Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek

Citaat van: bananacreek op woensdag  3 september 2014, 12:28:57
September 1..........



Vandaag...........

Alles moet weg...volgens de lijn............. :lachen: :jajaja:


Net wakker.............?......... :lachen: :weetikniet: :weetikniet:


Daar gaan ze nu pas betonnen pijpen (buizen?) inbouwen............. :lachen:

Cosyns Guy

Citaat van: bananacreek op woensdag  3 september 2014, 12:18:07
Citaat van: Cosyns Guy op dinsdag  2 september 2014, 17:14:04
Citaat van: bananacreek op dinsdag  2 september 2014, 15:42:19
Commentaar van mijn grote broer:

Citaat26 wieler: Vroeger wel,dat bij draaien de straatstenen er uit kwamen.De banden stonden er dwars onder.
Nu tegenwoordig draaien die stellen mee met draaien. En rijden hier ook zulke voor zwaar transport.


Op 4 assers misschien wel Creek heden ten dage,maar de meeste 3 assige trailers rijden nog gewoon met vaste assen op een paar uitzonderingen na.
Heb meer dan eens hier in putje zomer in Spanje het asfalt zien opkrullen bij een rotonde of een nogal korte bocht die ik nam met 40 ton op de grond.
Wat mij wel opviel over al de jaren is dat er in  :nederlandsevlag: meer trailers met een meesturende as zijn dan in de rest van Europa in verhouding genomen.

40 ton...wat zou deze wagen leeg wegen ongeveer?........ :weetikniet:

Deze weegt ook 40 ton..............



http://www.autoevolution.com/news/guinness-world-record-truck-displayed-by-mercedes-benz-in-australia-16360.html
Die 40 ton is het totaal gewicht toegelaten in internationaal vervoer.Leeg zal die 4 asser toch wel een goeie 19 a 20 ton wegen denk ik.

innka3

Citaat van: Ifugao op dinsdag  2 september 2014, 19:33:40

Een week of 2 loop ik hier naar binnen en bestel een SM Pilsen. Zoals gewoonlijk wordt deze uit de koelkast gehaald, dopje eraf en een servertje erom gedraaid, en voor je neer gezet. Ik haal dat domme servetje er weer af en neem een slop........WHAAAAAT????   Dit is geen bier....  Ik vraag een glas en krijg dit. Ik schenk het "Bier" hierin en laat het de barman zien en vraag hem om het te proeven. Het zit eruit als water, het smaakt naar water..... het IS GVD KRAANWATER wat ze mij presenteren hier!!!! Uiteraard krijg ik een nieuw biertje, maar ben wel met een vieze smaak in mijn bek weggegaan. Nooit meer terug geweest!
gebeurt wel vaker een 'flat beer'' dan is hij niet goed afgesloten geweest,in zuidamerica gooiden we altijd als de dop er af was iets bier op de grond ,en als het schuimde was het goed :thumb:

Ifugao

Nee, in dit geval was het puur water, iemand uit de keuken had kennelijk dorst en dronk een fles bier en vulde de fles op met water, dop erop en terug in de koelkast.

Adik

Citaat van: Ifugao op woensdag  3 september 2014, 15:38:14
Nee, in dit geval was het puur water, iemand uit de keuken had kennelijk dorst en dronk een fles bier en vulde de fles op met water, dop erop en terug in de koelkast.

Dat is wat wij gemeentepils noemen :D

Cosyns Guy

Citaat van: Lex1980 op woensdag  3 september 2014, 16:34:55
Citaat van: Ifugao op woensdag  3 september 2014, 15:38:14
Nee, in dit geval was het puur water, iemand uit de keuken had kennelijk dorst en dronk een fles bier en vulde de fles op met water, dop erop en terug in de koelkast.

Dat is wat wij gemeentepils noemen :D

Heineken dus... :biggrinn:  :biggrinn:

bananacreek

Inj de jaren '80 werd het bier (San Miguel) evenals Manila Beer (Beer na beer) per barge naar Dumaguete vervoerd en daar zaten dan door San Miguel betaalde agenten op die een aantal flessen openden en een paar uur in de zon te laten staan en daarna met een speciale tang weer afsloten....................

Dus kwam het in Dumaguete regelmatig voor dat je een beer na Beer kreeg die zonder co2 zat en naar pis smaakte...natuurlijk kreeg je meestal wel een andere fles als je geluk had en dan werden die "pisflessen" gewoon weer bij de truck ingeleverd voor anderen.............maar zo probeerde men de naam van Asia Brewery om zeep te helpen................




Pinocchio

Citaat van: bananacreek op woensdag  3 september 2014, 17:34:06
In de jaren '80 werd het bier (San Miguel) evenals Manila Beer (Beer na beer) per barge naar Dumaguete vervoerd...

In de loop der jaren heeft Asia Brewery wel heel veel soorten bier geproduceerd:
Beer Hausen Pale Pilsen
Max Premium Beer
Stag Pale Pilsen
Manila beer
Manila Beer Light
Colt 45 malt liquor — under license
Asahi Super Dry — distribution
Carlsberg — under license
Lone Star — under license
Budweiser — under license
Coors Original — under license
Coors Light — under license
Beer Na Beer

En daar blijft alleen Beer Na Beer en Colt 45 van over (en misschien Lone star maar niet zeker)

bananacreek

De meesten van deze bieren hebben het hier in Dumaguete nooit goed gedaan en verdwenen stuk voor stuk....

In de disco had je ook avonden waarbij je alleen Colt 45.....Carlsberg....Budweiser.... kon kopen....want toen had Why Not nog een contract met Asia Brewery....maar nu is het nog alleen maar San Miguel producten..maar in de restaurants zou je nog wel bijvoorbeeld "öud bruin" kunnen krijgen ...maar ben even de naam kwijt...

Ok....Cerveza Negra (van San Miguel)



Bier voor de gewone man hier is nog steeds Beer na Beer (20% neem ik aan?)

En dan natuurlijk de San Miguel line...............80% (neem ik aan)

Een aantal  :smiley-philippines: schuwen Beer na Beer omdat zulks voor de lagere klassen zou zijn..................