Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Cobra

Citaat van: Cosyns Guy op vrijdag  7 maart 2014, 14:14:47

Wel die op de foto heeft 3 assen op de trailer met 4 wielen op elke as,maakt dus 12 wielen,trekker 2 trekassen met dubbele wielen is dus 8 wielen plus stuuras met 2 wielen is dus 22.Misschien zag je een ander type dan dat op de foto Creek ?

Die term "26 wheeler" is gewoon een naam die ze er aan geven, hoe ze ooit op het aantal wielen van 26 gekomen zijn snap ik ook niet.

Gewoon napraterij.

Enkel met speciaal transport als BV Mammoet of Sarens of andere zwaar transport firma's zou je aan 26 wielen kunnen komen.

Op een vooras heb ik nog nooit dubbele wielen gezien, die is enkel om te sturen, meeste gewicht komt op de trekas.

Lijkt me moeilijk ook dubbele wielen op de vooras, de motor en het frame  zit er tussen, geen ruimte om te draaien voor 4 wielen per as.

Die 2 trekassen die je op die foto ziet kan o.a zijn omdat de achterassen van de oplegger ver van achter zitten zodat er meer gewicht op de trekas komt, dan moet er een 3 de bij om niet boven het max gewicht per as te gaan.

In de USA en canada zie je dat vaak dat achterassen helemaal van achter op de oplegger zitten, dat is daar om het gewicht op de weg beter te verdelen, dat de assen niet te kort achter elkaar zitten.

In Europa staat het vermeld op het kenteken van de oplegger dat een 3 assige trekker verplicht is.

Ik heb in NL zo iemand geweten, die moest van zijn baas met een 2 assige trekker rijden er mee, tot hij gestopt werd in Rotterdam en mee moest op de weegbrug, had hij 18 ton druk ipv 10 ton op zijn trekas, dat mocht niet.  :neeneenee:

En natuurlijk voor speciaal transport kan je meerdere assen op de trekker hebben.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

opinie

In de Australische Outback hebben ze de "road trains"

Deze heeft als ik me niet vergis 42 wielen:
trekker 2 + ( 2 x 4 ) = 10
2 opleggers 2 x ( 3 x 4 ) = 24
dolly 2 x 4 = 8




Brazilië:

Deze heeft als ik me niet vergis 26 wielen:
trekker 2 + ( 2 x 4 ) = 10
1e oplegger met dolly-achterbouw 2 x 4 = 8
2de oplegger  2 x 4 = 8


Hoe is de wetgeving ondertussen met de eco-combi's (LZV's)?
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

louis



http://www.evo.nl/site/lzv-ecocombi.

Verschillende configuraties ecocombi,s.

Tel maar de wielen/assen dan kom je wel aan die aantallen van 24 wielen als je combi kiest.

Lijkt mij sterk als je deze in de Filippijnen tegen komt.

Heb wel, al wat jaren geleden, in een bepaalde staat in Amerika kombinaties zien rijden met een as in het midden . Vraag mij niet hoe dat werkte ( alleen op de highway).

bananacreek

Betreffende de 26 wielen...ik zag die oplegger langs het kruispunt rijden (hier) (niet deze 22-wheeler die niet om de bocht kon komen)...........en ook niet deze 8 wheeler....





Ik telde 4 wielen aan de linker achterkant dus ook aan de rechterkant en als dat dubbele wielen zouden zijn dan zouden daar 16 wielen op zitten........... :jajaja: :jajaja:

Zouden dat "single" wheels zijn dan 8 stuks

Dan de trekker 10 wielen dan zou ik op 16+10=26 wielen zijn ...of 8 + 10 =18 wielen......

Maar je ziet maar weinig wagens hier met enkele achterwielen (drie aan elke kant achterop)

Nu neem ik na spoedoverleg met de psychiater de gehele verantwoording op mijzelf betreffende dit "misverstand"...maar ik bijf erbij dat ik vier wielen links achterop zag ............. :atyourservice: :atyourservice:

Maar dan heb ik altijd een geldig excuus.................... :jajaja: :jajaja:


bananacreek

Citaat van: bananacreek op vrijdag  7 maart 2014, 13:12:09


Nog een astbest dak.............. :lachen: :jajaja:



Hier het dak van de andere kant en dat zit er al zeer lang op en ik dacht dat het een blanke is die dat erop heeft gezet...maar ben het vergeten wie... :negatief:


bananacreek

Citaat van: bananacreek op vrijdag  7 maart 2014, 13:15:25
De zijdeuren..... :jajaja:



Nu nog van deze achterdeurtjes...zeer moeilijk te krijgen en ook het canvas is niet te krijgen als je het zelf wilt doen..... :negatief: :negatief:



Hier zijn de (NORECO) deurtjes aan de binnenkant en ik kan ze niet op Ebay vinden en ook niet bij Bigfoot i Dumaguete die alles via Titan Mandauwe krijgen...........



Dan zelf maken maar kan geen goede canvas hier krijgen waar dan ook.........

bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek

Voor 5000 pesos naar Hotel Bilibid in Muntinlupa? (12 years and one day)........ :lachen: :lachen: