Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

#170
Dank voor het begrip allemaal  :hoedjeaf: :atyourservice:

Weer een ongeluk op de motor, hier naast het boord, ongeveer 280 meter vanaf mijn huis. :neeneenee: :jajaja:


Ik reed met een snelheid van ongeveer 27 km/uur en plotesling kwam er op de hoogte waar het boord staat van rechts een hond de weg op rennen en...Ja hoor tussen mijn voorwiel en het motorblok...Boom..klat..boom..honden gegil..nog meer Nederlands gegil..... potverd....vuile, stomme F hond...en omdat ik geen passagiers had was ik nog bij machte om de motor overeind te houden en verder te rijden en de man op de motor achter mij zat vreemd te kijken toen ik omkeek en de hond tweemaal de "vinger" gaf met bijpassend commentaar (126 Db). :explotieren:
Zo zijn er hier velen ter gronde gegaan, waaronder JFK die daarbij zijn sleutelbeen en een paar ribben brak. En beide breuken daar ben je nog wel even zoet mee zoals ik zelf ook heb ervaren en 2007. Degenen onder u die wel eens zware gekneusde of gebroken ribbetjes hebben gehad weten waarschijnlijk wel hoe het voelt om dan even een hoestbui te krijgen? :negatief:

Kijk even, vaak heb je tegen honden geen schijn van kans (overstekende kinderen hetzelfde). Dan wordt er gezegd: " Ja, dan moet je maar een beetje meer op het midden van de weg rijden zodat je een halve sekonde meer hebt om te reageren". Ja, maar makkelijker gezegd dan gedaan. Speciaal s'avonds is het levensgevaarlijk. Vroeger (nu ook nog soms) dan hebben sommige "mensenhonden" hier de gewoonte (vroeger speciaal in Bacong) om OP DE SNELWEG een drinking-session te houden in het pikkedonker en als jij daar op rijd dan zijn je dromen allemaal bedrog geworden. :daag:

Gistermorgen liep ik door de gang van het Holy Child hospital en zag een man van een jaar of 26 zitten waarbij er minstens zes pennen uit zijn onderbeen staken. Net of hij bij Stalen Steiger Holland werkte. Dus geen gips meer voor gecompliceerde breuken? Hoelang wordt dit dan al toegepast? Iemand die mij op weg kan helpen? Vorig jaar zag ik zo ook een Amerikaan op die wijze. :denk:

bananacreek

Vervolg: Goede schoenen op de motor houden een pedicure buiten de deur. :jajaja:

Ben hier nog niet naar binnen geweest, maar ziet er toch veelbelovend uit:





Hoop maar dat ze maat 11 (46) hebben voor mij.

Deze zijn ook leuk voor op de motor voor mij dacht ik? Zien er stevig uit, is het niet?


van Haaren Philippines b.v.

boomerang

Dat laatste paar zou een 'charming' persoonlijkheid van jou kunnen maken. In ieder geval zal je er veel succes mee hebben bij de vele bayot hier.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

#173
Hier even een bericht uit de "NEGROS CHRONICLE" een lokale krant in Dumaguete:(January 16, 2011)

Security high vs. Islamic extrimists

Negros Oriental most prominent muslim leader has assured authorities that he will mobilize his followers to ascertain raw intelligence reports that members of the terrorist group Abu Sayaf have managed to enter the province via Siaton town.
Eliaz Magdara, president of the Elchwanoi Muslim Association daid that the local muslim community here have already been instructed to report to authorities of new arrivals.
Currently there are about 500 muslim families residing here, 100 of those are in the xapital of Dumaguete city. Magdara said the most of the families came to the province to escape the war in Mindanao and have successfully assimilated themselves in the local population as businessmen, professionals and even as local enforcements agents.
In behalf of their community Magdara vowed to do everything in order to prevent any violence against the people of Oriental Negros and their guests as a show of solidarity and grateful recognition for having been accorded a"peace haven" and hospitallity.

Note van de Klootredactie:

Een aantal jaren geleden werden zulke geruchten ook al vernomen, maar toen bleek er niets aan de hand te zijn. Dat was in hetzelfde jaar toen de ASG een paar toeristen ontvoerden vanuit een resort zo ver weg als Palawan.
Hier in N.O. zou dat een "JACKPOT"  :dollareyes: voor die kidnappers zijn omdat de security in beach-resorts en andere toeristische gelegenheden zoals disco's en hotels op een zeeeer laag pitje staat. En met hun zeer snelle speedboats is er geen enkel filipijns marine/coastguard schip wat hun bij kan houden laat staan inhalen. Ze zitten zo in Basilan, Jolo, Sulu, Tawi-Tawi of andere plaatsen in die buurt en vaar je s'nachts dan zijn er nagenoeg geen enkele patrouiles. Hier bij Negros Oriental helemaal niets, een paar keer per jaar zie jer hier een coast-guard vaartuig naast de pier van Dumaguete liggen en dat soort schepen zijn Japanse of Chinese surplus schepen uit de jaren '50-'60. Een aantal jaren geleden zei een filipijnse admiraal dat als wanneer de marine van Malaysia ons aan zou vallen om welke redenen dan ook, dan zou de filipijnse marine binnen 48 uur naar de bodem van de zee worden gestuurd, zo ouderwets de zaak er toen bij stond, en nu is er niet al teveel verbetering zo te zien, tenzij de aanschaf van een paar kleine fregatten een paar jaar geleden welke uit Australie kwamen als ik het goed heb.
.

Toch leuk om even op te zoeken:

Philippine Navy: http://www.country-data.com/cgi-bin/query/r-10520.html

Malaysian Navy: http://en.wikipedia.org/wiki/Royal_Malaysian_Navy

Aan de Philippine navy:  :benweg:






bananacreek

#174
Citaat van: boomerang op zondag 16 januari 2011, 15:49:28
Dat laatste paar zou een 'charming' persoonlijkheid van jou kunnen maken. In ieder geval zal je er veel succes mee hebben bij de vele bayot hier.


Ja echt??, nou dank u wel  :atyourservice: Ik vind dat toch een paar schattige laarsjes en ik ga toch naar de prijs vragen morgen. :kusxe8: :kusxe8: : :neeneenee:

Mawibata



Hey Willem, leuke foto's heb je gepost.    :thumb:    :thumb:    :thumb:




Er komen ook heel jonge klanten zo te zien   :happy2:









Is dit wat ik denk dat het is ? ? ?
   :lachen:  TIP : Het werkt op batterijen.








Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Luc

#177
Citaat van: Mawibata op zondag 16 januari 2011, 17:24:56

Er komen ook heel jonge klanten zo te zien   :happy2:







"why not"  :jajaja:

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

opinie

Citaat van: Mawibata op zondag 16 januari 2011, 17:24:56
Er komen ook heel jonge klanten zo te zien   :happy2:


Hier zijn bedrijven verplicht om een EHBO-kast te hebben.
Het zal daar ook verplicht zijn om arbeidsongevallen ter plaatse te verzorgen.  :denk:  :jajaja:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Amice

CitaatHier zijn bedrijven verplicht om een EHBO-kast te hebben.
Het zal daar ook verplicht zijn om arbeidsongevallen ter plaatse te verzorgen.
:lachen:

Daar had onze lieve heer iets anders voor uitgevonden, dacht ik......ik ben hem nog steeds dankbaar daarvoor.  :jajaja:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent