Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Oneway ticket Manila-Amsterdam met Malaysian voor 305 Euro.

Op verschillende data de komende maand.

En later zie je wel weer, in heaven is geen bier daarom drinken we het hier.

In Nederland zal je het dan wel met Heineken moeten doen maar er is ook Duvel en dat is een beetje als Red Horse.

bananacreek

Heb geen zin om in de kou te sterven......tussen al die Marrokanen en Somaliers....maar natuurlijk wel een idee.......dank u daarvoor........ :thumb: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Adriaan

Creek, geef de moed nog niet op. Volgens een  rapport in de American Journal of Dermatology bleek in 90% van gevallen van operatieve verwijdering van gevallen van melanoma dat er helemaal geen melanoma was. Dat betekent dus dat in negen van de tien gevallen huidartsen hebben gesuggereerd, of ingestemd met de idee van de patient, dat er van melanoma sprake was terwijl dat niet zo was. Hier wordt dus de wenselijkheid van een tweede en zo nodig derde opinie onderstreept. Ik weet niet of daar in Dumaguete een mogelijkheid toe bestaat:



A new report in the Journal of the American Academy of Dermatology1 claims that 90 percent of melanoma patients may not only have had their skin lesions removed unnecessarily, but may also have actually increased their morbidity risk by doing so.

The study looked at 300,215 melanoma excision cases that occurred over 10 years at participating clinics and dermatopathology units in 13 countries.

As reported by The Tanning Blog:2

"The purpose of the survey was to investigate the relationship between necessary excision of malignant melanoma and unnecessary removals of benign lesions. In non-specialized clinics the number of unnecessary removals was as much as 30 times higher than the necessary excisions. In specialized clinics, the ratio sank to less than 10 times.

This means that in some dermatologists' clinics, 90 out of 100 'melanoma-victims' were misled to have a piece of their skin sliced away. When extrapolating the average figures in the survey to one million American victims, as many as 900,000 may have suffered needlessly.

...

Unfortunately, what this means is that while the melanoma epidemic appears to be real, based on surgical statistics, it actually paints a misleading picture since about 90 percent of "melanoma cases" are not real melanoma. The report highlights the necessity to get a second, and perhaps even a third opinion from a specialized clinic before going under the scalpel.


bananacreek

Begraven worden?...... :weetikniet: :weetikniet:...Dat kost geld.......... :jajaja: :lachen:

Maar zowel dan zou ik dit als mijn afscheidslied door Dumaguete willen horen bulderen op een open vrachtwagen mer 5000W stereo..........

[yt=640,505]7lzGxoUhA4c [/yt]



bananacreek

#17094
Citaat van: Adriaan op zaterdag  8 november 2014, 12:53:57
Creek, geef de moed nog niet op. Volgens een  rapport in de American Journal of Dermatology bleek in 90% van gevallen van operatieve verwijdering van gevallen van melanoma dat er helemaal geen melanoma was. Dat betekent dus dat in negen van de tien gevallen huidartsen hebben gesuggereerd, of ingestemd met de idee van de patient, dat er van melanoma sprake was terwijl dat niet zo was. Hier wordt dus de wenselijkheid van een tweede en zo nodig derde opinie onderstreept. Ik weet niet of daar in Dumaguete een mogelijkheid toe bestaat:



A new report in the Journal of the American Academy of Dermatology1 claims that 90 percent of melanoma patients may not only have had their skin lesions removed unnecessarily, but may also have actually increased their morbidity risk by doing so.

The study looked at 300,215 melanoma excision cases that occurred over 10 years at participating clinics and dermatopathology units in 13 countries.

As reported by The Tanning Blog:2

"The purpose of the survey was to investigate the relationship between necessary excision of malignant melanoma and unnecessary removals of benign lesions. In non-specialized clinics the number of unnecessary removals was as much as 30 times higher than the necessary excisions. In specialized clinics, the ratio sank to less than 10 times.

This means that in some dermatologists' clinics, 90 out of 100 'melanoma-victims' were misled to have a piece of their skin sliced away. When extrapolating the average figures in the survey to one million American victims, as many as 900,000 may have suffered needlessly.

