Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Zeer binnekort voor een aantal dagen geen foto's meer want de camera is (bijna) kapot en het is waarschijnlijk de "lens-gears" en om dat hier te laten repareren zou net zo duur komen als een nieuwe camera..........dan maar naar iets op zoek en de prijzen zijn natuurlijk wel iets omlaag gekomen in de laatste drie jaar maar voor mij van belang is een grote optische zoom in de buurt van 18-20 maal en ik zag wel ergens zoiets in Robinsons een maand of twee geleden...maar zou het liever in Cebu Appliance kopen want de eigenaar heeft een goedkopere supplier............

Als je de camera opent en sluit dan hangt de lens en kan niet sluiten.............. :negatief: :negatief:

Met de camera voordien was hetzelfde probleem...en is dat een Panasonic probleem of komt dat ook veel voor bij andere merken?

Dit is waar ik over spreek...



Spijtig want het was toch een leuk ding..........

Cosyns Guy

Citaat van: bananacreek op woensdag 30 juli 2014, 13:25:45
Zeer binnekort voor een aantal dagen geen foto's meer want de camera is (bijna) kapot en het is waarschijnlijk de "lens-gears" en om dat hier te laten repareren zou net zo duur komen als een nieuwe camera..........dan maar naar iets op zoek en de prijzen zijn natuurlijk wel iets omlaag gekomen in de laatste drie jaar maar voor mij van belang is een grote optische zoom in de buurt van 18-20 maal en ik zag wel ergens zoiets in Robinsons een maand of twee geleden...maar zou het liever in Cebu Appliance kopen want de eigenaar heeft een goedkopere supplier............

Als je de camera opent en sluit dan hangt de lens en kan niet sluiten.............. :negatief: :negatief:

Met de camera voordien was hetzelfde probleem...en is dat een Panasonic probleem of komt dat ook veel voor bij andere merken?

Dit is waar ik over spreek...



Spijtig want het was toch een leuk ding..........
Je kan misschien eens proberen met de zoomlens in te spuiten met contactspray voor elektrische contacten.Heb dat eens gedaan met een goedkoop cameraatje dat het zelfde probleem had en de lens ging daarna vlot weer in en uit.Wel spuiten op het uitschuifbare deel en laten aflopen in het toestel.Baat het niet dan schaad het niet als de camera toch bijna kapot is.

Christof

#15932
Casaroro falls niet ver van dumaguete, velencia dacht ik




Hoe kan je die foto in de juist positie zetten? En groter maken?

Rich

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 30 juli 2014, 13:53:45
Citaat van: bananacreek op woensdag 30 juli 2014, 13:25:45
Zeer binnekort voor een aantal dagen geen foto's meer want de camera is (bijna) kapot en het is waarschijnlijk de "lens-gears" en om dat hier te laten repareren zou net zo duur komen als een nieuwe camera..........dan maar naar iets op zoek en de prijzen zijn natuurlijk wel iets omlaag gekomen in de laatste drie jaar maar voor mij van belang is een grote optische zoom in de buurt van 18-20 maal en ik zag wel ergens zoiets in Robinsons een maand of twee geleden...maar zou het liever in Cebu Appliance kopen want de eigenaar heeft een goedkopere supplier............

Als je de camera opent en sluit dan hangt de lens en kan niet sluiten.............. :negatief: :negatief:

Met de camera voordien was hetzelfde probleem...en is dat een Panasonic probleem of komt dat ook veel voor bij andere merken?

Dit is waar ik over spreek...



Spijtig want het was toch een leuk ding..........
Je kan misschien eens proberen met de zoomlens in te spuiten met contactspray voor elektrische contacten.Heb dat eens gedaan met een goedkoop cameraatje dat het zelfde probleem had en de lens ging daarna vlot weer in en uit.Wel spuiten op het uitschuifbare deel en laten aflopen in het toestel.Baat het niet dan schaad het niet als de camera toch bijna kapot is.

Als je het laat aflopen in het toestel heb je veel kans dat het op de sensor komt en dan kan je hem meteen weggooien.
Rich de Nederbelg.

ganda

Citaat van: Christof op woensdag 30 juli 2014, 15:37:31
Casaroro falls niet ver van dumaguete, velencia dacht ik




Hoe kan je die foto in de juist positie zetten? En groter maken?




Draai uw foto met Microsoft office picture manager

Vervolgens opladen met postimage.org   

opgelet : zie dat " laat de grootte ongewijzigd" aangevinkt is.



bananacreek



Heb ook al gezocht op internet en kwam een site tegen met eventuele oplossingen en de eerste paar geprobeerd maar hielp niet....

http://camerarepair.blogspot.com/2007/12/fixing-lens-error-on-digital-camera.html

http://www.e18error.com/repair.html

Geef het nog niet op...als je de lens op zoom laat komen hoor je op een gegeven moment een KLIK en dan zit de zaak vast....

Vraag is of de gears kapot zijn of niet.........

Zowel dan maar iets nieuws ....

http://www.ephotozine.com/article/top-10-best-pocket-zoom-digital-cameras-2013-19720

Maar nogal prijzig............


Cosyns Guy

Citaat van: Rich op woensdag 30 juli 2014, 16:54:03
Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 30 juli 2014, 13:53:45
Citaat van: bananacreek op woensdag 30 juli 2014, 13:25:45
Zeer binnekort voor een aantal dagen geen foto's meer want de camera is (bijna) kapot en het is waarschijnlijk de "lens-gears" en om dat hier te laten repareren zou net zo duur komen als een nieuwe camera..........dan maar naar iets op zoek en de prijzen zijn natuurlijk wel iets omlaag gekomen in de laatste drie jaar maar voor mij van belang is een grote optische zoom in de buurt van 18-20 maal en ik zag wel ergens zoiets in Robinsons een maand of twee geleden...maar zou het liever in Cebu Appliance kopen want de eigenaar heeft een goedkopere supplier............

Als je de camera opent en sluit dan hangt de lens en kan niet sluiten.............. :negatief: :negatief:

Met de camera voordien was hetzelfde probleem...en is dat een Panasonic probleem of komt dat ook veel voor bij andere merken?

Dit is waar ik over spreek...



Spijtig want het was toch een leuk ding..........
Je kan misschien eens proberen met de zoomlens in te spuiten met contactspray voor elektrische contacten.Heb dat eens gedaan met een goedkoop cameraatje dat het zelfde probleem had en de lens ging daarna vlot weer in en uit.Wel spuiten op het uitschuifbare deel en laten aflopen in het toestel.Baat het niet dan schaad het niet als de camera toch bijna kapot is.

Als je het laat aflopen in het toestel heb je veel kans dat het op de sensor komt en dan kan je hem meteen weggooien.
Wel,dan had ik blijkbaar geluk gehad en was er niks op de sensor gekomen alhoewel contactspray voor elektrische apparatuur niet meestal niet bijtend is en een vlugge verdamping heeft is het risico volgens mij niet al te groot dat het daadwerkelijk op de lens komt,hangt van de soort camera en het soort sensor denk ik,ahoewel,ik had er nu precies ook geen liters van ingespoten ook.En echt veel maakte het nu ook niet uit,was een goedkoop cameraatje maar bij een camera van een paar 100 euro ligt het natuurlijk anders.

bananacreek

Dit staat ergens in Dumaguete @ P9990 maar twee winkels verder @ P13200.......... :lachen: :lachen:



In Dumaguete vind je echt niet veel cameras vergeleken met Cebu city........... :negatief: :negatief:

http://www.cnet.com/products/samsung-smart-camera-wb350f/

Zit er aan te denken om de andere (Panasonic) toch maar open te laten maken maar niet zonder met die man voorwaarden te maken.........want als hij het opent en tot de conclusie komt dat de gears kapot zijn dan ga ik geen 2000 pesos betalen......smijt het nog liever tegen de muur.....

bananacreek


bananacreek

Voor Point & Shoot is dit een goede camera werd gezegd want zolang je niet hoeft te vergroten meer dan 10 inch dan is het goed genoeg en ik heb een aantal cameras gehad waarvan ik 70% van de features nooit heb gebruikt want ik ben geen fotograaf..........



Probleem is om een besluit te nemen of meer de tijd te nemen..................... :weetikniet: :weetikniet:.

Zo blijf je altijd weer bezig................en gelukkig ben ik geen drankorgel............... :happy: :happy: