Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


vvjoris

Het garbage probleem is een burenprobleem eigenlijk dus ...

Toen ik appartement huurde basak, lapu lapu, kwamen er om de 2 - 3 dagen kids vragen of ze het (het vuilnis uiteraard, niet het appartement  :lachen:) niet weg mochten doen, voor 10 pesos of zo .... zijn er in Dgt geen kids dan die hetzelfde doen? Of zijn je buren te gierig 10 pesos te geven ???
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek


vvjoris

Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek

Citaat van: vvjoris op vrijdag 19 april 2013, 13:47:47
Het garbage probleem is een burenprobleem eigenlijk dus ...

Toen ik appartement huurde basak, lapu lapu, kwamen er om de 2 - 3 dagen kids vragen of ze het (het vuilnis uiteraard, niet het appartement  :lachen:) niet weg mochten doen, voor 10 pesos of zo .... zijn er in Dgt geen kids dan die hetzelfde doen? Of zijn je buren te gierig 10 pesos te geven ???

Het zijn 23 apartementen en er is één "janitor" die de rotzooi een dag te vroeg langs de straat zet.
Dan komen de scavengers en die laten de zaak gewoon liggen als ze het uit de containers of zakken halen.
Er komt een vuilniswagen op Maandag, en Woensdag voor DILI MALATA en op vrijdag voor MALATA maar iedereen gooit het gewoon door elkaar.
De Filipijn denkt vaak zolang het maar buiten mijn property is is het voor mij genoeg........... :negatief: :negatief:


bananacreek

Nou ben ik even de tel kwijt............... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Dit is .24 dikte (GI-plain) en een aantal jaren geleden was .26 nog dikker (normaal hoe lager het getal, hoe dikker de plaat)

Troep allemaal............. :negatief: :negatief:

Deze .24 komt op P256 per plaat van 3x4 feet




vvjoris

Citaat van: bananacreek op vrijdag 19 april 2013, 13:53:55
Citaat van: vvjoris op vrijdag 19 april 2013, 13:47:47
Het garbage probleem is een burenprobleem eigenlijk dus ...

Toen ik appartement huurde basak, lapu lapu, kwamen er om de 2 - 3 dagen kids vragen of ze het (het vuilnis uiteraard, niet het appartement  :lachen:) niet weg mochten doen, voor 10 pesos of zo .... zijn er in Dgt geen kids dan die hetzelfde doen? Of zijn je buren te gierig 10 pesos te geven ???

Het zijn 23 apartementen en er is één "janitor" die de rotzooi een dag te vroeg langs de straat zet.
Dan komen de scavengers en die laten de zaak gewoon liggen als ze het uit de containers of zakken halen.
Er komt een vuilniswagen op Maandag, en Woensdag voor DILI MALATA en op vrijdag voor MALATA maar iedereen gooit het gewoon door elkaar.
De Filipijn denkt vaak zolang het maar buiten mijn property is is het voor mij genoeg........... :negatief: :negatief:



Als er nu één ding is waar ze aan  :belgiesmiley: een voorbeeld mogen nemen dan is het in huishoudelijke afvalrecyclage, dat is hier prima geregeld (behalve dat ze geen glas ophalen, we moeten dat naar een jlascontainer slepen) en quasi iedereen volgt de regels ... je kan vanaf 7 pm 'de dag ervoor' buitenzetten, en het is 's anderendaags voor de middag weg. We moeten wel sorteren (gft, tuin & keuken, & restafval) en naar 't schijnt zijn  :belgiesmiley: bij de beste sorteerders van de wereld ...

Misschien kan er in uw buurgebouw een ongelukje gebeuren ... een zak stinkend afval die toevallig openscheurt vlak voor de ingang of in de hall als er een is of zo .... uiteraard is creek op het moment van het accident net een SML aan 't drinken in de Why Not of zo ....

Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek

Dit is het house & lot van een in duitsland geboren Canadees die eens met een  :smiley-philippines: was getrouwd.



De vrouw vertrok naar Canada en ging een anullment of marriage aan en hij verloor natuurlijk het land en zijn ex wilde geen settlement betreffende de conjugal residence dus kwam tropical storm Pablo en hielp hem een handje en haalde (zogenaamd) het dak er af en ook alle deuren eruit en liet alleen maar kale muren over......... :happy: :happy: :thumb: :thumb:

Hij vertelde mij het volgende: " She does not want to sit around the table to settle thing and I am sick at an age of 83 so I don't care anymore"

Nou ik ga het ook zo doen als ik in dezelfde situatie terecht zou komen.................... :thumb: :thumb: :happy: :happy:



EK is de naam van de ex en OK is de naam van de blanke, maar die man wist het altijd allemaal beter en als je met hem sprak dan was het alleen goed zoals hij het zich voorstelde........... :lachen:


bananacreek

Citaat van: vvjoris op vrijdag 19 april 2013, 14:03:18
Citaat van: bananacreek op vrijdag 19 april 2013, 13:53:55
Citaat van: vvjoris op vrijdag 19 april 2013, 13:47:47
Het garbage probleem is een burenprobleem eigenlijk dus ...

Toen ik appartement huurde basak, lapu lapu, kwamen er om de 2 - 3 dagen kids vragen of ze het (het vuilnis uiteraard, niet het appartement  :lachen:) niet weg mochten doen, voor 10 pesos of zo .... zijn er in Dgt geen kids dan die hetzelfde doen? Of zijn je buren te gierig 10 pesos te geven ???

Het zijn 23 apartementen en er is één "janitor" die de rotzooi een dag te vroeg langs de straat zet.
Dan komen de scavengers en die laten de zaak gewoon liggen als ze het uit de containers of zakken halen.
Er komt een vuilniswagen op Maandag, en Woensdag voor DILI MALATA en op vrijdag voor MALATA maar iedereen gooit het gewoon door elkaar.
De Filipijn denkt vaak zolang het maar buiten mijn property is is het voor mij genoeg........... :negatief: :negatief:



Als er nu één ding is waar ze aan  :belgiesmiley: een voorbeeld mogen nemen dan is het in huishoudelijke afvalrecyclage, dat is hier prima geregeld (behalve dat ze geen glas ophalen, we moeten dat naar een jlascontainer slepen) en quasi iedereen volgt de regels ... je kan vanaf 7 pm 'de dag ervoor' buitenzetten, en het is 's anderendaags voor de middag weg. We moeten wel sorteren (gft, tuin & keuken, & restafval) en naar 't schijnt zijn  :belgiesmiley: bij de beste sorteerders van de wereld ...

Misschien kan er in uw buurgebouw een ongelukje gebeuren ... een zak stinkend afval die toevallig openscheurt vlak voor de ingang of in de hall als er een is of zo .... uiteraard is creek op het moment van het accident net een SML aan 't drinken in de Why Not of zo ....

Nee hoor, sinds die apartementen daar zijn gebouwd zijn er altijd problemen geweest met hu afval en sommige apartement bewoners gooiden hun afval gewoon over de partywall, maar dat valt nu mee omdat ik er werk van maak tegen de eigenaar van deze apartementen.

vvjoris

EK en OK zijn goed gek ... mocht ik een huisje hebben in de  :smiley-philippines: zo midden in 't groen ...dat is nog beter dan God in Frankrijk ...

Als die man al 83 is en ziek ...kon ze niet een beetje wachten?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.