Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

boldy

het gaat de goede kant op zie ik  nog eens 3 dagen en tis weer normaal
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek

Citaat van: boldy op zondag  2 januari 2011, 09:10:10
het gaat de goede kant op zie ik  nog eens 3 dagen en tis weer normaal

dank u, maar ik denk nog wel een dag of 8 voor één voor de wonden, nog wat geinfecteerd

bananacreek

#102
Ok weer even opieuw proberen:
Dit ging om het Holy Child ziekenhuis een aantal pagina's geleden:

Terug op de ziekenhuistoestanden.

Alle plaatsen en steden hier hebben nu (als het goed zou zijn) minstens één ambulance, maar Bacong niet dacht ik.
Elk ziekenhuis in Dumaguete heeft nu minstens één ambulance.Zit de in de bergen en wordt je ziek of overhoop gestoken of geschoten dan heb je natuurlijk weinig kans om het ziekenhuis te behalen.

Maar, nu komt het:

In 2006 zag ik plotseling een zeer mooie Mercedes Benz ambulance het terrein van Holy Child Hospital opdraaien, en naderbij gekomen zag ik tot mijn uiterste verbazing dat het een wagen betrof met een Filipijnse nummerplaat en de markering van ERUF uit Cebu city maar daaronder waarempel een plaat op de bumper met het opschrift HAARLEMMERMEER, en vervolgens op de deuren
ALARM 1-1-2, DAAR RED JE LEVENS MEE.
Toen brak mijn klomp (ok met klompen op de motor? Goed idee?)
Ik heb toen een email verstuurd naar Haarlemmermeer brandweer en kwam erachter dat Mandauwe city Cebu is een ZUSTERSTAD van Haarlemmermeer. Daarbij werd "oud" mareriaal geschonken aan Mandauwe in Cebu en daarvan wilde ik graag een  vervolg maken met foto's en de opmerking dat één van die mensen uit Hoofddorp-Haarlemmermeer een lid is op dit forum.

Twee artikelen uit een lokale krant in Haarlemmermeer en verder wat foto's en hoop meer te krijgen in de nabije toekomst maar we zijn de link kwijt van de andere foto's die op internet staan.

http://www.vhc-stedenband.nl/

http://www.vhc-stedenband.nl/docs/Stedenband%20nieuws,%20januari%202008.pdf

http://www.haarlemmermeer.nl/Over_Haarlemmermeer/Stedenbanden/Cebu_City_in_de_Filippijnen

http://fiestauk.homestead.com/ERUF.html

Hier is een link waarbij beschreven hoe een brandweerwagen vanuit Haarlemmermeer naar Cebu city werd gereden, zeer interesant.!!
Kijk ook eens naar de twee videos !

http://www.hulpverleningsforum.nl/forum/index.php?topic=34339.0




Patient ophalen in Holy Child hospital, Dumaguete city, 2006


Brandweer in Dumaguete?????


Hoe is dat nou mogelijk? Droom ik? :ikkeniebegrijp:


Blessing in Cebu City


Persoon met de camera is dacht ik de directeur van de ERUF, ben de naam kwijt, schijnt een zeer vriendelijke man te zijn.


Toespraak in Cebu door een brandweer officier van de Haarlemmermeerse brandweer


Het ERUF team een paar jaar geleden met een paar Marrokaanse... oeps, in bedoel echte Nederlandse BINKEN :applaus:






Duikinstructor Ab op visite bij de Klootzak bij lake Balinsasayo (2007 dacht ik??) weet het niet meer, sorry Ab. :weetikniet:




Deze pumpboat werd gebruikt tijdens de duikinstructies op zee.


Duik -rescue instructies in een zwembad


Dansles "We no speak Amercano"???????????



Op de luchthaven van Cebu, het Nederlandse instructieteam, Ab is degene met zijn arm op het wagentje. Zeer vriendelijke man. :daag:


Toyota Japanse surplus omgebouwd


Pumpboat laden met de diving-gears




Instructor Ab met de ERUF leden, kijk daar achter staat weer een Nederlandse millieu-container.


Klaar voor verscheping naar Cebu city


Het afgedankte spul? Kan nog tientallen jaren mee hier. Zelfde als mijn tweedehandse schoenen die ik hier heb gekocht, kunnen ook nog jaren mee.

Ook Cebu betaalt mee

Vanuit Cebu wordt reikhalzend uitgezien naar de lading, die inmiddels over de oceaan trekt. Om te zorgen dat ook daar de lading goed behandeld zal worden, wordt altijd gevraagd of de ontvangende partij de verscheping betaalt. Dit is de duurste verscheping ooit, maar met hulp van het stadhuis in Cebu wordt het graag betaald. 

Nog een paar foto's van de instructors Ab en Dennis


Lake Balinsasayo, waar je als buitenlande 100 peso moet betalen als entree terwijl de filipino  10 pesos moet betalen, de smeerlappen. (die beslissing kwam uit Manila DENR)


Even uitrusten, bloedheet hier. :jajaja:




Dat was voor de verandering van het koelsysteem


Ok, even bijkomen.


Ok tot ziens allemaal en bedankt voor het lezen van dit topic

Wordt vervolgd............. :benweg:

bananacreek

Citaat van: boomerang op zondag  2 januari 2011, 09:06:22
Citaat van: bananacreek op zondag  2 januari 2011, 08:53:18
Voet verschil:

Dag of drie na het incident:


Vandaag



26 graden hier, verrek van de kou ! :denk:


Dergelijke voeten zien er ook niet bepaald hartverwarmend uit en met dat trieste koele weer hier lijkt mij een paar welgevormde vrouwelijke onderdanen meer hartverwarmend en stimulerend voor de bloedsomloop.

KUNT U DAN WAT BETERS LATEN ZIEN???????

bananacreek

#104
Ok, deze zijn beter?????????dan de mijne? En het "koetswerk" dan??? :denk:




bananacreek

Een dierenkliniek in Dumaguete city (naar mijn mening de beste en een zeer vriendelijke doctor maar hij wilde zijn naam niet op Inet en dat moet ik dan waarderen.






boldy

zo dat ziet er netjes en schoon uit en dat voor een dierenkliniek als ik dan je andere foto's zie van een ziekenhuis voor mensen , nou dan moeten die hun eigen schamen
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Digos


Ik kan haast niet geloven dat dat foto's zijn van een kliniek in de phils en dan nog wel voor dieren  :denk:

Het zal ook wel geen dierenkliniek zijn voor Jan met de pet op.

Daar mogen ze me ook heen brengen......de behandeling zal wel niet zoveel verschillen zeker van een viervoeter of een tweevoeter.....buiten de muilkorf die je aan krijgt  :lachen:

LIVE ONCE - LIVE IT

xav

Citaat van: boldy op zondag  2 januari 2011, 13:04:32
zo dat ziet er netjes en schoon uit en dat voor een dierenkliniek als ik dan je andere foto's zie van een ziekenhuis voor mensen , nou dan moeten die hun eigen schamen

het ziet er idd mooi en netjes uit... zou eerder daar onderzocht willen worden dan in het ziekenhuis  :lachen:

Rich

Citaat van: Digos op zondag  2 januari 2011, 13:47:17

Ik kan haast niet geloven dat dat foto's zijn van een kliniek in de phils en dan nog wel voor dieren  :denk:

Het zal ook wel geen dierenkliniek zijn voor Jan met de pet op.

Daar mogen ze me ook heen brengen......de behandeling zal wel niet zoveel verschillen zeker van een viervoeter of een tweevoeter.....buiten de muilkorf die je aan krijgt  :lachen:



Ja dat vind ik ook Digos.............en we krijgen nog een zak brokken mee naar huis op de koop toe  :jajaja: :lachen:
Rich de Nederbelg.