Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Vervolg: de wet gaat niet altijd op, maar ik zeg altijd hoe groter het merk, hoe vlakker de smaak. Heel, heel langzaam naar zo neutraal mogelijk. Een vast merkdrinker merkt dat niet. Voorbeeld is Fosters', die Australiers staan ook in de zuip-top-tien. Zij hadden zo'n 6-tal grote merken, maar Fosters' werd de grootste. Na dat na 20 jaar weer gedronken te hebben kon ik de smaak niet meer terugvinden. In Duitsland is dat gebeurd met Lowenbrau en Beck's en ik vermoed dat Warsteiner dezelfde kant opgaat.

Maar als mijn smaakpapillen net zo achteruit gaan als mijn ogen dan heeft het misschien een heel andere oorzaak.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Budgie

#1381
Citaat van: bananacreek op donderdag  5 mei 2011, 14:24:02
Citaat van: Budgie op woensdag  4 mei 2011, 21:47:13
@ Bananacreek bedankt voor het mooie verslag Geeft mij weer veel mooie herinneringen al die foto`s

Ok, was een genoegen en u bent ook hier in de buurt geweest?  :weetikniet:

Inderdaad 2x De eerste keer alleen met zòn klein gehuurd motertje Negros rond getoerd en omdat ik niet precies de weg wist gewoon de kust vanaf Vito naar Damaquete gevolgd en daar overnacht en de volgende dag weer richting Bacolod gereden Raakte de weg wat kwijt zodat ik in de bergen heb geslapen schuil achter een rotspartij en een bosje De volgende morgen was ik marzel kwam een cop tegen die mij netjes de weg uitlegde om weer in Bacolod te komen.

De 2e keer ben ik met asawa en een paar neven van mijn asawa via de zelfde route gereden maar toen de kustweg vervolgt vanaf Damaquete naar Bayawan waar we een broer van hun bezocht hebben en er 2 dagen zijn gebleven Reden was dat het Fiesta was en zij mij de hele familie wilden laten zien Vanaf Bayawan zijn we door de bergen gereden naar Bacolod en daar kwam ik mijn cop weer tegen Ene neef zeer verbaasd dat hij mij kon omdat die hoofd van de politie in Sagay city is en toen pas besefte waarom ik toen daar ook gewoon mijn gang ging ondanks de waarschuwingen Kreeg een hele preek van hem dat dat levensgevaarlijk was wat ik had gedaan. En vanaf die dag had ik in Sagay een persoonlijke bewaker als ik er rond struinde smorgens Als ik in de Filippijnen ben ga ik namelijk een uurtje of anderhalf wandelen als het licht is en nog niet zo warm En dan volg ik vaak gewoon de paadjes tussen de suikerrietvelden en zo
Getting older beats the alternative -dying young

opinie

Citaat van: bananacreek op donderdag  5 mei 2011, 15:58:53
Tot nu toe weet ik nog steeds niet waarom?????????????
Sommigen berweren hier dat men Formaldehyde in het bier toevoegt ? :weetikniet: :weetikniet:

Weet iemand op dit forum het antwoord?

Wat men er in de Filippijnen ingooit?  :weetikniet:
Maar één ding is zeker:
Formaldehyde is giftig.
Formaldehyde is bewezen carcinogeen voor de mens (IARC, 2005). groep I: stoffen die zeker kankerverwekkend zijn voor mensen.


Ik hoop dus dat ze dat er niet ingooien.  :denk:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luc

China appears to use formaldehyde

First of all, why on earth would breweries knowingly use formaldehyde?  As it turns out it is a very inexpensive clarifying agent that lightens the color of the beer and extends its shelf life.  Although some Chinese breweries claim that they have discontinued the practice, there are a number of beers sold in China that are very cheap and low quality (intended to be affordable to the masses), and it has been stated that these lower quality brews still use formaldehyde to keep costs down.

http://www.beer-faq.com/formaldehyde-beer/
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Tinulang_Manok

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op donderdag  5 mei 2011, 21:37:29
Vervolg: de wet gaat niet altijd op, maar ik zeg altijd hoe groter het merk, hoe vlakker de smaak. Heel, heel langzaam naar zo neutraal mogelijk. Een vast merkdrinker merkt dat niet. Voorbeeld is Fosters', die Australiers staan ook in de zuip-top-tien. Zij hadden zo'n 6-tal grote merken, maar Fosters' werd de grootste. Na dat na 20 jaar weer gedronken te hebben kon ik de smaak niet meer terugvinden. In Duitsland is dat gebeurd met Lowenbrau en Beck's en ik vermoed dat Warsteiner dezelfde kant opgaat.

