Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Dit is hard werk en het zit vol met bloedzuigers daar........... :negatief: :negatief:




bananacreek

Hello bosses, I am Ronnie .... :lachen: :lachen:

Nou, gaat het nog lang duren voor dat die foto's in het album komen?
En ik ben een zeer brutaal kuikentje en ik ben voor niemand bang............ :neeneenee: :neeneenee:




bananacreek

Citaat van: bananacreek op dinsdag  2 april 2013, 13:25:00
Bamboe roof maar moet nog afgedekt worden met plain GI en ik heb ze maar P800 gegeven want ze hebben geen geld........... :jajaja:





Dit zou "onbehandeld" 6 jaar mee gaan

Nipa gaat 4-5 jaar mee en kost P800 voor 100 stuks

Het andere (ben even de naam kwijt, geen Nipa maar gras) gaat ongeveer 5 jaar mee.........

Nu weet ik het weer:

SAC-SAC............

Batanes


gosternokke

Citaat van: bananacreek op dinsdag  2 april 2013, 13:25:00
Bamboe roof maar moet nog afgedekt worden met plain GI en ik heb ze maar P800 gegeven want ze hebben geen geld........... :jajaja:





Dit zou "onbehandeld" 6 jaar mee gaan

Nipa gaat 4-5 jaar mee en kost P800 voor 100 stuks

Het andere (ben even de naam kwijt, geen Nipa maar gras) gaat ongeveer 5 jaar mee.........





Dit is heel apart  , het hele dak van bambooe ,heb ik dus nog nooit gezien .     Nipa kan wel langer mee , als je een dak met een vrij steiel dakhelling neemt, en de nipa legt met veel overlap.   Maar ja dan heb je er meer nodig per vierkante meter, en dat doen de meeste pinoys dus niet. Mijn nipa ligt sinds  2008 en nog steeds goed.

dat andere heet Cogon, tenminste in palawan, en van wat ik gehoord heb kan het langer mee dan nipa. 

Rich

Men gebruikt cogongras inderdaad voor vanalles en nog wat. Voor wanden en daken van huizen/hutten, en vooral in de handicraftbusiness waar ik veel mandwerk ben tegengekomen.

                                           

Het gras dat de chocolate hills bedekt is ook cogongrass, en er zijn verschillende soorten.
Rich de Nederbelg.

bananacreek

#10335
Deze jongens verdienen per jaar hier ongeveer P15 duizend (als er genoeg regen en irrigation water is e sommigen hebben 4-5 kinderen..................... :negatief: :negatief: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:




bananacreek



De bamboo huisjes zijn eigendom van de landowners en de mensen mogen daar alleen maar in wonen zolang ze voor die landowner blijven werken...ontslag?.........huis uit.... :benweg: :benweg:


bananacreek


bananacreek


bananacreek