Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

De witte wolken op deze foto is de stoom die uit spleten lekt.







bananacreek

#1401


Ok, hier een plaats waar er nu behoorlijk veel stoom omhoog komt.
Waarom en vanwaar?

Het hele gebied tussen Dawin en San Jose is eigenlijk vulkanisch. Twin Lakes in Sibulan (Lake Balinsasayo) is een "dormant" vulcano en Pierrevanwier heeft ergens gelezen dat het ten strengste afgeraden is om daar te zwemmen (staan geen waarschuwingsborden) omredenen dat er iemand in het verleden verdronken was toen hij in een opstijgende gasbel terecht kwam.

Mt. Talinis is ook een dormant vulcano en de omtrek van de voet is behoorlijk groot vandaar dat je in die plaatsen ook veel rotsblokken ziet liggen die dan tijdens een uitbarsting in het verre verleden weggeslingerd werden.

Hier dan een plaats waar er behoorlijk veel stoom uit de spleten komt en meer dan een aantal jaren geleden
In deze stoom moet je dan ook niet te lang staan want zodra de zwavelgassen met de lucht in aanraking komen wordt er een gas gevormd en dat is hetzelfde gas wat men nu in Nederland het "Nieuwe Zelfmoordgas" noemt, maar dan afhankelijk van de concentratie in een gesloten ruimte.

Het hele gebied zit vol met zulke "lekken".
De Geothermal Plant is op een afstand van ongeveer 2,5km van hier, maar de geisoleerde toevoerpijpen van de aangeboorde stoom "resevoirs" komen van alle richtingen.




Kijk eens hoe het hier kookt en daar kan je niet lang bovenstaan :neeneenee: :negatief: :negatief:


Ik heb er ook een filmpje van genomen maar moet dat een keer op Youtube zien te krijgen en dan de link hier op het forum doorgeven en ook een ander filmpje van de Punto Bato watervalletjes twee km verderop.
Probleem met dit filmpje is dat ik de camera verkeerd vasthied zodat het filmpje op zijn kant staat, maar IK GA TERUG :atyourservice:



bananacreek

Op allerlei hoogtes zitten die spleten en gaten


En het STINKT daar verschrikkelijk naar ZWAVEL en ROTTE EIEREN :negatief: :negatief:



bananacreek


bananacreek

Dit soort varens zie je hier allen ook maar in de buurt van Lake Balinsasayo




Punto Bato (Rode Steen) swimming pool, nee dat meiske ken ik niet  :neeneenee:





bananacreek

#1405


Uitbreiding


Er zij drie kleine watervallen en de derde (de beste) is wat moeilijker te bereiken


Hier heb ik ook een video-clip gemaakt en dat moet een keer op youtube

bananacreek


bananacreek

#1407


De lelijke 64 jarige Klootzak met de nieuwe huishoudster (20 jaar) :lachen:
De man kan niet eens even een glimlach toveren (hij probeerde het wel, maar het lukte hem niet  :negatief: :negatief: en nu staat hij elke dag voor de spiegel om te oefenen hoe te glimlachen zonder er belachelijk uit te zien) :lachen:   
Maar ja, ik denk dat je op die leeftijd in Nederland, Marrokko, en Belgie niet zo gemakkelijk zulk jong gezelschap kan vinden? :weetikniet: :weetikniet:


De huishoudster en de partner van de Klootzak :thumb:







bananacreek

De Klootzak en zijn partner


Kijk eens wat een benen, echte bergkuiten  :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:


Einde verhaal  :benweg: :benweg:

xav

zeer mooie streek daar  :thumb:

en terug bedankt voor de prachtige foto's...