Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Deep Throat

Citaat van: bananacreek op woensdag  4 mei 2011, 14:36:51
Neem aan dat alles uitstekend gaat met u beiden? Graag de groeten van mij en partner :jajaja:
Ja hoor, gaat best, over het weer hier de laatste tijd ook weinig te klagen moet ik zeggen, men spreekt nu al hier over ernstige droogte.
Toevallig vandaag voor het eerst weer eens zitten kijken op wat vliegsites. Net als de vorige keer taal ik de eerste maanden na terugkomst niet naar PH, maar de vorige keer duurde dat ruim 6 maanden en nu 4. Net of ik "even" moet kijken hoe het erbij staat en ik mis de hond. Misschien dat ook je foto's van de omgeving daar debet aan zijn, aan de ene kant is dat leuk, maar het wakkert ook verlangen aan. En het was de laatste keer ook wel erg plezierig met leuk gezelschap.
Vanwege familieomstandigheden (ouders behoeven tijdelijk extra zorg), kan ik momenteel even niet op termijn boeken, ik zal het van een last-minute moeten hebben als ik inschat dat dat goed gaat, dat houdt tevens in dat ik dan alleen kom, madam kan niet stante-pe vakantie krijgen en hoeft ook niet zo nodig.
Maar vooralsnog de groeten terug.

Budgie

@ Bananacreek bedankt voor het mooie verslag Geeft mij weer veel mooie herinneringen al die foto`s
Getting older beats the alternative -dying young

opinie

Citaat van: bananacreek op woensdag  4 mei 2011, 14:53:38
Hier zag ik het stopsein niet en moest ik wel achteruit :negatief:

stockpile ahead  :confused2: Dit slaat op de werken?


Een beetje raar want stockpile betekent:
  • a deposit at the surface of the mine of mined material,e.g.coal(stockpile),dirt,preparation rejects(waste dump,spoilbank)


  • store of civil protection material, medicines, equipment and other supplies needed in disaster. Refers also to the storehouse of these reserves

Philippenglish  :weetikniet:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

gosternokke

Mooie fotoreportage Creeck van uw trip naar de bergen.  U bent een nobel mens door dat graf zo piekfijn in orde te laten maken  :thumb:     Maar waar zijn de foto, s van uw nieuwe huishoudster  ?  Ik ben altijd zeer geinteresseerd in mooie plaatje van Filipijnse schoonheden      :lachen:

rony

The only one who can judge me is the Big Boss ( god dus )
the rest i do not care

O.B.Bommel

Citaat van: opinie op woensdag  4 mei 2011, 22:16:40
stockpile ahead  :confused2: Dit slaat op de werken?
Een beetje raar want stockpile betekent:
.......
Philippenglish  :weetikniet:
Zou kunnen, dat Philippine English, zoals in elke taal van die rare begrippen en uitdrukkingen bestaan die inmiddels ver van het oorspronkelijke begrip afstaan. Een leuk onderwerp voor een topic overigens.

Je kunt hier wel wat humor van maken door b.v. te stellen dat roadworks niet klopt omdat er "works" in voorkomt, maar dat doet geen recht aan die ploeterende wegwerkers die ik zie, nogal inefficient maar daar kunnen zij vaak ook niks aan doen.

Wat hier denk ik aan de hand is dat ze een bord hebben (misschien we het enige) waar "caution" in voorkomt, een soort algemeen waarschuwingsbord. Wij kennen b.v. een waarschuwingsbord voor overstekend wild waar slechts een hert op vermeld staat, we kunnen er moeilijk alle overstekende dieren op kwijt.
Met het begin van het werk staat er materiaal en dan klopt het wel. Vervolgens laten ze het gewoon staan. Niemand die zich daar druk om maakt of zich het zelfs realiseert.

In NL zou het een probleem kunnen zijn omdat er blijkbaar een wet bestaat (zelf niet nagetrokken overigens) dat je voor het juiste moet waarschuwen i.v.m. een soort aansprakelijkheid. Voorbeeld: bij slecht wegdek staat een bord max. 30 op een doorgaande weg. Niemand houdt zich eraan, ook de politie niet en er is geen controle. Op het moment dat je schade aan de auto krijgt en je hebt harder gereden dan is de overheid niet aansprakelijk. In de PH acht ik een dergelijke voorzorgsmaatregel niet nodig.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

bananacreek

Citaat van: Roland op woensdag  4 mei 2011, 18:22:27
Klopt inderdaad dat als sommige hun mond open doen lijkt de tsunami van Japan nog kinderspel vergeleken met de tombe waar hun tanden in staan!

Ja, dat is correct en dan zit je daar anderhalf tot twee uur achter en je doet er niets aan tenzij de volgende keer even testen...... en dan in geval...van stankalarm een gasmasker op??????????? :weetikniet:






bananacreek

Citaat van: Deep Throat op woensdag  4 mei 2011, 18:49:49
Citaat van: bananacreek op woensdag  4 mei 2011, 14:36:51
Neem aan dat alles uitstekend gaat met u beiden? Graag de groeten van mij en partner :jajaja:
Ja hoor, gaat best, over het weer hier de laatste tijd ook weinig te klagen moet ik zeggen, men spreekt nu al hier over ernstige droogte.
Toevallig vandaag voor het eerst weer eens zitten kijken op wat vliegsites. Net als de vorige keer taal ik de eerste maanden na terugkomst niet naar PH, maar de vorige keer duurde dat ruim 6 maanden en nu 4. Net of ik "even" moet kijken hoe het erbij staat en ik mis de hond. Misschien dat ook je foto's van de omgeving daar debet aan zijn, aan de ene kant is dat leuk, maar het wakkert ook verlangen aan. En het was de laatste keer ook wel erg plezierig met leuk gezelschap.
Vanwege familieomstandigheden (ouders behoeven tijdelijk extra zorg), kan ik momenteel even niet op termijn boeken, ik zal het van een last-minute moeten hebben als ik inschat dat dat goed gaat, dat houdt tevens in dat ik dan alleen kom, madam kan niet stante-pe vakantie krijgen en hoeft ook niet zo nodig.
Maar vooralsnog de groeten terug.

Ok, hartelijk dank voor de reactie en als u zou komen laat maar weten want het is altijd interessant naar u te kunnen luisteren. :hoedjeaf: :hoedjeaf:

bananacreek

Citaat van: Budgie op woensdag  4 mei 2011, 21:47:13
@ Bananacreek bedankt voor het mooie verslag Geeft mij weer veel mooie herinneringen al die foto`s

Ok, was een genoegen en u bent ook hier in de buurt geweest?  :weetikniet:

bananacreek

@Opinie: stockpile ahead   Dit slaat op de werken?


Een beetje raar want stockpile betekent:

-a deposit at the surface of the mine of mined material,e.g.coal(stockpile),dirt,preparation rejects(waste dump,spoilbank)


Ja, inderdaad, en normaal bedoeld voor hopen sand en gravel of wat dan ook enz, maar ze gebruiken het hier dan ook voor andere doeleinden zoals op de foto van de betonweg