Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek


klootzakken (voorheen Jens)

#14234
Citaat van: bananacreek op donderdag  6 maart 2014, 13:44:46
American RED wood........... :denk: :denk: :jajaja: :jajaja:

Is dat hard of zacht hout?... :weetikniet: :weetikniet:




dit lijkt mij gewoon pinewood ,dus gewoon hout van de fijn spar [onze kerst boom]. maar het kan ook Amerikaans grenen zijn ,van de douglasspar een boom die ook in Nederland tegenwoordig veel voor komt , naar gelang de groeiplaats word het ook wel pich-pine of oregon-pine genoemd .
dit hout is zeker ge impregneert met een rode verf .
dit is zacht hout te noemen . en is zeer geschikt als timmer hout .
als het op de juiste manier impregneert is gaat het jaren mee en is niet gevoelig voor termieten , die lusten zulks niet. dus zeer geschikt voor de filippijnen.

:atyourservice: 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

bananacreek

Citaat van: jens op donderdag  6 maart 2014, 16:16:10
Citaat van: bananacreek op donderdag  6 maart 2014, 13:44:46
American RED wood........... :denk: :denk: :jajaja: :jajaja:

Is dat hard of zacht hout?... :weetikniet: :weetikniet:




dit lijkt mij gewoon pinewood ,dus gewoon hout van de fijn spar [onze kerst boom]. maar het kan ook Amerikaans grenen zijn ,van de douglasspar een boom die ook in Nederland tegenwoordig veel voor komt , naar gelang de groeiplaats word het ook wel pich-pine of oregon-pine genoemd .
dit hout is zeker ge impregneert met een rode verf .
dit is zacht hout te noemen . en is zeer geschikt als timmer hout .
als het op de juiste manier impregneert is gaat het jaren mee en is niet gevoelig voor termieten , die lusten zulks niet. dus zeer geschikt voor de filippijnen.



Dank u voor de uitleg....... :hoedjeaf:

gosternokke

@ Jens,  de houtsoort en dat het behandeld is met rode impregneer helemaal mee eens   :thumb:    Maar dat termieten het niet zouden lusten waag ik te betwijfelen   :weetikniet:

  Termieten lusten ook beukenhout, wat in filippijnen ook niet voorkomt ,dus waarom zouden ze grenen niet lusten ?

gosternokke

Citaat van: bananacreek op donderdag  6 maart 2014, 13:53:04
.


Mooi spul maar duur in aanschaf,   En je heb jarenlang  gratis warmater, mits der geen cocosnoot op valt nutuurlijk       Cinese makelij is goedkoopst

Amice

Nou op die  hardware stores daar in dumaguete begin ik toch jaloers te worden. Mooi assortiment, daar kun je wel iets mee. :thumb:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

yepyep

Geen zorgen, die heb je ook in Metro Manila: Home Depot, Wilcon Depot, etc.