Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

#15790
Dus bracht ik haar achterop de motor van Mayabon naar Dumaguete en bracht haar gelijk naar een doctor (gyneaceloog) (of zoiets) want ik dacht dat het een vaginale ontsteking zou zijn of een ontsteking in de urinewegen............. :weetikniet: :weetikniet:

Geen infectie te zien en dan maar een ultrasound @ P500



Bleek dat er een tumor (myoma) (non malignant) in de baarmoeder groeide zo groot als een halve cola fles (1liter) die de pijn veroorzaakte..... :negatief: :negatief:



Ik vroeg aan die doctora....wat kost dat om het weg te halen?

Ze zei zonder een blink: TACHTIGDUIZEND PESOS....................

Ik zei: "What the Fuck".......she said: "Watch your language buster"......... :lachen: :lachen:

Dat is een goede doctor:
Op een keer bracht ik een huishoudster naar een doctor en die zei: CANCER OF THE UTERUS

Ik ging voor een second opinion naar deze doctor (Dra Flores) en die onderzocht de patient met een : "smeartest" en het bleek een infection van de vagina te zijn en alleen antibiotic nodig.....

Ze riep me om naast de patient te staan (en ik was verlegen) en zei: "Look a healthy vagina should be a bit pink in color and this one is more yellowish".... :jajaja: :jajaja: :denk: :denk: :ikkeniebegrijp:

Wordt vervolgt:

bananacreek

#15791
Toen ik zei dat de patient geen geld had vertelde ze dat ik het resultaat van de ultrasound kon ophalen en ook naar het provincial hospitaal ("slachthuis") kon gaan....

Morgen toch maar vragen hoeveel dat kost want de vrouw is geen familie van mij en 80 K is wat te veel............. :negatief: :negatief: :jajaja: :jajaja:

Die familie heeft al een zogenaamde: "UTANG NA LOOB" bij mij omdat ik er al vier heb geholpen op medisch gebied en andere gebieden.

Vergelijk dat met een zogenaamde "ERESCHULD"  die ze niet met geld kunnen betalen omdat ze GEEN geld hebben....

Ik stuur haar naar de bergen waar ze met haar familie kan overleggen....maar volgense die Flores moet ze niet te lang wachten want de pijn gaat erger worden naar mate de de tumor de baarmoeder opvult.................... :negatief: :negatief:

Als ze naar het provincial zou gaan dan kunnen de "caretakers" bij mij in huis verblijven (temporary)...

Als je hier in een ziekenhuis ligt moet er altijd een WATCHER zijn die de medicijnen enz kan kopen.................



"ONE WAY TRAFFIC ONLY"......... :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:


Allemaal ellende geloof me maar zonder te blinken.........

bananacreek

Vanuit de bergen reed ik eerst met een enorme vaart naar het propvincial hospital maar daar waren "er zijn nog 12 wachtenden voor u"...en ik werd echt woest en reed (vloog) toen door naar Holy Child Hospital @ 14 duizend pesos...maar twee verdachten gaven zich over in 2006 en betaalden het zielkenhuis aan mij terug.............en die mensen gaan nooit terug naar die barangay want dan worden ze afgeslacht.....of afgeschoten...........




Geen dag zonder een nieuw vreemd avontuur hier................... :jajaja: :jajaja:

Toch zou ik hier NIET weg willen............dit is nu mijn tweede vaderland....... :lachen: :lachen: :crazy: :crazy: :crazy:

Ronny55

Citaat van: bananacreek op maandag 21 juli 2014, 12:57:11
Zwaar Transport Oling...(houtskool)................. :jajaja: :jajaja:




TIR: Transport International Routiere . Vroeger veel gebruikt : "Carnet de TIR" voor transporten achter het ijzeren gordijn  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

dozo


bananacreek


daf105paccar

Creek,waarom hebben ze die vrouw aangevalle?
Drugs?
Drank?

:weetikniet: :weetikniet:

bananacreek

Het normale gedoe............. weer een impeachment op komst?

Lijkt wel op een typhoon seizon regelmaat.............. :lachen: :lachen:



Zolang de zakken maar vol zitten .....................

Met de 10 billion die gestolen "zouden" zijn.....daar kan je een hoop hospitals voor de armen mee bouwen.... :jajaja: :jajaja:

bananacreek

#15798
Citaat van: daf105paccar op dinsdag 22 juli 2014, 13:57:19
Creek,waarom hebben ze die vrouw aangevalle?
Drugs?
Drank?

:weetikniet: :weetikniet:

Dat was de zuster van mijn ex huishoudster die in November 2004 in de bergen ging trouwen...

Sing along...cockfights.......alcohol.......en om 2300 uur zag ik een vuurkolom op de plaats waar mijn jeep geparkeerd stond....

Op blote voeten over de lavastenen gerend en daar was een huis van een buurman in brand gestoken en mijn jeep begon ook te branden want die was daarnaast geparkeerd...

Nadat ik met zeeeeeeer veel geluk de jeep achteruit kon rijden hoorde ik een gil en zag dat die vrouw met een bolo in de arm en borst werd gehakt.....

Ik vond een stalen pijp (2"- sched 40) in de jeep en probeerde de dader dood te slaan met de pijp maar hij rende weg en werd toen ook door anderen achtervolgd.........maar verdween in het donker evenals zijn broers en lolo.......... :negatief: :negatief:

Later bleek dat drie broers en hun vader en lolo het niet eens waren over de uitslag van een hanengevecht en staken toen het huis van de man in brand waar ook mijn jeep stond geparkeerd..............

De vrouw bloedde van alle kanten en ik had gelukkig een EHBO tupperware in de jeep en was in staat om een "drukverband"aan te leggen ...........

Toen met twee helpers de bergen uit maar enkele mensen op paarden er achter in geval er weer een aanval zou komen.....

Heb nog nooit zo in mijn leven gereden maar was in  staat om zonder ongelukken en schade in Dumaguete aan te komen....enz enz ....

Twee verdachten gaven zich aan na een jaar en den lolo stierf en eentje zit bij de NP in Bohol...maar als die ooit terugkomen in die Barangay... dan zijn ze zo goed als dood......









gedeeltelijk gesmolten plastic




Totaal opgebrand(d)e huisje............. :negatief: :negatief: (foto enkele weken na de brand genomen)









peldoman

Wordt nu toch wel tijd dat er een film over bananacreek gemaakt gaat worden.
bananacreek adventures near the smokey mountains.

Iemand het adres van Steven?