artificial fragrances, just by themselves, may contain dozens of carconigenic chemicals that damage the liver, the heart, and even promote systemic cancer.

http://www.naturalnews.com/001264.html#
http://www.healthresearchforum.org.uk/reports/sunlightrobbery.pdf

bananacreek

#17518
Het verhaal van een patient die haar niet zou vertrouwen en dan de keuze had om een andere arts te vinden na het ondertekenen van een waiver kwam in het begin van de behandeling.....nadat de excision was gedaan en dat ik de slides zag vertelde ze me dat ik de slides naar andere doctor of instelling zou kunnen brengen voor een tweede reading.......of mee zou kunnen nemen naar mijn land van herkomst ...

Ik sprak een Amerikaan hier die met bloedkanker zit en die vertelde mij dat de zon ZEER nodig was voor de aanmaak van Vit D en dat het WEL belangrijk was dat je regelmatig onder de zon komt maar dat zulks gecontroleerd zou moeten gebeuren beginnende met bijvoorbeeld een kwartier per dag ...dan increase tot een half uur per dag...maar nooit laten verbranden....

Sun creens related:

Ja, zo raak je de kluts kwijt...de ene kant zegt sun creen gebruiken en de andere kant zegt NIET DOEN......ik gebruik het NIET als ik s'morgens van huis 4 km naar de stad loop (waarvan 3 km in de schaduw zoveel mogelijk) en korte motor ritten....maar voor een rit van een uur en langer gebruik ik dan wel sun screen....maar al zou ik het NIET gebruiken dan laat ik me natuurlijk NIET verbranden....................nu is de vraag weer open vanwaar kreeg ik die Melanoma?.................

Ik MOET onder de zon komen in mijn dagelijks leven....de zon schijnt nu eenmaal.....ik moet naar de stad...ik moet ergens naar toe ...enz enz...

Ik neem aan dat ik wel genoeg sun shine krijg elke dag..............

Maar natuurlijk is de open vraag betreffende de sun screen een zeer belangrijke........

NIVEA zal het zeker NIET met u eens zijn..... :lachen: :lachen: :neeneenee: :neeneenee:

Maar zekers ga ik ook uw links lezen...maar eerst morgen die slides en samples ophalen..................en ik ga haar zeggen dat de Amerikaan graag consult wil hebben maar EERST mijn slides en samples wil bekijken....EN DAT IS DE WAARHEID....Hij wacht eerst op mijn tweede reading...maar hij kan NIET te lang wachten had ik hem geadviseerd....



Zo was (als voorbeeld van de tegenstrijdigheden) dat een aantal jaren geleden de US soybean association voor jaren hoog en laag beweerde dat COCONUT OIL zeeeer slecht was en de cholesterol nadelig beinvloedde...... en dat alleen SOYBEAN OIL goed was ...maar na jaren kwamen ze er in de US toch achter dat er NIETS verkeerd was met COCONUT OIL......enz enz...

Ik heb voor jaren een hele kranten-pagina bewaard met het antwoord daarop van de Philippine Coconut Authority waarbij men het tegendeel beweerde............



Cosyns Guy

Alle respect voor dokters en wetenschappers maar een mens zou er het noorden bij verliezen met al die tegenstrijdige onderzoeken.
Heb zelf ook een lichte huid die heel snel verbrand dus verblijf ik zo weinig mogelijk in de volle zon.
Droeg in de  :smiley-philippines: toen ik er op vakantie was zowiezo altijd een lange broek (heb een hekel aan korte broeken) en een T-shirt en zoveel mogelijk in de schaduw toen het een erg zonnige dag was.
Denk dat men met gezond verstand en zijn eigen lichaam kennende al een hoop miserie kan vermijden.