Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Cosyns Guy

Citaat van: bananacreek op vrijdag 31 oktober 2014, 10:01:56
Ik heb net met mijn monteur gesproken en hij zei dat het geen probleem zou zijn zolang de differential ratio voor en -achterwielen gelijk zijn en er geen difflock is...en een km of tien op de betonweg zou geen schade opleveren.....ik reed in 2003 van Cebu city naar Damaguete city 4x4......geen problemen mee gehad....

Bij mijn jeep draait altijd de voorste as en cross-joint en alleen heb ik er hubs opzitten die ik zelf inschakel als ik 4x4 wil rijden.....

Leuke onderwerp en ik ga daar morgenmiddag met een ander over hebben...want misschien zie ik de bomen niet meer door het bos....


De mijne heeft automatische naven,alhoewel ik ze ook manueel kan blokkeren.Volgens mij rij je dan altijd in 4X4 met uitgeschakelde naven Creek als je kardanas altijd ronddraait.
Mijn kardansas op de voorwielen draait nooit mee als ik in 4X2 rij,draait enkel mee als ik de 4X4 inschakel.

bananacreek

Citaat van: Cosyns Guy op vrijdag 31 oktober 2014, 17:34:31
Citaat van: bananacreek op vrijdag 31 oktober 2014, 10:01:56
Ik heb net met mijn monteur gesproken en hij zei dat het geen probleem zou zijn zolang de differential ratio voor en -achterwielen gelijk zijn en er geen difflock is...en een km of tien op de betonweg zou geen schade opleveren.....ik reed in 2003 van Cebu city naar Damaguete city 4x4......geen problemen mee gehad....

Bij mijn jeep draait altijd de voorste as en cross-joint en alleen heb ik er hubs opzitten die ik zelf inschakel als ik 4x4 wil rijden.....

Leuke onderwerp en ik ga daar morgenmiddag met een ander over hebben...want misschien zie ik de bomen niet meer door het bos....


De mijne heeft automatische naven,alhoewel ik ze ook manueel kan blokkeren.Volgens mij rij je dan altijd in 4X4 met uitgeschakelde naven Creek als je kardanas altijd ronddraait.
Mijn kardansas op de voorwielen draait nooit mee als ik in 4X2 rij,draait enkel mee als ik de 4X4 inschakel.

Ja, correct daar werd ik vandaag ook op hardhanding op gewezen en in 2x4 van deze jeep draait de voorste cardanas NIET mee............. :hoedjeaf:

Aldoende leert men?........... :weetikniet: :weetikniet:

Wat zou het Joodse woord voor Klootzak zijn?..... :weetikniet:


bananacreek

Hier zit ook van alles in maar op een eenvoudige manier..............














josv

Citaat van: bananacreek op zaterdag  1 november 2014, 13:45:35

Wat zou het Joodse woord voor Klootzak zijn?..... :weetikniet:


אי×"יוט ( hebreews ) of אַסכאָול ( jiddisch )

Mesjogge komt me ook bekent voor ;)

:atyourservice:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....


LMBen

Na 8jaar philipijnen weer terug europa

bananacreek


bananacreek

Citaat van: Cosyns Guy op vrijdag 31 oktober 2014, 17:34:31
Citaat van: bananacreek op vrijdag 31 oktober 2014, 10:01:56
Ik heb net met mijn monteur gesproken en hij zei dat het geen probleem zou zijn zolang de differential ratio voor en -achterwielen gelijk zijn en er geen difflock is...en een km of tien op de betonweg zou geen schade opleveren.....ik reed in 2003 van Cebu city naar Damaguete city 4x4......geen problemen mee gehad....

Bij mijn jeep draait altijd de voorste as en cross-joint en alleen heb ik er hubs opzitten die ik zelf inschakel als ik 4x4 wil rijden.....

Leuke onderwerp en ik ga daar morgenmiddag met een ander over hebben...want misschien zie ik de bomen niet meer door het bos....


De mijne heeft automatische naven,alhoewel ik ze ook manueel kan blokkeren.Volgens mij rij je dan altijd in 4X4 met uitgeschakelde naven Creek als je kardanas altijd ronddraait.
Mijn kardansas op de voorwielen draait nooit mee als ik in 4X2 rij,draait enkel mee als ik de 4X4 inschakel.

Maar met deze Honda ging ik in 2x2 naarboven............. :jajaja:


bananacreek

Fiest Carnival wordt weer opgebouwd tussen St. Pauls crossing en GSIS...

Gaan weer net als elk jaar een paar doden vallen............ :jajaja: :jajaja:



De Tokkies............

bananacreek