Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: Amice op donderdag  3 juli 2014, 14:35:12
Een lange broek (slacks) zal in  :nederlandsevlag: al gauw â,¬ 50 kosten bij C&A denk ik

Ik heb enkele jaren geleden een broek welke ik gekocht had in  :nederlandsevlag: na laten maken hier maar dat was toch geen succes moet ik zeggen, die ligt dan ook allang bij de vuilnis.
Koste toen P500 + de stof( de kwaliteit daarvan haalde het bij lange na niet t.o.v het  :nederlandsevlag: model waar ik wel om gevraagd had), samen was het iets van P800.

Dank u voor de info.......... :hoedjeaf:

Een broek zoals hier gemaakt gaat misschien twee jaar mee als ik er twee per week zou dragen...maar het hangt er natuurlijk vanaf of je P60 per meter betaald (60" wijd) of P260p/m

Problemen zijn hier vaak de ritssluitingen...........


bananacreek

Flinke sneeuwstorm onderweg vanuit het oosten (meestal...... :lachen: :lachen:)


gosternokke

Citaat van: bananacreek op donderdag  3 juli 2014, 13:20:41
Stof (3m) voor twee broeken @ P220/m

Labor: P375

Labor long sleeve shirt: P350

Labor short sleeve shirt: P300

In werkelijkheid is de kleur iets donkerder dan op de foto...........



Wat zou dat in  :nederlandsevlag: of  :belgiesmiley: kosten?


Ja die stof heb je in west  :eu: wel voor ongeveer dezelfde prijs, volop goedkope stof uit China & Bangladesh. Dan die labor, das effen wat anders.  Mijn moeder van dik in de 80 liet pas een rits in een jas zetten  20 Euro arbeid pus kosten rits

   Ik denk dat je de prijzen in pesos, hier in  :eu: hetzelfde maar dan in euros betaald.


  Ik heb me laten vertellen dat een maatkostuum voor heren in  :eu:  2000 euro  arbeid kost  :negatief:


   Dat betaal ik er overigens nooit voor.    Op de bazaar in beverwijk nemen ze mijn maat, die worden naar Turkye gemaild, en 2 weken later kan ik mijn kostuum ophalen  10 keer goedkoper dan een nederlandse kleermaker.

bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek


Amice

Dat wordt een nat weekend zo te zien.  :denk:

Op TV wordt er nu ook herhaaldelijk gewaarschuwd dat Metro Manila een aardbeving kan verwachten met waarschijnlijk een kracht van 7 op de schaal van Richter.  :negatief:

Tja wat kun je er tegen doen? :weetikniet:

Abwarten und thee trinken?
De  biezen pakken?
Nieuwe schokdempers in de benen plaatsen ?  :weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Amice op vrijdag  4 juli 2014, 19:29:31
Dat wordt een nat weekend zo te zien.  :denk:

Op TV wordt er nu ook herhaaldelijk gewaarschuwd dat Metro Manila een aardbeving kan verwachten met waarschijnlijk een kracht van 7 op de schaal van Richter.  :negatief:

Tja wat kun je er tegen doen? :weetikniet:

Abwarten und thee trinken?
De  biezen pakken?
Nieuwe schokdempers in de benen plaatsen ?  :weetikniet:
hoop maar dat het niet te erg word , wil met een dag of 10 graag gebruik maken van de landingsbaan aldaar.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

josv

Citaat van: Amice op vrijdag  4 juli 2014, 19:29:31

Op TV wordt er nu ook herhaaldelijk gewaarschuwd dat Metro Manila een aardbeving kan verwachten met waarschijnlijk een kracht van 7 op de schaal van Richter.  :negatief:


Tis bijna onmogelijk om een aardschok te voorspellen. Echt zware misschien een uur van te voren.

Althans, volgens de "deskundigen".
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....