Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


gosternokke

Citaat van: bananacreek op donderdag 13 maart 2014, 14:07:15
Citaat van: gosternokke op donderdag 13 maart 2014, 08:54:23
Ja okay, als het het geimpregneerd hout betreft ben ik mee eens daar blijven ze vanaf. Maar onbehandeld hout uit buitenland, maak die beessies
niet zoveel uit of het nou beuken of eiken is, ze knabbelen er rustig op los   :lachen:


  Op Palawan hebben de mensen die geen geld voor solignum hebben zo hun eigen manier van impregneren. Alles word 2 weken in het zoute zeewater gelegd, bamboo, hout en zelfs nipa.  Alles word geballast met steen zodat het niet  (weg) drijft.   word al eeuwen toegepast in  :smiley-philippines:   om zo de termieten tegen te gaan.

Ja, die zeewater behandeling wordt hier ook toegepast als gewenst....................er zijn er ook bij hier (meestal blanken) die zeggen "GEEN HOUT" in mijn huis.....maar dan gaan toch zijn kasten worden opgevreten als die niet behandeld zijn....



Ik heb nu een insectkiller hangen en voor die beesten die toch binnen kunnen komen die spatten dan uit elkaar als ze naar het UV licht in de insect-killer willen vliegen.................. :happy: :happy: :thumb: :thumb:






Ja ik weet het dat veel blanken geen hout in huis willen , maar anay houd je toch niet tegen  . Die vinden altijd wel een naadje of een kiertje in een muur van hollwblocks waar ze door kunnen.  Bij mij kwamen ze door een miniscuul gaatje in een voeg van de tegels van de badkamer naar binnen.  :negatief:

  Voor de bouw de grond onder het huis met Ledrex behandeld. Maar na aantal jaren is het effect uitgewerkt. Een paarkippetjes rond het huis is een goede oplossing om de anay onder controle te houden.  Helaas willen de meeste blanken niet ( ik ook niet )


  Hoewel die anay zo blind als een mol is komen ze altijd binnen als je een paar dagen weg ben    :ikkeniebegrijp:    Zouden ze dat ruiken?  :confused2:

Pinocchio

Ik heb al minstens 15 jaar acasia meubelen, en de woning staat regelmatig voor 6 maand afgesloten, nog nooit enige schade vastgesteld van termieten.
Acasia lusten ze niet.

bananacreek

#14323
Ik spreek dan ook alleen van de DRYWOOD TERMITES WANT SOIL TERMITES ZIJN GEmAKKELIJKER TE BEHANDELEN EN EEN MAPECOM BEHANDELING (OF WELK BEDRIJF DAN OOK) IS WEL DUUR MAAR WERKT TOCH WEL.....ZE MOESTEN BIJ MIJ OOK DE "3DE" VERDIEPING DOEN (DE ZOLDER) EN GEBRUIKTEN ZOVEEL MENGSEL DAT DAARNA ALLE SPIJKERS IN HET PLAFOND GINGEN ROESTEN .......WAT EEN ELLENDE........... :negatief: :negatief:

Bij de soilbehandeling werd er gif gespoten (gepompt) ongeveer een halve meter onder de grond om het huis heen....en zou goed zijn voor 15 jaar....en is het ook hier..



MAAR GEEN DRYWOOD TERMITES MEER OP DE 3DE VERDIEPING EN VROEGER KWAMEN DE SOIL-TERMITES VIA DE 8X8 WOODEN POST NAAR BOVEN MAAR JE KON DAT NIET AAN DE BUITENKANT ZIEN TOTDAT HET TE LAAT WAS EN DIE HEBBEN WE MET CEMENT VOLGESTORT MET DAARBIJ EEN ZWARE STEELBAR IN HET MIDDEN...

Peperduur en Solignum is net zo goed of het andere iets goedkopere merk WOODSAVER



bananacreek


bananacreek


bananacreek

Verkopen ze ook naast de public market (naast Mercury drugstore) en daar is het goedkoper per volume, maar wel lekker en ik heb toch liever de "pepino-salad" (pepino schijfjes met vinegar)




bananacreek


bananacreek


bananacreek

De "voorman" stond er naast en was woest dat ik deze foto nam........ :applaus: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: