Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: gosternokke op donderdag 21 april 2011, 14:11:18
Dan vraag ik me altijd af word dat banden plakken nou zo gedaan omdat:
                 

                  a  er geen orginele plakkers zijn
                  b  het zo veel goedkoper is dan een orginele plakker
                  c  het op deze manier veel beter is.

Goede vraag en ik zelf hou het op A+B :atyourservice:

Andere meningen graag welkom

bananacreek


bananacreek

Irrigation kanalen en water komt uit een irrigation-meer aan de voet van de bergen







bananacreek

Zeer droog gebied daar nu en vanaf Bacong naar het zuiden is er verschil met regenseizoen als in Dumaguete en noordelijk, mar Pierrevanwier weet daar alles vanaf, ik niet :atyourservice:





Nu naar de disco en biljarten (in andere woorden verliezen, maar ik ben geen slechte verliezer daarmee want het is een spelletje, maar er zijn enkele witneuzen hier die op hun kop staan als ze verliezen en worden dan woedend :negatief: :negatief:)
Domme mensen, maar ze denken zelf dat ze verschrikkelijk intellegent zijn  :happy: :benweg: :benweg:

gosternokke

Op ditkaartje is te zien dat het zuidelijk deel van het eiland Negros inderdaad een ander klimaat heeft dan de rest van Negros
   http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Philippine_climate_map.png

Amice

Citaat van: pierrevanwies op donderdag 21 april 2011, 17:47:38
Citaat van: gosternokke op donderdag 21 april 2011, 14:11:18
Dan vraag ik me altijd af word dat banden plakken nou zo gedaan omdat:
                 

                  a  er geen orginele plakkers zijn
                  b  het zo veel goedkoper is dan een orginele plakker
                  c  het op deze manier veel beter is.
C  is hier het correcte antwoord..

:lachen:  Uiteraard C want de solutie(rugby) is altijd uitverkocht want de lijmsnuivers nemen te veel af. :crazy:
De originele plakkers zijn ook niet overal verkrijgbaar.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Johan En Elvie

Citaat van: bananacreek op donderdag 21 april 2011, 14:10:01
Was in Lee Plaza vanmiddag en de rekening was P153,50 en ik gaf P200 en het meiske vroeg: " Heeft u 50 centavos Kloot?" Ik zei: " Wala"
Toen gaf ze me wisselgeld terug van P154 terwijl er genoeg wisselstukken in de kassalade lagen :negatief: :negatief:

Ik zei: " Lacking 50 centavos lady" Toen gaf ze me een blik en zei in haar gedachten: " Vuile gierige amercano"  :happy:

Ik zei als u 100 klanten krijgt en 100x 50 centavos te weinig geeft, dat is vijftig pesos, en in wiens zak gaat dat verdwijnen??????? In die van uw Chinese rijke werkgever of de Uwe??? :weetikniet:

Geen antwoord, maar haar gezicht stond op  :explotieren: :explotieren: :stomstomstom: :stomstomstom:

Toen gaf ze me toch vijf 10 centavo coins  :floet:

Dat is deze week al twee keer gebeurd
Vroeger gaven ze een snoepje als 5 centavo suk :negatief:


Voor zover ik weet en de 6 keer dat ik daar al ben geweest doen ze dit ALTIJD minder terug geven dan je zou moeten terug krijgen, ik maak daar dan een opmerking over tegen mijn vrouw die betaald maar dan zegt ze steeds ah laat het zo dat is hier normaal.
Ik probeer dan om steeds zo gepast mogelijk te geven maar dat is moeilijk omdat je steeds zo weinig wisselgeld terug krijgt
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Bulldozer

Tja, ik snap inderdaad niet waar jullie je druk om maken. 50 centavos is momenteel 1 euro cent waard. Ga je in Nederland ook moeilijk doen als ze 1 eurocent te weinig teruggeven? Die hebben ze trouwens een aantal jaren geleden al afgeschaft... Ik wordt ongelukkiger als ik die rij mensen die voor de kassa sta te wachten zie. Hoe lang moet je daar wel niet wachten voordat je aan de beurt bent? Ik doe om 9 uur 's ochtends de boodschappen. Dan ben ik een van de enigste.

Rich

Citaat van: Bulldozer op vrijdag 22 april 2011, 11:31:57
Tja, ik snap inderdaad niet waar jullie je druk om maken. 50 centavos is momenteel 1 euro cent waard. Ga je in Nederland ook moeilijk doen als ze 1 eurocent te weinig teruggeven? Die hebben ze trouwens een aantal jaren geleden al afgeschaft... Ik wordt ongelukkiger als ik die rij mensen die voor de kassa sta te wachten zie. Hoe lang moet je daar wel niet wachten voordat je aan de beurt bent? Ik doe om 9 uur 's ochtends de boodschappen. Dan ben ik een van de enigste.


Het gaat om het principe vind ik.
Nee druk om maken niet, als het is een keertje is OK, maar dat men er een gewoonte van maakt is dus opgezet spel en ben het dan ook eens met Creek. Die Chineze werkgever verdient op die manier pakken geld. Dat is typisch Chinees denken, vele kleintjes maken een groot en zo zijn er heel wat Chinezen schatrijk geworden.
Rich de Nederbelg.

bananacreek