Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Citaat van: louis op zondag 13 april 2014, 05:18:49
Citaat van: bananacreek op zaterdag 12 april 2014, 13:47:25
Normale rijst prijzen.............



Er zijn nog 80 wachtenden voor u..(aan de andere kant van de straat meer rijeen) .....wachten in de rij voor de NFA rice @ P27/kg (Vietnam rice)....dus ze kunnen niet genoeg produceren voor lokale consumption ?..... :weetikniet: :weetikniet: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:



Zit zo de prijzen te bekijken .gemiddeld 40 pesos voor 1 kilo rijst en je vergelijkt dat met nu een aanbieding  van AH 5kg aardappelen voor 3,99â,¬ ( 1 kilo/41pesos) Dan zie je toch dat Nationalefood van elk land bijna het zelfde is .
Terwijl de labour in de Filippijnen met 400pesos per dag naar huis gaat , en de Nederlandse werkman komt thuis met een 6000 pesos per dag.

Dan vraag ik mij af eten die filippijnen zo duur of eten de Nederlanders zo goedkoop?
Of zit ik appels met peren tevergelijken?

Ja, eten in de  :nederlandsevlag: supermarkt is spotgoedkoop. Niet voor niks dat vrijwel alle  :belgiesmiley: inwoners  van grensstreek masaal in nederland inkopen.     Nederlanders op hun beurt tanken massaal in Belgie& duitsland ,maar dat terzijde.

Keerzijde van de medaille is dat de supermarketen in  :nederlandsevlag: hun leveranciers uitbuiten.  Broodfabriekn die aan de rand van de afgrond staan en varkensboeren die de prijs voor hun vees jaarlijks zien dalen, dank zij de macht van minder dan 10 grote supermarkt ketens in  :nederlandsevlag:


  Maar ook de goedkope producten zijn goed. In de supermarkt kost het goedkoopste pakje roomboter ( merkloos ) slechts 1 euro. Dure biologische roomboter komt op 3 euro.    Ik proef persoonlijk 0,0 verschil.


   :belgiesmiley: boeren in Vlaanderen kwamen afgeopen weken in opstand tegen de nieuwe Albert heijn vestigingen daar. de nederlandse appels worden in de supermarkt onder de prijs wat belgisch boern er voor krijgen verkocht  :negatief:

  De producenten hebben het moeilijk in  :nederlandsevlag: en worden uitgeknepen, consumenten varen er wel bij :thumb:

bananacreek

Vorige week werd ik door een blanke in de disco met het volgende aangesproken:

"EENS EEN KLOOTZAK ALTIJD EEN KLOOTZAK?"............. :jajaja: :jajaja:

Mijn antwoord na een sekonde verbazing: "ZEKERS WETEN"...... :happy: :happy: :lachen:

Waren twee Nederlanders

Als de twee Hollanders morgen in de disco terug komen dan even op de  :belgiesmiley: toer draaien:

[yt=640,505]RdqvFaN-9Ak[/yt]

Ook deze drie erbij doen morgen............ :denk: :denk:
[yt=640,505]aPEhQugz-Ew [/yt]

[yt=640,505]bBk9hfLw9R4 [/yt]

[yt=640,505]4Ml5PUzEMVo [/yt]


bananacreek

.





Die man is een flinke babbelaar op de radio.... :jajaja: :jajaja:

Maar is wel recht door zee betreffende wat je wel en niet zou moeten eten.... :jajaja:

bananacreek

Soms krijg je er genoeg van om dat allemal aan te horen.... :negatief:

De volgende president of de  :smiley-philippines:......................... :jajaja: :jajaja:


bananacreek


bananacreek

Nieuwe uien en aardappelen..........mooie grote aardappelen...bintjes of eigenheimers?............ :weetikniet: :weetikniet:





Rode uien zijn van P100 per kg terug op P40/kg........... :thumb: :happy:

bananacreek

Het is niet toegestaan om met de hamers op de andere hamers te slaan.............. :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:

Domme mensen die dat doen......... :jajaja: :jajaja:


bananacreek


bananacreek


bananacreek

Robinsons...........

Zeer grote tomaten @ een zeer grote prijs............ :jajaja: :lachen: