Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: dozo op zaterdag 30 augustus 2014, 13:47:06
als zy getrouwd was met die man,krygt ze na zyn overlyden automatisch
de nederlandse nationaliteit creek. :ripba8:

Is dat zo?............waar kan ik dat in de vreemdelingenwet vinden?.......interessant........

CitaatU bent bereid afstand te doen van uw huidige
nationaliteit(en). Als u geen afstand doet van uw huidige
nationaliteit(en) nadat u Nederlander bent geworden, kan
het Nederlanderschap weer worden ingetrokken. Bij een
beperkt aantal nationaliteiten mag u wel uw huidige
nationaliteit(en) behouden.

Kan het nog niet vinden maar ik moet nu weg..............



https://ind.nl/Documents/5013.pdf

bananacreek

Maar als ze weer op de :smiley-philippines: dan is ze dat kwijt of gaat ze naar de 50% woonlandbeginsel....maar toch beter dan niet.......

CitaatPartner verzekerd voor Anw-uitkering
Als uw partner op de dag van overlijden in Nederland woonde of werkte, is hij of zij verzekerd voor een Anw-uitkering. U kunt ook in aanmerking komen voor een Anw-uitkering als uw partner verzekerd was voor een nabestaandenuitkering in:

een land van de Europese Unie (EU);
een land binnen de Europese Economische Ruimte (EER);
een land waarmee Nederland een verdrag over sociale zekerheid heeft gesloten.


Amice

Linkje misschien Dozo?

Volgens mij is het niet zo maar:

Een vreemdeling ingevolge de vreemdelingewet 2000 heeft recht op een nabestaanden uitkering bij overlijden van de partner als deze vreemdeling rechtmatig verblijf heeft in  :nederlandsevlag:.
Met het overlijden van de partner vervalt het verblijfsrecht van de vreemdeling niet.

M.a.w. ook na overlijden van haar (verblijfsrecht) partner behoud zij haar verblijfsrecht en daarmee ook het recht om na inburgering en andere vereisten op het Nederlanderschap.

Zou te mooi zijn om het  :nederlandsevlag: paspoort automatisch te verkrijgen na overlijden van de partner, als dat zo zou zijn dan zijn vele vreemdelingen wel bereid om dat overlijden wel een handje te helpen.  :jajaja:

:biggrinn:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

De man had een Nederlands paspoort evenals een Zuid Afrikaans paspoort en heeft het meeste van zijn leven in Zuid Afrika gewoond en maakte een werelreis op zijn zeilboot op een keer en moest een typhoon ontwijken en meerde af in TAMBOBO Siaton (Negros Oriental) en leerde mijn ex kennen terwijl ze nog met mij getrouwd was en woonde al bij haar in (in het andere huis) terwijl ze nog met mij gehuwd was en op een avond klom ik over de muur en piepte in de slaapkamer waar beiden met naaiwerk bezig waren ....maar de rechtbank nam mijn verhaal niet aan...............

Hij verkocht zijn Jeep aan een ander lid van dit forum............ :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :lachen:

Ze zijn later na de anullment in Zuid Afrika getrouwd, kwamen terug naar de  :smiley-philippines: en na een paar jaar verloor hij plotseling vele en vele kilos.....(heb wel een foto, maar zet ik hier niet op omdat ik toch iets respect moet tonen) en hij ging later naar Nederland om daar te sterven en sedert dien woont zij nu in Nederland ..........maar naar mijn mening is hij nooit verzekerd geweest voor de Nederlandse sociale voorzieningen waaronder de ANW (ergens na 1996 werd het weduwe pensieon geheel veranderd want ik ken een  :smiley-philippines: weduwe hier en nadat haar echtgenoot stierf kreeg zij toch wel volledig weduwe pensioen maar ze zit nu ook in het woonlandbeginsel van 50% ANW en viel van 1200 euros met een daverende klap naar 50% (ze had wagens op afbetaling enz.....)

Ik denk het volgende zo gezien ik twee jaar geleden had uitgepluisd..........

Haar verblijfsrecht is niet vervallen maar ze moet vier jaar onafgebroken in Nederland wonen (daarom komt ze maar een paar weken per jaar naar de :smiley-philippines: voor vakantie)....na die vier jaar zou ze eventueel Nederlandse kunnen worden als ze aan alle andere eisen zou voldoen om zulks Nederlanderschap te kunnen krijgen.....

Dit is alleen mijn theorie en ik zou het fout kunnen hebben............... :weetikniet: :weetikniet:

Maar dan zou ze later nog problemen kunnen krijgen met een dubbele nationaliteit want de  :smiley-philippines: is niet zoals Marrokko


bananacreek

Citaat van: josv op zaterdag 30 augustus 2014, 13:59:01
Citaat van: dozo op zaterdag 30 augustus 2014, 13:47:06
als zy getrouwd was met die man,krygt ze na zyn overlyden automatisch
de nederlandse nationaliteit creek. :ripba8:

Als dat zo is dan heeft die Klootzak mazzel gehad anders was ie allang patay geweest..............

Willem, ze hield van je  :kusxe8: :kusxe8:     

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Ja, dat is nog steeds een open vraag want vele stonden vreemd te kijken hoe ik zonder afgeschoten te zijn door een 18 jaar durende anullment en dissolution of conjugal properties zeilde en het gaat waarschijnlijk nog vele jaren duren als zij blijft weigeren om aan de tafel te gaan zitten en daarbij eventueel tot een "deal" te kunnen komen .............de wonderen zijn de wereld nog niet uit......

Ik heb tijdens dat 20 jarig huwlijk ook grote fouten gemaakt met mijn stomme dronken kop................ :jajaja: :jajaja: :denk: :denk:


Amice

CitaatIk denk het volgende zo gezien ik twee jaar geleden had uitgepluisd..........

Haar verblijfsrecht is niet vervallen maar ze moet vier jaar onafgebroken in Nederland wonen (daarom komt ze maar een paar weken per jaar naar de smiley-philippines voor vakantie)....na die vier jaar zou ze eventueel Nederlandse kunnen worden als ze aan alle andere eisen zou voldoen om zulks Nederlanderschap te kunnen krijgen.....

Dit is alleen mijn theorie en ik zou het fout kunnen hebben............... weetikniet weetikniet

Maar dan zou ze later nog problemen kunnen krijgen met een dubbele nationaliteit want de  smiley-philippines is niet zoals Marrokko

Inderdaad dient ze de termijn vol te maken alvorens de  :nederlandsevlag:nationaliteit te kunnen aanvragen naast vereisten als inburgerings examen.

Problemen met dubbele nationaliteit kunnen meevallen aangezien ze kan aantonen bezit te hebben in de  :smiley-philippines:
Dat kan ook een reden zijn waarom ze nog niet tekent of om de tafel wil zitten om dat uit te vechten.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Het gaat er om dat de landen al aan haar zijn toegewezen maar de huizen verkocht zouden moeten worden (alleen de gebouwen die onder de co-ownership vallen ...(conjugal tijdens het huwlijk) maar als de partijen geen settlement of of court kunnen maken dan gaat de hele zaak via de sherrif verkocht worden via bidding en dan krijg je veel minder als je gedacht had....

Ik zou het stuk land wel willen kopen waar ik nu woon maar dan tgen een zachte prijs want ik kocht het voor haar @P36 per vierkante meter in 1992 en het gaat nu tegen de 1400 per vierkante meter en het anderde stuk mkocht ik voor 100 pesos/m en dat gaat nu voor 1900 pesos/m

Probleem is ook haar advokaat die een share van haar zou krijgen ...........

Maar "time is on my side"................ :lachen: :lachen:

Ik kan mijn werkplaats niet op mijn schouders meenemen...en ook het huis waarin ik woon staat op mijn naam bij de Assessors office...........dat had ik even snel geregeld toen ik er achter kwam in 1996 toen ze de anullment begon............ :lachen:...en het andere huis op haar naam ....maar ze is me 500 duizend pesos schuldig omdat ze dat andere huis aan een Duitser verhuurde en volgens de wet moet al het inkomen (zowel onkosten) van de co-owned properties 50-50 verdeeld worden tussen de co-owners....maar zij wil daar niet van weten.....maar daar komt ze dan nog wel achter.......... :jajaja: :jajaja:

De decision van de RTC was duidelijk betreffende de co-ownership van die huizen.............daar kan niemand meer omheen (normaal gesproken)....... :denk: :denk:

bananacreek

Basketball op de Boulevard tegenover Ching Loong restaurant..............ik zie nog liever voetbal dan basketball........... :denk: :denk:


bananacreek