Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek




.



Dat was dan een lange afstand lopen tussen Sta. Catalina en Bahian Tanjay en moeten ze zeker wel honger hebben gehad.... :lachen: :jajaja: :jajaja:

Ome Joma Sison heeft u nog oliebollen en appelflapperen over van oud en nieuw voor uw strijders (comrads)?... :weetikniet: :weetikniet:





bananacreek

#14342


Het ziet er naar uit dat de NPA's toch wel logistic (at least) in de problemen zitten als ze niet goed te vreten hebben en natuurlijk dankzij het feesten en Poppen van Jo maria Sison in het Beloofde Land Holland.... :thumb: :happy: :happy:

Waarschijnlijk was Jo ma Sisosn ook hier op dit feest:............ :lachen: :lachen: :lachen:

[yt=640,505]bBk9hfLw9R4 [/yt]

"KOM VAN DAT DAK AF JOMA.....JE COMRADS HEBBEN HONGER"............. :jajaja: :jajaja: :jajaja: :atyourservice: :atyourservice:

bananacreek


bananacreek


bananacreek

Gezien vanaf de kust in San Miguel Bacong (ongeveer 2km uit de kust)


bananacreek

#14346
Naast het huis van de gekke mof Manfred en hier wordt al sedert een aantal jaren langzamerhand de "zeemuur" door de branding geheel gesloopt en soms kunnen er vier meter hoge golven op klappen en nu voel je de grond al schudden met deze kleine golfjes...een strijd die hij zeker gaat verliezen en hij heeft al een aantal trucks met boulders gelost daar.............



Bijna alle coconut trees daarnaast (150m strandlengte) zijn al weggevaagd door de steeds verder komende branding........

[yt=640,505]a-CzqqlJrlU[/yt]

bananacreek

#14347
Even een vraagje aan een ander lid hier (P):

Het bedrijf (vroegere naam DYNO NOBEL) in San Miguel (nu ORICA) ligt al een jaar of twee stil en er is geen enkele productie meer van kunstmest en de grondstof voor explosieven (Amonium Nitrate)(Nitric Acid)

Tot nu toe zijn we er nooit achter gekomen waarom dit bedrijf op "non-actief" is.

Vroeger onder de naam DYNO NOBEL was er wel een staking waarbij het  :smiley-philippines: personeel van het moederbedrijf in Zweden (neem ik althans aan) (of Noorwegen?) eiste om dezelfde salarissen te kunnen verdsienen als in Zweden.... :jajaja: :lachen: :happy: :happy:

Maar nu hoorde ik dat een engineer werkzaam bij ORICA uw buurman is dus misschien weet die man meer?.. :hoedjeaf:



Het onderstaande heeft te maken met de uitstoot van gevaarlijk gassen.......

https://www.netinform.de/KE/files/pdf/Bacong_PDD.pdf

CitaatDyno Nobel changes corporate name
Dyno Nobel is now ORICA Nitrates Philippines, Inc. after the company's ownership changed hands, disclosed Engr. Arthur Ylaga, resident manager of Orica Nitrates Philippines in Bacong, this province.
Ylagan said the former Dyno Nobel Philippines, Inc situated in Brgy. San Miguel, Bacong town, is now a member of ORICA, one of the world's two largest manufacturers of commercial explosives and initiation with head office at Melbourne Australia.
"We also have a new logo, but our office address, telephone and telefax numbers remain unchanged," said Ylagan.
The change of name followed the filing of the Certificate of Amended Articles of Incorporation approved and adopted last March 8 by a majority vote of the Board of Directors and by the vote of the stockholders owning or representing at least two-thirds of the outstanding capital stock.
Merle P. Cunanan, director of the Cebu Extension office of the Securities and Exchange Commission (SEC), signed her approval of the certificate filed on October 31.
Orica is the world's leading provider of commercial blasting solutions that are safety-focused, cost-effective, accurate and flexible, according to its website.
Its products range into broad segments including initiating systems, ammonium nitrate, bulk explosives, and packaged explosives.
Orica's acquisition of parts of Dyno Nobel's commercial explosives business was completed in June 2006.
The acquisition is seen as highly complementary to Orica's services and operations and provides significant opportunities for synergy and growth.

Maar toch ligt de production geheel stil.............. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Citaathttp://www.negroschronicle.com/web-archives/top-of-the-week/Three%20%20ports%20closures%20drop%20%20customs%20fees.htm

http://www.chamberofmines.com.ph/members/03orica.html

gosternokke

Leuk speelgoed voor de jeugd zo een omgevallenn niog.    Hier helpen geen lapmiddelen meer, wil je die strijd winnen dat moet zo een zeemuur verhooghd worden  ,en achter de muur de grond weer aangevuld , zo word ie op den duur ondermijnd.  Dus dat gaat in de papieren lopen qua kosten.

Ik heb  zelf zelfde probleem op Palawan, heb ( nog) geen seawall, maar dat betekend dat ik na iedere forse storm, 1 meter grond kwijt ben over de gehele breedte van het preceel lands het strand dus.  Men perceel is langs het strand bijna 100 meter dus ben ik iedere storm 100 vierkante meter kwijt  :negatief:

  NOu kosste die grond destijds maar 200 peso per meter, maar die tijd is voorbij. nou er celphone signal ,water en electra is inmiddels , gaan beachlots richting de 1000 pesos per meter.


Dus sta ik binnekort voor de keuze seawall of niet ?

bananacreek

Citaat van: gosternokke op zondag 16 maart 2014, 11:13:26
Leuk speelgoed voor de jeugd zo een omgevallenn niog.    Hier helpen geen lapmiddelen meer, wil je die strijd winnen dat moet zo een zeemuur verhooghd worden  ,en achter de muur de grond weer aangevuld , zo word ie op den duur ondermijnd.  Dus dat gaat in de papieren lopen qua kosten.

Ik heb  zelf zelfde probleem op Palawan, heb ( nog) geen seawall, maar dat betekend dat ik na iedere forse storm, 1 meter grond kwijt ben over de gehele breedte van het preceel lands het strand dus.  Men perceel is langs het strand bijna 100 meter dus ben ik iedere storm 100 vierkante meter kwijt  :negatief:

  NOu kosste die grond destijds maar 200 peso per meter, maar die tijd is voorbij. nou er celphone signal ,water en electra is inmiddels , gaan beachlots richting de 1000 pesos per meter.


Dus sta ik binnekort voor de keuze seawall of niet ?

Door de aanleg van een pier in de buurt (Dyno Nobel) zou de stroming zijn veranderd en nu wordt het land daarachter aan de zuidkant langzaam opgegeten door de zee en de muur wordt ook van onder ondermijnd waardoor de fundering breekt enz enz....het is net het probleem op die location en ergens anders zou het misschien wel goed gaan....