Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Title:

"EENS EEN KLOOTZAK ALTIJD EEN KLOOTZAK" (deel 2) (Met Marrokaanse onderschriften).......... :happy: :happy: :happy:



Steven woont nu in Tsitjerkstradeel in het Koninkrijk Friesland.............. :jajaja: :jajaja:

bananacreek


bananacreek


bananacreek

Dat zie je toch niet vaak hier de echte ongepelde (unmilled) brown rice......... :thumb: :thumb:


bananacreek


Nooit geweten dat daar een "Marine Sanctuary" was........ :weetikniet: :weetikniet:


bananacreek

Het uitmeten en uitproberen van een "Right of Way" op het land wat ik voor P100 per vierkante meter kocht in 1991 en nu nvoor P1870 per vierkante meter wordt verkocht aan een derde............... :lachen: :lachen: :ripba8: :ripba8: :negatief: :negatief:



TIP VOOR FUTURE "RIGHT OF WAY" BUYERS..............

ALS EEN EIGENAAR VAN EEN STUK LAND WEIGERT OM EEN "RIGHT OF WAY" TE VERKOPEN DAN KAN JE WETTELIJK GESPROKEN NAAR DE RECHTBANK OM DE AANKOOP VAN DEZE WOULD BE "RIGHT OF WAY" VIA EEN RECHTERLIJKE UITSPRAAK TE VERKRIJGEN......(kopen)

MAAR ER WAS EEN SUPREME COURT JURISPRUDENCE WAARIN WERD GESTELD DAT DE PURCHASE MOEST WORDEN GEDAAN MET EEN PRIJS PER VIERKANTE METER GEBASEERD OP DE FAIR MARKET PRICE ZOALS AANGEGEVEN OP DE TAXDECLARATION EN DAT IS VEEL MINDER DAN DE PRIJS DIE NORMAAL WORDT GEVRAAGD VAN EEN STUK LAND VIA DE DEED OF SALE..................tel uit je winst.........maar het probleem is dat zulk een eigenaar dan jarenlang kan gaan procederen...........

bananacreek

Citaat van: bananacreek op maandag 21 juli 2014, 13:20:07
Dus bracht ik haar achterop de motor van Mayabon naar Dumaguete en bracht haar gelijk naar een doctor (gyneaceloog) (of zoiets) want ik dacht dat het een vaginale ontsteking zou zijn of een ontsteking in de urinewegen............. :weetikniet: :weetikniet:

Geen infectie te zien en dan maar een ultrasound @ P500



Bleek dat er een tumor (myoma) (non malignant) in de baarmoeder groeide zo groot als een halve cola fles (1liter) die de pijn veroorzaakte..... :negatief: :negatief:



Ik vroeg aan die doctora....wat kost dat om het weg te halen?

Ze zei zonder een blink: TACHTIGDUIZEND PESOS....................

Ik zei: "What the Fuck".......she said: "Watch your language buster"......... :lachen: :lachen:

Dat is een goede doctor:
Op een keer bracht ik een huishoudster naar een doctor en die zei: CANCER OF THE UTERUS

Ik ging voor een second opinion naar deze doctor (Dra Flores) en die onderzocht de patient met een : "smeartest" en het bleek een infection van de vagina te zijn en alleen antibiotic nodig.....

Ze riep me om naast de patient te staan (en ik was verlegen) en zei: "Look a healthy vagina should be a bit pink in color and this one is more yellowish".... :jajaja: :jajaja: :denk: :denk: :ikkeniebegrijp:

Wordt vervolgt:

Vandaag naar het provincial hospital geweest:

Emergency Room:

En daar was ik een keer in na ik helemaal in puin was geslagen door 5 pinoys......en ik zei tegen de dienstdoende arts: "I AM GOING HOME NOW BOSSING"
Hij vroeg verbaasd: "Waarom" en in zei: "Ik wordt hier nog zieker als ik hier een minuut langer blijf"..... :benweg: :benweg: :benweg: :benweg:

Nu is het veel beter dan in de jaren '80........... :jajaja: :jajaja:


Wordt vervolgd na een plakeje HAM ................... :happy: :happy: :happy:

bananacreek

Plakje ham smaakte lekker...maar van den trap afdonderen was pijnlijk...haastige speoed is zelden goed?


bananacreek



We moesten naar de family planning en ik zei gelijk: "She is not pregnant but she has a tumor"................... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

"Yes Joe............ but you have to be at the same department for your problem"...............

Doctors hadden een meeting en dan morgen om 1300 uur terugkomen en volgens de mensen daar zou het met de juiste papieren een zg. "Charity case"kunnen worden waarbij ook de medicijnen door de regering worden betaald naast de operatie....maar dan moet je wel met de juiste papieren komen opdaaven zoals een verklaring van de barangay office dat de patient een "indigent" is en een eventuele belaofte van de governor met financiele hulp....dus een hoop werk aan de winken en het probleem is dat de patient zelf geen woord Engels spreekt................

Dan donderdag naar de bergen brengen en zelf weer gelijk terug na een uur......... :negatief: :negatief:

Het begint erop te lijken dat ik een sociale werker ben?..................... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:


bananacreek

Iemand wees me er op dat de hollow-block wall van de buren gevaarlijk scheef begint te leunen en inderdaad....waarschijnlijk een resultaat van de laatste aardschok?

Ze wonen hier zelf niet maar ik zal de Duitser die dat huurt toch wel even inlichten............... :jajaja: :jajaja:



Vraag voor den advokaat is nu wie is verantwoordelijk voor de schade als die muur op je wagen of kop valt?