Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

KLM flight  KL7899 for Amsterdam is now boarding at gate B66


bananacreek

Internet in de bergen en ik zou wel eens willen weten of je ook internet via satelite tv kan krijgen........ :weetikniet: :weetikniet:




bananacreek

#13132
Er loopt nu al bijna een jaar een electrification project in de bergen in Tanjay city en 9 maanden geleden werd de zaak stil gezet onder het mom dat met op 500 duizend pesos wacht om palen aan te kopen en deze 500T pesos was beloofd door de Tanjay city goverment onder de leiding van mayor Teves.



Alsmaar beloftes................ :negatief: :negatief:



Eindelijk met de barangay chairwoman gesproken en weer beloftes dat ze het zou opvolgen...... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Probleem is dat je als blanke niet teveel moet "opvolgen"............ :ripba8: :ripba8:

Doet ze dat niet dan gooi ik het op de radio bij Jones Manaban....


bananacreek

Waarom zo geinteresseerd in het bovenstaande?





Hier zou ik mijn strandhuisje willen bouwen in deze vorm of zoiets.....



Hier is sedert enkele dagen 1 hectare (10T vierkante meters) land te koop voor ongeveer 90 duizend pesos dan dat komt op (nog geen papierenwerk gerekend zoals cap. gaintax etc) ongeveer 9 pesos per vierkante meter.

Moet het dan op naam zetten van een  :smiley-philippines: 'se en gelijk voor 50 jaar leasen (niets betalen want het bedrag staat in het leasecontract als HIERBIJ VOLDAAN).

Als ik dan 117 jaar oud ben dan met 50 jaar verlengen en in het lease contract the right to sell...........

Het leasecontract kan je, maar HOEFT NIET DIRECT bij de Register of Deeds worden ingeschreven.

Natuurlijk geef je dan nooit een copy of the title aan de leaser...... :lachen: :lachen:

Heb het hier al twee keer gedaan en werkt prima afhankelijk hetgeen omschreven staat in het lease contract.

Waarom?

Ik heb altijd al gedroomd om een strandhuisje in de bergen te hebben (nu speciaal als er in de buurt een electrification program op handen is) en dan de bunker als hoofdkwartier te gebruiken... :atyourservice:



Ik blijf het zicht in den bergen altijd boeiend vinden en krijg er nooit genoeg van (wel in de stromende regen op een habal-habal).

Het is gewoon het "laatste" levensavontuur?.... :weetikniet: :weetikniet:








bananacreek

Garbage oorlog gewonnen?.................. :jajaja: :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Heb een aantal brieven en bewijsstukken en affidavits van getuigen aan de eigenaar van de apartementen gestuurd en twee dagen daarna werd de garbage weggehaald en is er een collection "kamer" gebouwd voor hun garbage op zulk een wijze en afstand van de party-wall dat ik geen last van de stank meer heb.... :thumb: :happy: :happy:







De man toch even een bedank briefje toesturen want een oplossing via de rechtbank duurt jaren en kost een hhop geld.... :negatief: :negatief:

bananacreek

Citaat van: bananacreek op vrijdag  6 december 2013, 12:59:35
Internet in de bergen en ik zou wel eens willen weten of je ook internet via satelite tv kan krijgen........ :weetikniet: :weetikniet:





Sattelite Internet PEPERDUUR............ :negatief: :negatief:

http://www.satproviders.com/en/offers/philippines

bananacreek

Zag hier tussen Dumaguete en San Jose een achttal enorme vrachtwagens rijden in noordelijke richting maar al voorbij Tampi ferry en misschien op weg naar de Guilhulnan ferry?........... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:



Tampi Ferry to BatoCebu





Amice

CitaatMoet het dan op naam zetten van een  smiley-philippines 'se en gelijk voor 50 jaar leasen (niets betalen want het bedrag staat in het leasecontract als HIERBIJ VOLDAAN).

Als ik dan 117 jaar oud ben dan met 50 jaar verlengen en in het lease contract the right to sell...........

Het leasecontract kan je, maar HOEFT NIET DIRECT bij de Register of Deeds worden ingeschreven.

Natuurlijk geef je dan nooit een copy of the title aan de leaser...... lachen lachen

Heb het hier al twee keer gedaan en werkt prima afhankelijk hetgeen omschreven staat in het lease contract.

Zal dat wel geaccepteerd worden creek?
Zover mijn info strekt kun je maximaal voor 25 jaar leasen (met eventuele verlenging) bij langere duur wordt het gezien als verkapte eigendom en kan het leasecontract als null & void verklaard worden.  :weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Citaat van: Amice op vrijdag  6 december 2013, 17:05:06
Zal dat wel geaccepteerd worden creek?
Zover mijn info strekt kun je maximaal voor 25 jaar leasen (met eventuele verlenging) bij langere duur wordt het gezien als verkapte eigendom en kan het leasecontract als null & void verklaard worden.  :weetikniet:

Amice en bananacreek hebben allebei gelijk en zoals het een klootzak past maakt bananacreek gebruik van "certain conditions"(Republic Act No. 7652 (1994)

The maximum term of a lease of land to Philippine nationals is 99 years.

The maximum term of a lease of land to non-Philippine nationals is 25 years, renewable for
another 25 years (Presidential Decree No. 471(1974). Under certain conditions, if the lease is
made under the Investors' Lease Act (Republic Act No. 7652 (1994)), the lease may be for a
term of 50 years, renewable for another 25 years.


zie:http://www.lexmundi.com/images/lexmundi/practicegroups/realestate/survey4/philippines.pdf

Pinocchio

Citaat van: bananacreek op donderdag  5 december 2013, 12:09:08
Een zoon van Congressnam George Arnaiz heeft zich een paar dagen geleden door het hoofd geschoten en de officiele versie was dat zulks gebeurde tijdens het schoonmaken van het wapen van zijn vader.
Ook de politie en NBI hebben besloten om deze versie aan te nemen.

Het betreft de 38 jarige zoon George Augustus Arnaiz, Jr alias Yugie, die 's ochtends om 5 uur het wapen van zijn vader een caliber45 aan het kuisen was en het wapen ging toevallig af waardoor de kogel aan zijn  ene oor zijn hoofd binnendrong en aan zijn ander oor het lichaam verliet.

Zo staat het in de krant, dus zal het wel waar zijn.