Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: gosternokke op dinsdag  3 mei 2011, 16:01:03
Is er dichter bij huis niks te vinden ?  Of is het wegens ,, alles wat je van ver haalt is lekker,,    :lachen:

Goede vraag :hoedjeaf:
Ik ken veel mensen daar en voel me thuis daar want ik kom daar in die bergen (Pal-Ew, Tanjay) sedert 1998 dus gemakkelijker links te maken.

bananacreek

Citaat van: Deep Throat op woensdag  4 mei 2011, 06:16:40
Citaat van: gosternokke op dinsdag  3 mei 2011, 16:01:03
Is er dichter bij huis niks te vinden ?  Of is het wegens ,, alles wat je van ver haalt is lekker,,    :lachen:
Het is meestal beter om een huishoudster van een redelijke woonafstand van haar familie te hebben, ik kan me de uitleg die men er aan geeft waarom wel voorstellen. Daarnaast is het nog helemaal niet zo makkelijk om een goede te vinden heb ik begrepen. Maar Willem, je hebt er toch al 2?

Ja, soms hoe verder hoe beter, zelfde redenering als de befaamde "father/mother-in law" stelling.  :lachen:

Alleen mijn partner is er nog want de jongere huishoudster heeft een uyab (boyfriend-loverboy) in de bergen en ze woont nu met die gast samen in Canlaon.
Neem aan dat alles uitstekend gaat met u beiden? Graag de groeten van mij en partner :jajaja:

Zie voor verslag hieronder :jajaja:

bananacreek

Ok, hier iets over de trip naar Pal-Ew, Tanjay City
Twee maanden niet geregend dus dacht ik gisteren, waarom niet, en had voornemens om vandaag de stoute schoenen aan te trekken.

Gisternacht om een uur of drie werd ik wakker door REGEN  :negatief: :negatief:
Dat gebeurt alleen met de Klootzak.
Als ik naar de bergen moet of naar Cebu dan regent het.

Om zes uur opgestaan en het zag zwart in het Oosten, Westen, Noorden en Zuiden :negatief:

Toch in de wagen gestapt en eerst bloed laten trekken in Holy Child (FBS) en dat bleek later 93 te zijn (prima) en het probleem zat dan toch wel in het wittebrood want daar zou dan Alloxan inzitten als meel-bleach, maar daar zijn een hoop verschillende meningen over  :ontopic:.....ok,ok....rustig aan.

Regen en regen, waarom???
Hierom...een tropical depressie is 700 km oost van Davao.


Hier volgen dan wat foto's maar een hoop onduidelijk vanwege de regen en ook vanwege het feit dat foto's nemen op een zwaar hobbelende Habal-Habal is ook geen lolletje :negatief: :negatief:
















bananacreek

Hier zag ik het stopsein niet en moest ik wel achteruit :negatief:


Tussen Sibulan en San Jose



bananacreek



Matiao Shipping en hier gaat ook de Ceres Liner naar Cebu City op


Amlan



bananacreek

Kijk, daar is zo'n rotzak voor mij...gevaarlijke jongens die drivers en gaan voor niets uit de weg :negatief: :negatief:


Afstand bewaren Klootzak!!!!! :ikkeniebegrijp:


Ok, das beter  :thumb:


Ok, laat hem maar gaan

bananacreek

Zoveel bewolking dat je de bergen niet meer kunt zien


Prachtig huis en kijk eens naar de locatie midden op het water met een "valbrug"? :weetikniet:


Elke vijf minuten kom je wel een Ceres tegen en deze is op weg naar Dumaguete city

bananacreek



Nu zijn we in Tanjay city


Nieuwe Public market na de oude een aantal jaren geleden was afgebrand, zoals in vele plaatsen op de PI



bananacreek

Hier zat ik aan het ontbijt en zat te denken om terug te keren want op een Habal-Habal in de regen is een hoop ellende want dat zijn rotspaden met blokken en zeer veraderlike gladde rode klei :negatief: :weetikniet:


Ok, een echte Klootzak gaat niet over één nacht ijs, uitstappen en een Habal-Habal zoeken :happy:
Je hebt een belofte gemaakt op het forum en nu niet terug krabbelen door wat regen  :neeneenee: :neeneenee:


Even met een rotgang een regenjas kopen, het regent nu veel minder maar je weet nooit in die bergen


De Habal-Habal en deze heeft gelukkig twee paar voetsteunen en sommige hebben er maar één paar of een defectte steun en dan zit je met je schoenen of slippers (niet aan te raden) op de uitlaat te kloten :negatief:




bananacreek

Moest een extra passagier mee op de tank en weg was mijn uitzicht om foto's te nemen  :explotieren:

Ik zei,: " Ja, maar dit is Pakjow voor 300 pesos"
De driver zei: "ok, alleen maar een paar kilometers" :negatief:


Ok, dan maar van opzij: