Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

srrv aanvragen wat te doen ???

Gestart door kamperman, maandag 30 september 2024, 17:14:57

Vorige topic - Volgende topic

maastricht

Ik ben ook bezig,

Maria Rose doet het voor mij.

Je moet in iedergeval in Nederland een bewijs van goed gedrag aanvragen.
Deze laten vertalen in het Engels, is zo jammer dat het ongeveer 80% al in het Engels is.
Voorzien van een appostile, kan bij elke rechtbank, de Vog verklaring en de vertaling.

Bewijs pensioen, 800 dollar p/m of 1000 dollar voor twee personen. In het Engels.

Omdat je nog niet of lang in de Filipijnen bent hoef je geen nbi clearance.
 

Contact email.

mariarose.baranda@gmail.com

Ze vraagt geen geld, omdat ze al wordt betaald door de SRRV service. Maar kleine tip na afloop is altijd welkom.
Het is verboden om geld te vragen voor de serive, maar veel doen het wel.

Hier wordt ze ook genoemd, deze Youtuber heeft ook een driver die je in Manilla naar de verschillende adressen brengt in Manila.
Bank, Gezondheidscheck, enz.

https://www.youtube.com/watch?v=lfQuUjEsgj8

Het is vooral papier werk en regelwerk en geduld.

kamperman

Goedemorgen Maastricht

Mag ik vragen waar jij op de Filipijnen woont ?
Wij gaan namelijk in Angeles city wonen, ik weet niet of Maria Rose dat dan ook voor mij/ons kan doen.
Heb jij zelf een bewijs van goed gedrag (vog) aangevraagd, zo ja hoe doe ik dat ?
Ik heb begrepen dat de uitkeringsinstantie in mij geval het s.f.s moet doen, of heb ik dat verkeerd ?
1000 dollar is zo'n 900 euro, moet dat dan aangevraagd worden omgerekend naar dollars of mag dat ook in euro's ?
 
Dank voor de reactie

maastricht

Ik woon in het zuiden, Mindanao. Marie Rose zit in Manila, dus je bent mooi dichtbij.

De Vog gaat inderdaad vaak via de werkgever of uitkeringsinstantie. 
Maar via deze link kan je zelf het inschieten, https://www.vog-aanvraag.nl/aanvragen/
Je betaalt wel 12,50 euro extra. Reden is Visum/Emigratie of naturalisatie in het rolmenu.
Je krijgt een email waarmee je naar de Vog website gaat, net als je van de werkgever zou krijgen.

De print versie op de website Vog kiezen.
Reden is Visum Filipijnen.

Je kan gewoon 1000 euro opgeven. Maar dat regelt zij wel.







innka3

Citaat van: kamperman op zondag  6 oktober 2024, 11:27:56Goedemorgen Maastricht

Mag ik vragen waar jij op de Filipijnen woont ?
Wij gaan namelijk in Angeles city wonen, ik weet niet of Maria Rose dat dan ook voor mij/ons kan doen.
Heb jij zelf een bewijs van goed gedrag (vog) aangevraagd, zo ja hoe doe ik dat ?
Ik heb begrepen dat de uitkeringsinstantie in mij geval het s.f.s moet doen, of heb ik dat verkeerd ?
1000 dollar is zo'n 900 euro, moet dat dan aangevraagd worden omgerekend naar dollars of mag dat ook in euro's ?
 
Dank voor de reactie
vog kun je gewoon bij de gemeente aanvragen https://www.vog-loket.nl/vog-aanvragen/gemeente-kampen/

maastricht

Ja inderdaad dat kan omdat je nog steeds in Nederland bent ingeschreven.

kamperman

Citaat van: maastricht op dinsdag  8 oktober 2024, 12:59:30Ja inderdaad dat kan omdat je nog steeds in Nederland bent ingeschreven.

Ik heb een e-mail gestuurd naar Maria Rose, maar heb nog geen antwoord terug gekregen

kamperman

Ah net en bericht gekregen .
Welke srrv visa ik wil. ik wist niet dat er verschillende srrv visa zijn

maastricht

Mooi dat ze hebt reageert. Ze heeft het vreselijk druk, 80 klanten momenteel. Ze krijg nu ook veel aanvragen van mensen die van Malaysia en Thailand naar de Filipijnen willen. En dat het verlengen van een touristum visum lastig wordt na een jaar, dus mensen gaan voor een SRRV visum of wanneer ze getrouwd zijn voor een 13A.

Je hebt niet veel keuze, wanneer je pensioen hebt, is het SRRV classic, waarvoor je 10.000 dollar moet storten op een geblokkeerde rekening.

kamperman

ik denk inderdaad dat de classic de enige optie is, maar dat maakt niet uit vind ik prima
ik heb begrepen dat die 10.000 dollar wel weer vrij opneembaar is indien je die nodig hebt
Wat is verstandiger voor de v.o.g de papieren versie of de digitale  ??

Luke

Citaat van: kamperman op donderdag 10 oktober 2024, 18:22:27ik denk inderdaad dat de classic de enige optie is, maar dat maakt niet uit vind ik prima
ik heb begrepen dat die 10.000 dollar wel weer vrij opneembaar is indien je die nodig hebt
Wat is verstandiger voor de v.o.g de papieren versie of de digitale  ??

Die 10K USD kan alleen gebruikt worden om een appartement/condo of een lange termijn lease van minstens 50K aan te kopen. Anders moet die beschikbaar blijven op de rekening.
Conversion of deposit