Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Gibson

#14010
Citaat van: Pinocchio op maandag 17 februari 2014, 00:20:53
Citaat van: Amice op zondag 16 februari 2014, 19:01:09

Die NFA rijst is bijna niet te vreten en stinkt behoorlijk.


NFA rijst is in feite goede maar oude rijst, die een jaar of zo in magazijnen was opgeslagen als strategische stock in geval van calamiteiten.

De slechte geur komt van het gas (Duits product) dat wordt gebruikt om beestjes weg te houden van de rijst.
Dit zijn tabletten die langzaam vergassen.

Daar schijnen die Duitsers wel meer ervaring mee te hebben  :benweg:
Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

Ronny55

Dat is dan een dubbele besparing 1, het is goedkoop en 2, niette vreten dus kom je met 3 kg net zo lang toe als met 5 kg rijst van 45 php/kg. Ik kom met 1 kg rijst zeker vijf jaar toe, gebruik het alleen in het zoutpotje tegen het klonteren .  :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bananacreek

@P1300 per stuk @ Opsimas



Behoorlijke voorraad molens en hengels.... :thumb:


Heb hier alles compleet in de werkplaats maar nog nooit gebruikt...........

Hier zou vis zitten (karpers) maar ik heb daar nog nooit iemand zien vissen ( kleine meertje voor Twin Lakes)


bananacreek


bananacreek


bananacreek



Sprak vanjmiddag met Jerry de jongste zoon en die vertelde mij dat ze besloten hadden om de zaak te sluiten na de 1st year dead-aniversary van Mary zijn moeder............. :ripba8: :ripba8:

Reden:

Te weinig omzat vanwege zware concurentie:....Nu ook een grote Julie's bakery  in het oude gebouw van de Central bank Dumaguete, en dan vele branches van Bread Bakery en Gold Label (zelfde eigenaars en ook eigenaars van Power-91 FM en Anna's Electrical)

Mandarin was open sederet 1979 en ik kwam daar net na de verbouwing in 1980.........

Tweede reden voor de sluiting:
Business permit is nu zo'n 80 T pesos per jaar ....ze hebben dat twee jaar geleden gewoon verdubbeld... :negatief: :negatief:

Daarnaast moet je ook nog 3 procent van de omzet (verkoop) aan de BIR betalen....

Sommige mensen beweren dat het zo eenvoudig is om business te doen op de  :smiley-philippines:...nou dat weet ik nog niet zo zeker....

Nu heb ik weer met Jerry gesproken terwijl hij sober was en dan is het een verstandige gast..... :thumb:

De één zijn brood is de ander zijn dood...of de één zijn dood is de ander zijn brood?.... :weetikniet:

Gold Label branch naast Immigration

bananacreek


bananacreek

Tuba containers............ :thumb:



Deze schelpen mag je niet naar Nederland brengen neem ik aan?

En wel naar Belgie?............. :weetikniet: :weetikniet:







bananacreek

Chocolat....voor de Chocolate in de Painitan (spreek uit chocolatu...geen UU maar u....zoals te.... :denk: :confused2: :benweg: :benweg:)

Ze werkt er niet meer ...maar had een leuk strak kontje.... :thumb: :thumb: :happy: :happy:


Daar zou geen suiker inzitten volgens de label......... :weetikniet: :weetikniet:


bananacreek

#14019
Halleluja...what the F........?????.... :denk: :denk: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :negatief: :negatief:


Twee jaar geleden kon je hier cocolumber kopen @ 9 pisos per boardfoot....... :jajaja: :jajaja: :thumb:

Nu kost dat 23 pesos per boardfoot................. :negatief: :negatief: :negatief:

Met als reden dat Dumaguete nog maar zeer weinig coconut trees heeft....en dat wil ik graag geloven want ze zagen hier alles om.......... :jajaja: :jajaja: :lachen: :lachen:

Deze 14 stuks 2"x3"x10' kostte me P1610

(2x3x10) = volume :12...x14 (=aantal) (dan krijg je het totaal aantal boardfeet) x 23 = P1610........... :negatief: :negatief: :negatief:

Wat een ellende en dat is echt niet veel............ :negatief: :negatief: