Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Vorige week...........


Reply "Kojak"................maar ook Kojak denkt alleen maar zijn mede Amerikanen zo te lezen....de rest telt niet mee?.......... :lachen: :lachen: :weetikniet:


bananacreek

Citaat van: Cobra op zondag 13 juli 2014, 09:42:12
Citaat van: bananacreek op zondag 13 juli 2014, 08:20:08
@Cobra & Cosyns Guy & Amice...dank voor de beschrijving.............. :hoedjeaf: :hoedjeaf:



Die "twist-locks" zouden hier ook gebruikt moeten worden ...maar het komt zeer vaak voor dat met de containers met een stukje touw vast knoopt en ik heb een paar jaar geleden een container van de wagen zien afschuiven op de crossing BPI perdisces St....... :lachen: :lachen:

Hier rij ik niet graag achter een oplegger met een container waarbij je duidelijk kan zien dat deze container met een "touwtje"vast zit.....

Controle?......




Graag gedaan !

Die "twist-locks" zouden hier ook gebruikt moeten worden ...maar het komt zeer vaak voor dat met de containers met een stukje touw vast knoopt en ik heb een paar jaar geleden een container van de wagen zien afschuiven op de crossing BPI perdisces St....... lachen lachen

Hier rij ik niet graag achter een oplegger met een container waarbij je duidelijk kan zien dat deze container met een "touwtje"vast zit.....


Bedoel je zoiets Bananacreek :https://www.youtube.com/watch?v=QU2grVDqY9A


Daar zat niet eens een touwtje er over.

En die truck reed echt niet hard door de bocht, heeft zeer waarschijnlijk ijs op de oplegger gelegen en daar is de container op gezet.

Dan wil hij er wel afschuiven als de oplegger ietsje scheef gaat.



Het gebeurt in NL en belgie toch ook wel eens dat een container op een platte oplegger staat zonder twistlocks, dat zijn dan firma's die normaal niet rijden met containers, maar die voor een ander bedrijf vervoeren.

Dan kunnen b.v. magazijncontainers zijn om tijdelijk op een werf te zetten.

Of containers die door een opkoper verkocht worden aan bedrijven of particulieren.

En tegenwoordig doen ze er rubber van 8 mm onder, dan schuift die container er echt niet af in een bocht, een aantal spanbanden er over en zo gaan ze de weg op.

Als je een pallet met 1000 kg op een oplegger zet en met een volgend pallet op de heftruck ertegen duwt, duw je dat eerste pallet zo vooruit.

Doe er rubber onder en je kan het wel schudden.

Dat werkt echt goed, waar rubber al niet goed voor is !


Bij een containerterminal zouden ze niet eens laden denk ik zonder twistlocks er op, ik weet dat overigens niet 100% zeker.



Overigens wat de hoogte van de truck betreft kon dit ook een gewone container zijn, ziet er niet uit als extra hoge moet ik zeggen.

Ik sprak laatst een trucker toen ik ergens stond te lossen of laden, die was 4m18 hoog.

Hoe kan dat vraagt iemand zich natuurlijk af, das heel simpel.



Trekkers die met een tankoplegger rijden, hebben vaak hogere wielen dan trekkers die met een tautliner (dichte oplegger met schuifzeilen) etc rijden.


Dus je hoeft enkel maar een andere trekker van het bedrijf eronder te doen en je kan ineens een 10-15 cm boven de 4 meter zitten.


Natuurlijk is dat de fout van het bedrijf dat zoiets gebeurt, maar als chauffeur blijf je verantwoordelijkvoor waar je de weg mee op gaat wat hoogte en breedte en lengte betreft .



Wat de oorzaak van dit ongeval betreft, ik reed vorig jaar  om een uur of 5 s'morgens door de kennedytunnel in Antwerpen en toen ik er uit kwam werd ik gewaarschuwd door een andere trucker dat er iets mis was met de hoogte.

Ik zette hem op de eerste  plek waar het kon op de ring aan de kant en de vering van de trekas stond op zijn hoogste stand, weigerde ook om te zakken.

Ook een reset gedaan, hielp ook niet.

Ik ben dus eerst naar de Volvo in Luithagen/Ekeren geweest en de oorzaak was een kapotte niveauregelaar die vervangen werd.


Er kwam ook geen alarm op het dashboard omdat die enkel werkt als de niveauregelaar ook in orde is, schijnbaar.



Ik heb hem opgemeten, van wegdek tot bovenkant tautliner was het 4m27 !

Dus ik ben met 4m27 met 85 door de kennedytunnel gegaan.



Zoals vermeld, ben vertrokken in het pikkedonker, was het daglicht geweest had ik het zeker gezien in de spiegel dat de vering onderweg helemaal omhoog gegaan was.

En ik heb diverse anderen gesproken die dat zelfde probleem ook al eens gehad hebben met een volvo of andere truck.



Dus wat betreft de oorzaak van die container wil het niet altijd zeggen dat die chauffeur er iets aan kon doen.

Als je vertrekt en niveauregelaar is nog goed en onderweg gaat hij kapot, kan zoiets gebeuren.

Mag niet gebeuren vind ik, dan zou juist het alarm af moeten gaan.



Ik moet wel zeggen dat ik het laatste stuk E34 bij Beveren gevoeld heb dat bij een oneffenheid in de weg hij ietsje naschudde, maar heb daar geen aandacht aan besteed omdat het altijd flink schud daar op dat stuk weg.

Je vertrouwt er op den duur ook op  dat er een alarm af zal gaan als  er iets fout is, schijnt toch niet zo te zijn.

Volgende keer weet ik dat dus meteen dat er dan iets mis is met de vering,



Je blijft nog dagelijks bijleren, ook al beweren sommigen dat ze alles al vanaf hun geboorte weten.




Ander geval een jaar of 17 terug met kipoplegger in Duitsland.


Ik kip in de fabriek, laat de bak zakken en hendel in die stand staan, moet eigenlijk in neutraal staan.

PTO (Power Take Off) uitgeschakeld met knop op dashboard zodat lichtje van PTO op display uitgaat, rij terrein af onder viaduct van 4 meter door, over datzelfde viaduct heen en 500 meter verder is weer een viaduct.


Ik kijk in de spiegel en zie de bak omhoog gaan, stond al eind boven de 4 meter.

Vol in de rem. stond misschien 2 meter voor viaduct stil. sommigen zouden er meteen 2 cm van maken, het was 2 meter.


Wat is er fout gegaan ?

PTO heeft zichzelf op 1 of andere wijze weer ingeschakeld, moet onmogelijk zijn, gebeurde wel.


Hendel stond in zakstand, niet op kippen of neutraal, kipte toch.

Moet onmogelijk zijn, gebeurde toch.

En zo kunnen er dingen gebeuren waar geen verklaring voor is.



Met serieuze gevolgen.

Dit hebben ze hier in de stad en ik weet niet wat ze gebruiken op de highway naar andere plaaten....bv....Bais...Bacolod

Dit zijn rechthoekige "pennen" die in de gaten van de containers komen...en dat is allles..........


bananacreek


Pinocchio

Citaat van: bananacreek op dinsdag 15 juli 2014, 08:51:03
Duur of niet duur?

Voor hondjes zonder papieren is dit wel duur, er is immers veel inteelt wat de dieren zwakker maakt.

In Dumaguete is de grootste kweker van Duitse schepers trouwens de eigenaar van het crematorium.

Misschien daar eens luisteren.

bananacreek

Citaat van: Pinocchio op dinsdag 15 juli 2014, 09:01:39
Citaat van: bananacreek op dinsdag 15 juli 2014, 08:51:03
Duur of niet duur?

Voor hondjes zonder papieren is dit wel duur, er is immers veel inteelt wat de dieren zwakker maakt.

In Dumaguete is de grootste kweker van Duitse schepers trouwens de eigenaar van het crematorium.

Misschien daar eens luisteren.

Nee, was alleen maar een vraag...ik heb geen honden nodig............. :hoedjeaf:

bananacreek

#15725
Afgelopen zaterdagmorgen om 04.00 uur reed een Amerikaan zich te pletter tegen een easyride @ Dumaguete city limit (south)

Hij kwam vanuit de richting Bacong en passeerde een "motor-carrier" en zag de easyride waarschijnlijk niet en was....... "dead on the spot"........... :ripba8: :ripba8:

Voornaam was FRANK....verder weet ik niets want het stond niet in de krant..maar mensen van de disco die naar huis gingen passeerden daar op dat moment.

Er zijn hier in de laatste 20 jaar toch een hoop buitenlanders overleden door motorongelukken....vraag is wie is de volgende?......... :weetikniet: :weetikniet:

Ik kan er zo wel een stuk of acht naar voren halen....

Easyride


Foreigner....domme Hollander....deported nu...heeft zich waarschijnlijk drie maanden niet gewassen?........ :lachen: :lachen:


Onschuldig slachtoffer............. :jajaja: :jajaja:


No more picture taking Joe................. :neeneenee: :neeneenee:



bananacreek


bananacreek

#15728
PAGASA is vanuit hier niet te openen en Globe DSL is niet goed hier de laatste paar dagen...............

Dit is een andere site:

http://www.accuweather.com/en/ph/philippines-weather

.

bananacreek