Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: resscy_jalac op zaterdag 15 februari 2014, 12:36:13
Citaat van: resscy_jalac op zaterdag 15 februari 2014, 12:31:38
Citaat van: bananacreek op zaterdag 15 februari 2014, 12:14:21
Citaat van: resscy_jalac op zaterdag 15 februari 2014, 12:04:17
Citaat van: bananacreek op vrijdag 14 februari 2014, 13:49:26
Grote vruchten...maar geen sinasappels......... :weetikniet: :weetikniet:





Het lijkt op pomelo, maar niet helemaal.

https://www.google.nl/search?q=pomelo&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=vkj_UpqOJqii0QXP5oCYBw&sqi=2&ved=0CDoQsAQ&biw=1536&bih=711



Ok...nu pas op de link gekeken en inderdaad daar staan een aantal foto's die passen.......... :thumb: :thumb:
Kijk ook op de eerste foto (aan de linkerkant) dan zie je duidelijk het begin van de "peervorming" van het bovenste gedeelte

Toch, vermoed ik dat dit geen pomelo is.
In de vliendertuin bij Artis in Amsterdam heb ik vaak je geposte boom gezien met precies hetzelfde vruchten,even groot als pomelo. Keer op keer bekeek ik die boom en vroeg ik paar mensen wat voor vrucht het was. Niemand wist het. Het lijkt op pomelo, maar ik weet zeker dat het geen pomelo is,wat dan wel, weet ik niet.


Oeps! ik zie het nu ook pas Creek, jij hebt gelijk, ik zag idd een peervormige vrucht, ach toch een pomelo? :lachen:

Artis in Amsterdam....ik ging vroeger graag naar de Aquarium van Artis .... :thumb: :thumb:



Hier heb je ook een aquarium van Fr. Trupa tussen Mayabon en Lacarlotta barangays in Zamboanguita

Geen foto...kan ook niet op internet vinden..

bananacreek

#13981
Citaat van: Pinocchio op zaterdag 15 februari 2014, 13:11:30
Citaat van: bananacreek op zaterdag 15 februari 2014, 12:05:51

Mandarin Bakery gesloten...


Zowel de dochter (Sandra) als de jongste zoon (Otai) hebben een goed draaiende catering zaak (catering van Otai in naam van zijn vrouw Lalaine)

De oudste zoon maakte vroeger houten boxen voor visvervoer maar toen die werden vervangen door piepschuim dozen was het gedaan met de zaak.

Correct Sandra is een vriendelijke vrouw en het probleem zou met Jerry zijn.....(dat was de jongste zoon).......Jerry kwam een maand geleden in de disco stomdronken en dan blijft hij aan je "hangen" en om Red Horse vragen....... :negatief:

Maar sober een vriendelijke man met zeer veel problemen met zijn dochter...naam vergeten...

Die kisten (voor dried fish) werden naar Cadiz city gebracht vanuit de werkplaats in Magnao (Noreco road) en daar woonde  ook Jerry en daar was tevens de Chorizo rookoven en de Mandarin Chorizo zou de beste in Dumaguete zijn.



Correct Utai en Laling hebben zoals Sandra een catering business en dat wordt gedaan in haar moeders huis in Bacong en Sandra deed dat in de bakery ruimte en de vader was Tina (een gladde vogel)....maar we spraken altijd met elkaar en vaak werd ik uitgenodigd om boven op de eerste verdieping mee te eten met de hele familie en op fiesta 25 November dan was dat smullen op de derde verdieping en het verhaal ging rond bij de "chinezen" dat het voedsel bij Tina en Mary (de vrouw) het beste in Dumaguete was...en dat was vaak een "wedstrijd" wie het beste fiesta voedsel kon maken.....en Sandra was altijd in charge betreffende het fiesta koken.....

bananacreek


bananacreek

#13983
.






CHANGING THE OIL..... :lachen: :lachen: :thumb: :thumb:


The Author...father Tropa en ik heb één keer met hem gesproken op de George & Peter lines ship tussen Dumaguete en Cebu city want hij had ook een Zoo in cebu city in de buurt van Lahug dacht ik..... :weetikniet: :weetikniet:



Fr. Tropa tijdens de vroegere "Lamplighter" periode wat later "Spaceship2000" werd en hij had ook een soort hotelletje in Maria Christina st. in Dumaguete city op de hoek van Silliman Ave.


bananacreek

#13984
Fr. Tropa died aan aantal jaren geleden en de Zoo in Silingnan Zamboanguita is nu "stervende" want vele dieren vertekken naar het hiernamaals omdat er geen juiste voeding en medische verzorging is en een VET hier in Dumaguete nl. (de beste) Dr. Acuna offerde gratis zijn hulp maar werd netjes geweigerd.... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:









Hij "staat" hier in zijn graf in de Zoo (achter de Klootzak)..... :lachen: :jajaja: :jajaja:


bananacreek

De schepen van de George & Peter lines deden er 11 tot 13 uur over (1978-1979) op de route tussen Cebu city en Dumaguete city....zoals de MV Juhfel.....en een paar anderen die nu op de bodem van de haven in Cebu city liggen vanwege tyfhoons

Later kwam de Zamboanga ferry die een paar jaar geleden in Dumaguete bijna op de Boulevard of Broken Dreams werd gesmeten...



De Georich vaart ook nog steeds



In 1987 kwam de Cokaliong onder leiding van Chester Cokalion op Dumaguete varen en is nu verreweg één van de grotere maatschappijen in Cebu zoals de Cebu Ferries....



Grotere schepen en varen normaal op Dumaguete in 5 uur en 45 minuten (afhankelijk van welk schip) (bv de DINAGAT)






bananacreek

SML NO 4................dus arbeidsvitaminen door de Marrokaanse draadomroep.............. :thumb: :thumb: :happy:

[yt=640,505]FmkPWzLV7qI [/yt]

Vind het wel leuk om hier te wonen..............zolang je maar onderdanig kan zijn..........en dat doe ik maar al te graag.... :thumb: :thumb: :happy: :happy:






bananacreek

Vervolg muziek Marrokaanse Staatsomroep........... :thumb: :thumb:

[yt=640,505]h9J3mEJO53M [/yt]

[yt=640,505]4magj_Dnqf8[/yt]


Geen bier meer ...naar beneden met een rotgang............... :happy: :happy:

Pinocchio

Citaat van: bananacreek op zaterdag 15 februari 2014, 13:22:12

zeer veel problemen met zijn dochter...naam vergeten...


Ik dacht dat zij in een auto ongeluk in de buurt van Tampi een hand of zeker enkele vingers verloor.

Citaat van: bananacreek op zaterdag 15 februari 2014, 13:22:12

vaak werd ik uitgenodigd om boven op de eerste verdieping mee te eten met de hele familie en op fiesta 25 November


Ja dan waren we daar samen denk ik, samen met Prudent die je ook nog wel kent

bananacreek

Voor de oud KNIL 'lers die zich dit kunnen herineren...... :jajaja: :jajaja: :thumb: :thumb:

[yt=640,505]qmcDkEtMKq4[/yt]