Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Ik denk dat het beeldkwaliteit van de Sony beter is, Sony heeft goede camera's ook in hun cellphones.
Ik heb zelf een samsung maar ben er niet kapot van moet ik zeggen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Willy

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 30 juli 2014, 17:57:20
Citaat van: Rich op woensdag 30 juli 2014, 16:54:03
Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 30 juli 2014, 13:53:45
Citaat van: bananacreek op woensdag 30 juli 2014, 13:25:45
Zeer binnekort voor een aantal dagen geen foto's meer want de camera is (bijna) kapot en het is waarschijnlijk de "lens-gears" en om dat hier te laten repareren zou net zo duur komen als een nieuwe camera..........dan maar naar iets op zoek en de prijzen zijn natuurlijk wel iets omlaag gekomen in de laatste drie jaar maar voor mij van belang is een grote optische zoom in de buurt van 18-20 maal en ik zag wel ergens zoiets in Robinsons een maand of twee geleden...maar zou het liever in Cebu Appliance kopen want de eigenaar heeft een goedkopere supplier............

Als je de camera opent en sluit dan hangt de lens en kan niet sluiten.............. :negatief: :negatief:

Met de camera voordien was hetzelfde probleem...en is dat een Panasonic probleem of komt dat ook veel voor bij andere merken?

Dit is waar ik over spreek...



Spijtig want het was toch een leuk ding..........
Je kan misschien eens proberen met de zoomlens in te spuiten met contactspray voor elektrische contacten.Heb dat eens gedaan met een goedkoop cameraatje dat het zelfde probleem had en de lens ging daarna vlot weer in en uit.Wel spuiten op het uitschuifbare deel en laten aflopen in het toestel.Baat het niet dan schaad het niet als de camera toch bijna kapot is.

Als je het laat aflopen in het toestel heb je veel kans dat het op de sensor komt en dan kan je hem meteen weggooien.
Wel,dan had ik blijkbaar geluk gehad en was er niks op de sensor gekomen alhoewel contactspray voor elektrische apparatuur niet meestal niet bijtend is en een vlugge verdamping heeft is het risico volgens mij niet al te groot dat het daadwerkelijk op de lens komt,hangt van de soort camera en het soort sensor denk ik,ahoewel,ik had er nu precies ook geen liters van ingespoten ook.En echt veel maakte het nu ook niet uit,was een goedkoop cameraatje maar bij een camera van een paar 100 euro ligt het natuurlijk anders.

Dit is een gekend probleem van Panasonic: het is een kwalitatief uitstekende lens (Leica), maar het in en uitschuiven van de lens is het pijnpunt van de Lumix. Ook ik heb een dergelijke camera en gebruik hem zelfs met een onderwaterhuis om te fotograferen en te filmen onder water met mooie resultaten. Na gebruik van 1 jaar terug moeten binnengeven omdat de lens vast zat. Is hersteld onder garantie (=2j; vrij eenvoudig, maar zelf niet aan beginnen!!!) en werkt weer goed.

bananacreek

Juist dit is mijn tweede Panasonic met hetzelfde probleem en de eerste maakten ze open in Cebu Appliance and ze zeiden.....gears kapot...vergeet het maar...reparatie kost meer als een nieuwe......

Dank aan de reacties zodat ik een beter beluit kan nemen...voor de foto's ?

Voorlopig dan maar de Samsumg Galaxy S4 Active (gsm) gebruiken want die ligt daar maar te liggen in de lade...........en dan maar wat meer tijd nemen om een nieuwe uit te zoeken...

Dan reviews gelezen van Panasonic WB350 en Sony DSC-WX300 en die vallen dan ook weer in de "just good" categorie .............


bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek

Landmijnen te koop: A1 condition............ :thumb: :thumb:

Buy one take one.......... :happy: :happy:


innka3

Citaat van: bananacreek op donderdag 31 juli 2014, 12:26:33
Juist dit is mijn tweede Panasonic met hetzelfde probleem en de eerste maakten ze open in Cebu Appliance and ze zeiden.....gears kapot...vergeet het maar...reparatie kost meer als een nieuwe......

Dank aan de reacties zodat ik een beter beluit kan nemen...voor de foto's ?

Voorlopig dan maar de Samsumg Galaxy S4 Active (gsm) gebruiken want die ligt daar maar te liggen in de lade...........en dan maar wat meer tijd nemen om een nieuwe uit te zoeken...

Dan reviews gelezen van Panasonic WB350 en Sony DSC-WX300 en die vallen dan ook weer in de "just good" categorie .............


camera's weg,dit is een mooie :biggrinn:
http://www.androidbeat.com/2014/06/samsung-galaxy-k-zoom/

bananacreek

Citaat van: innka3 op donderdag 31 juli 2014, 13:07:11
Citaat van: bananacreek op donderdag 31 juli 2014, 12:26:33
Juist dit is mijn tweede Panasonic met hetzelfde probleem en de eerste maakten ze open in Cebu Appliance and ze zeiden.....gears kapot...vergeet het maar...reparatie kost meer als een nieuwe......

Dank aan de reacties zodat ik een beter beluit kan nemen...voor de foto's ?

Voorlopig dan maar de Samsumg Galaxy S4 Active (gsm) gebruiken want die ligt daar maar te liggen in de lade...........en dan maar wat meer tijd nemen om een nieuwe uit te zoeken...

Dan reviews gelezen van Panasonic WB350 en Sony DSC-WX300 en die vallen dan ook weer in de "just good" categorie .............


camera's weg,dit is een mooie :biggrinn:
http://www.androidbeat.com/2014/06/samsung-galaxy-k-zoom/

Ja, inderdaad zeer mooi maar past niet in het forumtasje................ :neeneenee: :neeneenee:

En het forumtasje is net als een "holster" in het vroegere "wilde westen"...............snelheid is leven of dood........... :jajaja: :jajaja:


bananacreek

Het houd hier niet op dit regenseizoen..........en ik hoorde om 18.00 op ABS/CBN dat men degelijk rekening moet houden dat typhoons sterker dan PABLO en gelijk of sterker dan YOLANDA zeer goed mogelijk kunnen zijn...zoals ook al door de Amerikaanse KNMI gesteld werd.......