Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 20 december 2013, 11:25:28
Helaba Kloot , ben ook maar ne  :belgiesmiley: mijnwerker maar spreek wel alle talen , behalve chinees.

De man trouwde met een  :smiley-philippines: meisje uit Dumaguete maar zijn later uit elkaar gegaan en hij was behoorlijk rijk want hij had vele jaren in de kolenmijnen gezeten en en waarschijnlijk was hij nog maagd toen hij in Dumaguete kwam in 1983 (jaar of 50 oud) (in die buurt) en hij kwam uit een gebied vlak bij (nu even Googlen voor de kaart van de republiek van Belgie............

..........tussen Tongeren en Maastricht.... :jajaja: :jajaja:



Ik zie hem heel af en toe nog wel eens in Dumaguete komen voor vakantie.....geen slechte man.......... :jajaja:

daf105paccar

En.....?
Heben sie den Deucher nog geholfen? :weetikniet:

Of heb je gedacht:"auf Wiedersehen?"  en was je weg?  :lachen:

bananacreek

Citaat van: daf105paccar op vrijdag 20 december 2013, 14:55:51
En.....?
Heben sie den Deucher nog geholfen? :weetikniet:

Of heb je gedacht:"auf Wiedersehen?"  en was je weg?  :lachen:

Was een arrogante mof (er zijn ook wel een aantal vriedelijke duitsers hier) en ik dacht "val maar dood, bekijk het maar"................ :lachen: :lachen:

Ja gaat toch niet naar een land waar men naast de lokale taal zeer goed Engels spreekt en jijzelf spreekt geen woord Engels?

Komt toch nog regelmatig voor hier................


boldy

uhm de fransen doen niet anders  die lui denken namelijk dat heel de wereld frans lult  :jajaja:. de duitsers trouwens ook  ja  . de meesten komen hier op vakantie en als ze je wat vragen beginnen ze in het duits te lullen  :ikkeniebegrijp: nou ik lul ook alleen nog maar in het nederlands terug als ik uberhaubt iet zeg dan .ik vind het normaal dat als je de taal van een land niet spreekt je dan in het engels begint te praten  :jajaja:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Ronny55

Citaat van: boldy op vrijdag 20 december 2013, 15:25:57
uhm de fransen doen niet anders  die lui denken namelijk dat heel de wereld frans lult  :jajaja:. de duitsers trouwens ook  ja  . de meesten komen hier op vakantie en als ze je wat vragen beginnen ze in het duits te lullen  :ikkeniebegrijp: nou ik lul ook alleen nog maar in het nederlands terug als ik uberhaubt iet zeg dan .ik vind het normaal dat als je de taal van een land niet spreekt je dan in het engels begint te praten  :jajaja:
Heb hier ooit een tegen een buitenlander een uur engels zitten te lullen ...zijn engels was zo gebrekkig dat ik hem vroeg van waar ben je ..ben van Belgie , Lanaken das wel maar een klein stadje ....ben maar overgeschakeld op nederlands en hem verteld dat ik daar 10 jaar gewoond heb  :lachen: :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

daf105paccar

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 20 december 2013, 16:34:27

Heb hier ooit een tegen een buitenlander een uur engels zitten te lullen ...zijn engels was zo gebrekkig dat ik hem vroeg van waar ben je ..ben van Belgie , Lanaken das wel maar een klein stadje ....ben maar overgeschakeld op nederlands en hem verteld dat ik daar 10 jaar gewoond heb  :lachen: :lachen: :lachen:
:lachen: :haha: :lachen: :haha: :lachen: :haha:

Amice

Nederlanders kunnen er ook wat van:
er was n Amsterdammer hier met n mooie meid maar hij sprak amper engels, echter zonder veel problemen want zij had (gelukkig voor hem) maar n half woord nodig.

Zij: we go?
Hij: Ja we go naar mijn kamer.

Dat was genoeg voor haar om het te begrijpen.   :lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

LMBen

Vroeger in Amsterdam als een duitser de weg vroeg zei ik altijd;
Jullie zijn hier 5jaaar geweest weet je nu nog de weg niet.

:lachen:  :lachen:  :lachen:  :lachen:  :lachen:  :lachen:
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

bananacreek

Ik heb het een paar jaar geleden gehad met een NEDERLANDER naast de disco en we spraken in het Engels en toen zei hij iets waar ik het niet mee eens was en toen zei ik (en keek naar de weg op dat moment... :thumb: :happy:): " WAT EEN KLOOTZAK"........ :jajaja: :jajaja:

Toen zei de man:" WIE IS EEN KLOOTZAK?, BEDOEL JE DAT IK EEN KLOOTZAK BEN?".................. :lachen: :lachen:

Toen moest ik snel zijn en zei langs mijn grote neus weg: " Nee ik bedoel de bestuurder van die Ceres liner die daar bijna een motor van de weg rijdt"............  :jajaja: :jajaja: :negatief: :negatief: :negatief:

De man zei: "Ok, dus kunnen we nu ons moers taal spreken?, ik ben Joop en kom van Franeker in Friesland"



Toen zei ik: "Zo jullie Friezen kunnen dus ook Nederlands spreken?"

Daar kon hij toch niet om glimlachen................ :neeneenee: :neeneenee:

bananacreek

Ook een Ceres Liner in Cebu 4 dagen geleden zo te lezen zie link voor meer foto's?



http://truthnewsinternational.wordpress.com/2013/12/17/message-to-the-filipinos-photo-scam-at-cebu-bus-crash-graphic-content/

Maar men beweert in dit article dat er iets fout zit met de foto's............. :weetikniet: :weetikniet: