Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Ifugao

Citaat van: bananacreek op zaterdag 15 november 2014, 14:51:01
IN HET VERLEDEN VERTIKTE IK OM ZULKE ARTIKELEN TE LEZEN................zelfs als andere mensen over het onderwerp kanker spraken wilde ik er niets van hebben of horen....


Dat heet struisvogelpolitiek Creek.  Struisvogels steken hun kop in het zand om naderend gevaar/onheil niet te willen zien. 

Amice

Citaat van: Ifugao op zaterdag 15 november 2014, 17:16:19
Citaat van: bananacreek op zaterdag 15 november 2014, 14:51:01
IN HET VERLEDEN VERTIKTE IK OM ZULKE ARTIKELEN TE LEZEN................zelfs als andere mensen over het onderwerp kanker spraken wilde ik er niets van hebben of horen....


Dat heet struisvogelpolitiek Creek.  Struisvogels steken hun kop in het zand om naderend gevaar/onheil niet te willen zien. 

Vroeger sprak men het woord kanker zelfs niet uit maar duidde dat aan als (de grote) K.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Ifugao op zaterdag 15 november 2014, 17:16:19
Citaat van: bananacreek op zaterdag 15 november 2014, 14:51:01
IN HET VERLEDEN VERTIKTE IK OM ZULKE ARTIKELEN TE LEZEN................zelfs als andere mensen over het onderwerp kanker spraken wilde ik er niets van hebben of horen....


Dat heet struisvogelpolitiek Creek.  Struisvogels steken hun kop in het zand om naderend gevaar/onheil niet te willen zien. 

Dat kennen we , hier in de  :smiley-philippines: heb je een massa "stuisvogels" , zich preventief aan een onderzoek onderwerpen is hier Not done. De uitslag moest maar eens negatief zijn.  :floet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

smilingbee


Dat heet struisvogelpolitiek Creek.  Struisvogels steken hun kop in het zand om naderend gevaar/onheil niet te willen zien. 
[/quote]

Het is een fabel dat struisvogels bij gevaar hun kop in het zand steken. Waarschijnlijk is dit verhaal ontstaan doordat struisvogels vaak met hun kop bij de grond foerageren, of doordat zij hun nek plat op de grond leggen als roofdieren een broedende struisvogel naderen. (bron Wikipedia)
't is maar dat je het weet  :lachen:

bananacreek

#17244
Citaat van: Amice op zaterdag 15 november 2014, 23:53:26
Citaat van: Ifugao op zaterdag 15 november 2014, 17:16:19
Citaat van: bananacreek op zaterdag 15 november 2014, 14:51:01
IN HET VERLEDEN VERTIKTE IK OM ZULKE ARTIKELEN TE LEZEN................zelfs als andere mensen over het onderwerp kanker spraken wilde ik er niets van hebben of horen....


Dat heet struisvogelpolitiek Creek.  Struisvogels steken hun kop in het zand om naderend gevaar/onheil niet te willen zien. 

Vroeger sprak men het woord kanker zelfs niet uit maar duidde dat aan als (de grote) K.

Hier was een artikel vandaag in de lokale krant dat Atty Saleto Erames (ook een city counsilor) in St. Luke's Hospital Manila bevonden was van Stage IV of the liver van de Big C.........

Ik heb die man nooit gemogen want er was een Zwitser (Paul D.) hier vroeger die werd beschuldigd van het uitsmokkelen van Marijuana in coconut-shells (zoals een gerecht uit Bohol met een rood bandje er om) via de airport... en hij liet deze man 75 duizend pesos op voorhand betalen en liet hem later aan zijn lot over.....en de zaak was dismissed in een latere zaak voor de rechtbank met een andere advokaat en de man was zo blij dat hij een Marijuana session met San Miguel beer had met Steve Dow een Amerikaanse verrrader....en toen hij naar huis ging (ergens in 1993) knalde hij in volle vaart met zijn Honda motor tegen een onverlichte aanhanger van een URSUMCO sugar truck in Manjuyod en was op slag dood.....

Later heeft zijn weduwe een zaak gewonnen tegen de URSUMCO en kreeg schadevergoeding..... 

Zijn zoon (Erames) is ook een cousillor en kwam altijd in de disco biljarten (vroeger)...maar kwam nooit zonder bodyguards..........

bananacreek

Ik ga even met een paar foto's verder en kom straks met een klein verhaal van den Amerikaanse vriend die ik hier ken...maar eerst even de kop in den koelkast stoppen op zoek naar wat Coke Zero...(begint ook met een grote C)..........


Laatste avondmaal?.... :weetikniet:

Chicharon...van varkensvet....zoals mijn moeder vroeger "Kaantjes" maakte of niet hetzelfde?.... :weetikniet: :weetikniet:
Is wel lekker als snack met bier maar zeer veel vet in....(dacht ik)




Daarna ga ik het rustig aan doen vanavond want morgen weer naar de tweede en derde opinion.....

Ik heb vandaag genoeg van die grote K...troep... :jajaja: :jajaja:



bananacreek

Citaat van: Ronny55 op zaterdag 15 november 2014, 23:53:48
Citaat van: Ifugao op zaterdag 15 november 2014, 17:16:19
Citaat van: bananacreek op zaterdag 15 november 2014, 14:51:01
IN HET VERLEDEN VERTIKTE IK OM ZULKE ARTIKELEN TE LEZEN................zelfs als andere mensen over het onderwerp kanker spraken wilde ik er niets van hebben of horen....


Dat heet struisvogelpolitiek Creek.  Struisvogels steken hun kop in het zand om naderend gevaar/onheil niet te willen zien. 

Dat kennen we , hier in de  :smiley-philippines: heb je een massa "stuisvogels" , zich preventief aan een onderzoek onderwerpen is hier Not done. De uitslag moest maar eens negatief zijn.  :floet:

Dat is correct en hetzelfde zie je met Diabetis gevallen...wachten tot het laatste moment...ook met stroke prevention....

bananacreek

.

Een dagdromer en een bodybuilder (ex)...wel een vriendelijke man, en zou volgens hem degene zijn geweest die de val (capture) van CARLOS teweeg zou hebben gebracht en was later uitsmijter in Zwitserse disco's................wilde kastelen bouwen hier en had samen met enkele  :smiley-philippines: een body-building gym maar werd financieel geheel uitgekleed door zijn partners.......

Wie was Carlos ook weer?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ilich_Ram%C3%ADrez_S%C3%A1nchez


bananacreek


bananacreek

Vorige week....



Deze week...zaak opgelost...zeer snel voor een   :smiley-philippines: moord hier in Dumaguete...want er zijn nog zaken die 32 jaar oud zijn en nooit opgelost...