Maar als mijn smaakpapillen net zo achteruit gaan als mijn ogen dan heeft het misschien een heel andere oorzaak.

Dat Warsteiner achteruitgaat is wel zeker, de Warsteiner in Nederland smaakt ook anders dan die in Duitsland, de Nederlandse Warsteiner heeft minder smaak, wateriger, daarom ben ik voor de pils overgestapt op Krombacher, veel lekkerder, en als ik echt lekker bier wil drinken dan wordt het Pott's (http://www.potts.de/) Landbier of Erdinger (http://www.erdinger.de/) Dunkel Weissbier (zoals nu). Maar graag weer  :ontopic: ik geniet elke dag weer van de beelden uit Dumaguete  :thumb:.
Amare et sapere vix deo conceditur

Johan En Elvie

Citaat van: Rich op donderdag  5 mei 2011, 17:06:10
Citaat van: Rich op donderdag  5 mei 2011, 16:49:31
Citaat van: bananacreek op donderdag  5 mei 2011, 15:58:53
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op donderdag  5 mei 2011, 15:31:36
Die groene blikken, er staat bij Premium, dus ben ik als liefhebber van Extra Dry wel benieuwd wat het verschil is met de Pale Pilsen. Maar dat moet je een bierliefhebber laten proeven want Willem, als je SM light bier noemt ben jij daar niet de aangewezen persoon voor. Dat Ice is ook niks, extreem koud gelagerd bier is ook een vorm van bierverkrachting. Is van de amerikanen overgenomen. Die Colt 45 rechts op de foto is wel lekker drinkbaar, ik blijf me echter afvragen op welke wijze ze het sterker maken dan 5% anders dan bij Red Horse waar ze gewoon ginebra bij doen. Echt zwaarder lagerbier brouwen is moeilijk (6,5 is ongeveer max., voorheen was alleen Amstel Gold hoger meen ik). Nee, laat het bierbrouwen maar aan de Belgen en Duitsers.  

Ja, juist maar ik was in 2007 overgestapt naar San Miquel Light om redenen dat ik van San Miquel Pilzen wel hangovers kreeg en gewoon de dag na het drinken geheel Total Loss was en bij hetzelfde aantal flesjes Light geen hangovers kreeg.

Toen ik in 1992 na 13 jaar voor het eerst weer een paar weken naar Nederland kwam en gelijk in de stationsrestauratie in Beverwijk Heineken ging drinken en behoorlijk tipsie werd en de twee weken daarna elke avond het goedkope Dekamarkt bier dronk had ik geen ENKELE hangovers.

Tot nu toe weet ik nog steeds niet waarom?????????????
Sommigen berweren hier dat men Formaldehyde in het bier toevoegt ? :weetikniet: :weetikniet:

Weet iemand op dit forum het antwoord?



Misschien kan je hier het antwoord vinden Creek. http://www.beerandhealth.be/index.php/articles/nl/cid=17/aid=2270/

Wat ik ook eens heb horen zeggen is, dat als er veel ACID in het bier zit, sommigen daar niet tegen kunnen en sneller misselijk worden  :weetikniet:


Maar vooral................

En als je geen verstand hebt?
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Roland

Terug  :ontopic: hier een foto van de San Miquel brouwerij in Mandaue City, Cebu

Allways look on the bright side of life!

Kijk ook eens op : http://www.vivacomputers.nl voor als je hulp nodig heb met je computer!

bananacreek

Ok aan allemaal die gereageerd hebben betreffende het bierprobleem zeer veel dank :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:Maar dan nog steeds heb ik geen antwoord betreffende het volgende:

Maar nog even terug:
Vanaf 1979 tot 1992 dronk ik San Miquel Pilsen
nog niet te spreken over het vergif Anejo,Tanduay, White Castle,Ginebra, Kulafu en andere sinistere brouwsels :lachen:

Toen ging ik na 13 jaar voor het eerst naar Nederokko en ging aan de Heineken (hetgeen nu blijkt dat dat geen bier is) maar ook aan het goedkope bier van Albert Hein en Aldea.

