Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek

VETLAPPEN garen................ :lachen: :lachen:

Eén gram vet = 9 calories........... :jajaja:


bananacreek


bananacreek

Citaat van: bananacreek op donderdag 27 maart 2014, 13:09:52
Citaat van: Herbie op woensdag 26 maart 2014, 20:37:02
Citaat van: bananacreek op zaterdag 10 augustus 2013, 17:26:24
@Kano & Herbie: Dank voor uw advies maar ik ga morgen met het meisje en haar broer (bayut... :happy: :happy: :happy:) naar het emergency hospital in Siaton voor "eerste hulp" want ze kunnen zich alleen nog herinneren aangaande een tetanus injection een aantal jaren geleden op school.........

Ik vroeg aan het meisje: Dat zal wel verschrikkelijk veel pijn doen?

Ze zei: " Nee, het doet maar weinig pijn............... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:



Ben benieuwd wat daar morgen uitkomt

Ik zei: Ik ben in dit geval wel bereid om wat te helpen want als er infectie bij komt dan "slaan de paarden op hol"

Ik kan natuurlijk ook zeggen: Ja kijk iedereen heeft zijn eigen problemen, maar de andere ik zegt dan: "Hou je rotkop Klootzak en help dat kind, ze hebben geen rooie cent" ...en dat is waar in dit geval......

Maar de mensen (speciaal de ouders) zijn verschrikkelijk ignorant............
Wordt morgen vervolgd.............. :hoedjeaf: :hoedjeaf:



Hoe gaat het eigenlijk nog met dat meisje? Honing moet ook heel goed zijn, weer iets bijgeleerd  :thumb:

Bij tweedegraads brandwonden

Traditioneel: Antibacteriële gels. Twee actieve ingrediënten, neomycine en bacitracine, kunnen een allergische reactie veroorzaken die een irriterende huiduitslag als gevolg heeft.

Alternatief: Honing
Eerste- en tweedegraads brandwonden die behandeld worden met honing genezen bijna twee keer zo snel als wanneer ze met een traditionele crème worden ingesmeerd, dat blijkt uit een onderzoek van de Indian Journal of Plastic Surgery. Honing heeft antibacteriële eigenschappen die brandwonden sneller steriel helpen maken, waardoor de kans op infectie vermindert. Maak de wonde voorzichtig schoon met koud water. Breng vervolgens een dikke laag honing aan op een niet klevend doekje en plaats dit over de brandwonde, bedek met een tweede doekje en tape (als je na een paar dagen geen verbetering ziet, raadpleeg dan een dokter).

http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/article/detail/1828980/2014/03/26/Welke-pillen-Deze-kwaaltjes-pak-je-natuurlijk-aan.dhtml


Toen dit geval gebeurde was de honing op dit furum nog niet uitgevonden................. :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Drie maanden geleden.........redelijk goed


bananacreek



Vele  :smiley-philippines: (in de bergen althans) smeren er TANDPASTA als brandzalf op............ :lachen: :jajaja:

Ik gebruikte dit (op advies)

bananacreek

Citaat van: bananacreek op maandag 17 maart 2014, 07:55:13
Vervolg van Joe Silent en het geheim van de ORICA sluiting................ :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Een paar minuten later kwam er een vrouw die me alleen maar een klein papiertje gaf waarop de naam en telefoon nummer stond van ene Egr. Joy Maxino ......dus ik vroeg: "Excuce me mam, why is it that nobody can simply tell me as to for what reason Orica ceased production?...or is a matter of National Security?"

Haar antwoord was: "I don't now sir, just call Engr. Maxino....she is the only one who can explain you".

Ok, net even gebeld maar kreeg de security guard aan de line (dus office is gesloten) en hij vertelde mij dat Maxino in a meeting was en toen ik ook aan hem vroeg waarom er geen production  meer was vertelde hij mij dat alleen Joy Maxino daarop kon antwoorden....... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Ik vertelde hem dat ik later zou terugbellen.... :jajaja: :jajaja:

Heb inmiddels inspecteur Clusseau gebeld en hij is onderweg vanuit Parijs om de zaak op te lossen......... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

(natuurlijk worden de kosten hiervan op rekening gebracht van het Admin Kantoor in Vilvoorde) 

Hij heeft toch wel duidelijk TAMPOO vandaag................


De zaak zit iets anders in elkaar:

Ik vond het al vreemd dat men op de DTI geen duidelijke informatie verstrekte OM WELKE REDENEN de produktie was gestopt en die Eng. Maxino vertelde mij allleen dat de productie was gestopt in opdracht van het "moederbedrijf" ORICA in Australia.

Evenwel hoorde ik vandaag van een ander forumlid dat de productie om de volgende reden werd gestopt:

De mensen die daar werkten (meesten) kwamen NIET uit San Miguel Bacong en de mensen in die buurt hebben toen een handtekeningen rondvraag gedaan en ook geklaagd vanwegen de smerige gele zwavelrook.........en pas nadien is de zaak plat gegaan, dus na klachten..... en niet vanwege zogenaamde overproductie in Australia.

Dit bedrijf begon als DYNO NOBEL en is een keer of drie aan andere bedrijven verkocht in de laatse 25 jaar.................

bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek