Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Disaster dag 2 clip.............

[yt=640,505]9Cf1ohaFvAc [/yt]


bananacreek

.

Wat lullig omschreven...."Ïf you eat wrongly...no doctor can cure you"... :lachen: :jajaja: :ikkeniebegrijp:


bananacreek

Wat een verschil...honger lijden en 224 million pesos for Bong............. :jajaja: :jajaja:




bananacreek

Nog meer BARANG...of gewoon een slipper van de duivel?........... :weetikniet: :weetikniet:






bananacreek

Citaat van: bananacreek op vrijdag 24 oktober 2014, 13:50:48
Citaat van: bananacreek op vrijdag 24 oktober 2014, 13:33:39
Terug van twee dagen weggeweest in de bergen en twee dagen grote ellende en dat gaat me een motor in deze wagen kosten en dat zou als surplus-motor ongeveer 80 tot 90 duizend pesos kosten........ook de jeep heeft schade opgelopen op de tweede dag maar morgen een verslag met foto's....ben nu doodmoe.........


Bottomline.............. :negatief: :negatief: :negatief:





Veel meer foto's morgen.................en heb IRAK helaas niet kunnen bereiken.............. :negatief: :negatief:

Ok, hier het verhaal in gedeelten:

Plan: Trip met de aanhanger naar Barangay Sabahan-sitio Baong in Bais city maar dat is halverwege tussen Mabinay en Bais city...van crossing Bais-Mabinay 19 km naar het westen en dan 20km naar het zuiden via een zeer slechte barangay road in de bergen.....

Daar moest ik wat spulletjes afleveren......

Wagen en alles gecontroleerd voor het vertrek en naar de crossing Bais - Mabinay gereden zonder problemen....




bananacreek

Op de crossing zoals hierboven vermeld de dop van de radiator eraf gehaald om problemen te voorkomen......4-wheeldrive nog niet ingeschakeld omdat het geen ruig terrein is maar een highway (met een aantal km slechte weg)............

Na ongeveer twaalf km (waarbij de temp gauge in het MIDDEN stond (dus normale temp) tussen een s bocht waar het vlak was viel plotseling de motor stil en kwam er een blauwe rookwolk vanonder de motorkap en stonk later na het openen van de hood naar olie.....

Zodra de motor stil valt heb je mer een automatic suv ook geen remmen en stuurbekrachtiging meer maar gelukkig kon ik de wagen aan de rechterkant van de weg parkeren met de rechterwielen ongeveer een halve meter in de berm......




bananacreek

Wagen kon niet meer starten en de hele radiator was LEEG......en daar sta je dan in the middle of nowhere............. :negatief: :negatief:

Had al met mijn monteur afgesproken dat ik hem zou bellen als ik problemen had en hij wist waar ik naar toe ging........

Maar het probleem bleek dat er op die weg geen SMART cellphone signal was en moest ik dus op een heuvel klimmen...........en toen begon het ook nog eens te regenen.... :negatief: :negatief:



Toch na een 15 minuten contact met de man kunnen leggen en zijn plan was om een rescue wagen te sturen om de wagen en de trailer op te halen en na vier uren wachten kwam de wagen...................zou tussen de 7000 en 10000 pesos kosten.....



Ok de wagen werd losgekoppeld van de trailer en op de truck getrokken met een ketting...






bananacreek

#16937
.








bananacreek


bananacreek

Ok "secured" en omdraaien om de trailer achterop vast te binden.............







Pas later in Dumaguete hoorde ik dat de truck alleen maar de voorremmen had want toe de call kwam waren ze net bezig om de achterremmen te repareren....maar gelijk de zaak in elkaar en ...... :benweg: :benweg: :benweg:

Daarom kwamen ze pas om 1700 uur opdagen....