Ok de bovenstaande bieren zijn geen "light beers"
Waarom dan geen hangovers in Nederland?
Kijk een Klootzak moet 10 keer lezen voordat hij iets begrijpt, sorry :negatief:

In de latere jaren to 2006 dronk ik veel minder om redenen dat ik WIST voor ik ging drinken dat de volgende dag weggegooid was :negatief:

Toen overgegaan bij toeval op San Miquel Light en geen problemen meer en met een maximaal aantal van 15 fleskes nog redelijk de volgende dag :happy:

Wat het ook is: het werkt
Maar het was hard werken om als alcoholic weer normaal te worden en daar ben ik nog steeds trots op :happy:






bananacreek

Citaat van: Budgie op donderdag  5 mei 2011, 21:53:48
Citaat van: bananacreek op donderdag  5 mei 2011, 14:24:02
Citaat van: Budgie op woensdag  4 mei 2011, 21:47:13
@ Bananacreek bedankt voor het mooie verslag Geeft mij weer veel mooie herinneringen al die foto`s

Ok, was een genoegen en u bent ook hier in de buurt geweest?  :weetikniet:

Inderdaad 2x De eerste keer alleen met zòn klein gehuurd motertje Negros rond getoerd en omdat ik niet precies de weg wist gewoon de kust vanaf Vito naar Damaquete gevolgd en daar overnacht en de volgende dag weer richting Bacolod gereden Raakte de weg wat kwijt zodat ik in de bergen heb geslapen schuil achter een rotspartij en een bosje De volgende morgen was ik marzel kwam een cop tegen die mij netjes de weg uitlegde om weer in Bacolod te komen.

De 2e keer ben ik met asawa en een paar neven van mijn asawa via de zelfde route gereden maar toen de kustweg vervolgt vanaf Damaquete naar Bayawan waar we een broer van hun bezocht hebben en er 2 dagen zijn gebleven Reden was dat het Fiesta was en zij mij de hele familie wilden laten zien Vanaf Bayawan zijn we door de bergen gereden naar Bacolod en daar kwam ik mijn cop weer tegen Ene neef zeer verbaasd dat hij mij kon omdat die hoofd van de politie in Sagay city is en toen pas besefte waarom ik toen daar ook gewoon mijn gang ging ondanks de waarschuwingen Kreeg een hele preek van hem dat dat levensgevaarlijk was wat ik had gedaan. En vanaf die dag had ik in Sagay een persoonlijke bewaker als ik er rond struinde smorgens Als ik in de Filippijnen ben ga ik namelijk een uurtje of anderhalf wandelen als het licht is en nog niet zo warm En dan volg ik vaak gewoon de paadjes tussen de suikerrietvelden en zo

Ja, inderdaad, dat was een flink avontuur en ik heb de kaart er even bijgenomen :jajaja:



Vito kan ik helaas niet vinden.
Ja, daar in de buurt van Cadiz en Sagay kan het gevaarlijk zijn afhankelijk waar je bent.

Zeer leuk verhaal :hoedjeaf: :hoedjeaf:















bananacreek

Citaat van: opinie op donderdag  5 mei 2011, 22:30:20
Citaat van: bananacreek op donderdag  5 mei 2011, 15:58:53
Tot nu toe weet ik nog steeds niet waarom?????????????
Sommigen berweren hier dat men Formaldehyde in het bier toevoegt ? :weetikniet: :weetikniet:

Weet iemand op dit forum het antwoord?

Wat men er in de Filippijnen ingooit?  :weetikniet:
Maar één ding is zeker:
Formaldehyde is giftig.
Formaldehyde is bewezen carcinogeen voor de mens (IARC, 2005). groep I: stoffen die zeker kankerverwekkend zijn voor mensen.


Ik hoop dus dat ze dat er niet ingooien.  :denk:

Ja, Formaldehyde wordt hier gebruikt om dode kadavers te balsemen.