...

Unfortunately, what this means is that while the melanoma epidemic appears to be real, based on surgical statistics, it actually paints a misleading picture since about 90 percent of "melanoma cases" are not real melanoma. The report highlights the necessity to get a second, and perhaps even a third opinion from a specialized clinic before going under the scalpel.

Ja, dank u medelid Adriaan.... :atyourservice: :hoedjeaf:

Maar de grote vraag is of daar nog tijd voor is want dit is de vierde opinion en de tweede en derde geloofden NIET dat het een Melonoma was maar dan weer op een foto van de vierde leek het er wel op......en de tweede en derde komen pas terug op November 17...en hoe langer ik wacht hoe gevaarlijker?

Vraag is wie heeft er gelijk...de longarts tezamen met de oncologist (tweede en derde mening) of de skin doctor?.......... :weetikniet: :weetikniet:

Natuurlijk een zeer interessant artikel van u...de vraag is gewoon ....kan ik die 10 dagen nog wachten of zal dat mijn snellere einde betekenen?

De Skindoctor zal gewoon zeggen.....Ok...It's up to you Joe............but never blame me......and don't come back anymore to my clinic if you think I don't know my profession...


Maar uw artikel wordt ten zeerste door mij op prijs gesteld en geeft toch weer aanleiding om te blijven vechten......... :thumb: :thumb: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

bananacreek

Ik ga maandag toch kijken of er ook een oncologist zit in Silliman Medical center voor de vijfde opinion.....niets te verliezen...en nogmaals dank sir Adriaan voor uw artikel.......maar ik kan vanavond geen beloftes maken.........


bananacreek

Nog even dit:

Bij de skindoctor moest zij in het boek (schoolbook) kijken betreffende welke bloed testen ze moest voorschrijven ....ik zat een beetje verbaasd te kijken?

Maar dezelfde skin doctor werd door de tweede en derde opinion aanbevolen als zijnde een goede professional............en nu kan ik de bomen door het bos niet meer zien.... :negatief: :negatief:



Amice

Zekerheid krijg je pas als het gezwel eruit gesneden is en er biopsy op toegepast is.

Pas daarna kun je een plan trekken en gericht bepalen of chemotherapy  nog soelaas biedt. Als Adriaan gelijk krijgt en die kans is ook redelijk groot, dan is chemotherapie ook niet nodig.

Een longarts kan als geen ander bepalen of er uitzaaiingen in de longen zit, daar zou ik in eerste instantie meer fedusie in hebben dan een dermatoloog. neemt niet weg dat een dermatoloog juist weer diegene is die kan bepalen of een huidaandoening een melanoom is of niet en zo achterlijk zijn ze in de Filippijnen nu ook weer niet. :)

Eruit snijden dat ding en wel zo gauw mogelijk Creek.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: Pinocchio op zaterdag  8 november 2014, 12:29:32
Oneway ticket Manila-Amsterdam met Malaysian voor 305 Euro.

Op verschillende data de komende maand.

En later zie je wel weer, in heaven is geen bier daarom drinken we het hier.

In Nederland zal je het dan wel met Heineken moeten doen maar er is ook Duvel en dat is een beetje als Red Horse.

Ik had gedacht aan Albert Hein bier?.... :jajaja: :weetikniet:

Amice

Citaat van: bananacreek op zaterdag  8 november 2014, 13:27:39
Citaat van: Pinocchio op zaterdag  8 november 2014, 12:29:32
Oneway ticket Manila-Amsterdam met Malaysian voor 305 Euro.

Op verschillende data de komende maand.

En later zie je wel weer, in heaven is geen bier daarom drinken we het hier.

In Nederland zal je het dan wel met Heineken moeten doen maar er is ook Duvel en dat is een beetje als Red Horse.

Ik had gedacht aan Albert Hein bier?.... :jajaja: :weetikniet:

Die hebben zwarte piet ook al in de ban gedaan Creek, dus het is niet zo zeker of die je nog binnenlaten.  :weetikniet:

:lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent