Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek



Dit was vroeger een Jappayukki (dienster voor de Yakuza) en zo geil als blubber en toen ze in het huis van haar moeder woonde (na de tijd van haar  :belgiesmiley: "partner") trok ze een keer mijn gulp open en stak haar linkerhand in mijne broek..... maar veranderde van gedachten en ging naar boven.............. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Ze heeft een knappe mestiza dochter (nu ongeveer 17 jaar oud) van de Belg (die is al een aantal jaren overleden) en ze belazerde hem verschrikkelijk en hij zei op een gegeven moment: "Ik ga NIET meer terugkomen".....en dat gebeurde ook ....en ik vond het een geschikte man in de paar jaar dat ik hem kende.




Pinocchio

Citaat van: bananacreek op vrijdag  2 mei 2014, 14:02:14

Ze heeft een knappe mestiza dochter (nu ongeveer 17 jaar oud) van de Belg (die is al een aantal jaren overleden) en ze belazerde hem verschrikkelijk en hij zei op een gegeven moment: "Ik ga NIET meer terugkomen".....en dat gebeurde ook ....en ik vond het een geschikte man in de paar jaar dat ik hem kende.


Nu je het toch over die Belg hebt, Bananacreek, ken je dit verhaal?

Op een dag hadden de Belg en zijn Filippijnse gebuur een "Tanduay geschil"
In die tijd was het White Castle maar het resultaat was hetzelfde.
Allebei koppig besloten ze het geschil voor de rechtbank te brengen, elk met hun eigen advokaat.
Na een paar keer gepleit te hebben was het verdict in zicht, de rechter zou bij een volgende zitting uitspraak doen.
"Toevallig" kwam die week de vrouw van de rechter aan de Belg vragen of ze geld kon lenen.
Dat was uiteraard niet naar zijn zin maar aangezien hij niet zoveel geld in huis had vroeg hij haar een paar dagen later terug te komen.
Dit was dus een moeilijke situatie, want gaf hij het geld dan zag hij het nooit meer terug en gaf hij het niet dan kon hij zijn proces verliezen.
Ik heb hem toen de raad gegeven om toe te stemmen mits zijn advokaat het leningscontract zou opstellen en de kosten hiervoor uiteraard voor mevrouw waren.
Nadat hij haar dat had verteld heeft hij de dame nooit meer teruggezien.

De uitspraak van de rechter een paar dagen later was onbeslist bij gebrek aan bewijs.

Pinocchio

En nog in de periode van diezelfde Belg...

In die tijd was Cuba Libre (mix van rhum met cola) de favoriete drank in Bacong, en als er Belgen op bezoek waren vloeide de sterke drank rijkelijk.
White Castle was de Rhum van dienst.
Dit zinde evenwel de echtgenotes van menig Filippino niet, want er waren wel dringender zaken om het weinige salaris van manlief aan uit te geven.
Ze besloten dan ook bij de pastoor te gaan klagen en de volgende zondag gaf die een donderpreek in de kerk.
Het moest gedaan zijn met de White Castle, drank van de duivel, hoe konden ze hun familie zoiets aandoen.
En de mannen hadden het begrepen, zo kwaad hadden ze pastoor Gallo nog nooit gezien.

En vanaf die tijd werd Cuba Libre gemixt met Anejo Rhum

bananacreek

Citaat van: Pinocchio op vrijdag  2 mei 2014, 15:24:38
Citaat van: bananacreek op vrijdag  2 mei 2014, 14:02:14

Ze heeft een knappe mestiza dochter (nu ongeveer 17 jaar oud) van de Belg (die is al een aantal jaren overleden) en ze belazerde hem verschrikkelijk en hij zei op een gegeven moment: "Ik ga NIET meer terugkomen".....en dat gebeurde ook ....en ik vond het een geschikte man in de paar jaar dat ik hem kende.


Nu je het toch over die Belg hebt, Bananacreek, ken je dit verhaal?

Op een dag hadden de Belg en zijn Filippijnse gebuur een "Tanduay geschil"
In die tijd was het White Castle maar het resultaat was hetzelfde.
Allebei koppig besloten ze het geschil voor de rechtbank te brengen, elk met hun eigen advokaat.
Na een paar keer gepleit te hebben was het verdict in zicht, de rechter zou bij een volgende zitting uitspraak doen.
"Toevallig" kwam die week de vrouw van de rechter aan de Belg vragen of ze geld kon lenen.
Dat was uiteraard niet naar zijn zin maar aangezien hij niet zoveel geld in huis had vroeg hij haar een paar dagen later terug te komen.
Dit was dus een moeilijke situatie, want gaf hij het geld dan zag hij het nooit meer terug en gaf hij het niet dan kon hij zijn proces verliezen.
Ik heb hem toen de raad gegeven om toe te stemmen mits zijn advokaat het leningscontract zou opstellen en de kosten hiervoor uiteraard voor mevrouw waren.
Nadat hij haar dat had verteld heeft hij de dame nooit meer teruggezien.

De uitspraak van de rechter een paar dagen later was onbeslist bij gebrek aan bewijs.

Ja, die zaak ken ik en ik was op de rechtbank om de zaak een beetje te vertalen............de Belg zou de buurman voor zijn kop hebben geslagen dacht ik....en de Belg zou de buurman ervan beticht hebben dat hij diesel uit de BASTA NEGOR wagens gestolen zou hebben.....maar dat bleek later weer niet waar te zijn....

bananacreek

Die buur was ene Cezar dacht ik....?

Dit is een jongere Klootzak met het meisje



Dit is de Belg met de Klootzak en een meisje in de bergen van Bagtik, Mabinay in 1996 op een trouw feestje...........

De Belg was toen 72 jaar maar kon zeer goed uit de voeten in de bergen........ :thumb: :thumb:

bananacreek

Gladde banden met mustard?

Bij een controle wordt hier NIET naar gekeken........... :lachen: :lachen:


bananacreek


bananacreek

Nog meer Jappayukkies

Japanse fietsen @ P2900 voor standaard model met mandje, dynamo en light en gratis nieuwe banden (na de verkoop)

@P3500 zoals standaard inclusief een aantal versnellingen...........



Vriendelijke man maar er spruiten nu veel van die zaakjes uit de grond in Dumaguete

In Cebu city waren de standaard fietsen P2000 een jaar of twee geleden....


bananacreek

Vriendelijke man en ik zou bij hem kopen als ik het nodig had



Maar ik heb al een dienstfiets