Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Terug naar Nederland voor medische ingreep

Gestart door Antonio, vrijdag 20 september 2024, 11:04:23

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Antonio, is een leverceltransplantatie geen optie?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Antonio

Beste Johan, dank voor het meedenken...
Ik meen dat je in Davao woont ?
Dan zou je, voor je etalagebenen probematiek,eens contact kunnen  opnemen met Doc Ybanez van Davao Docs.

Succes!
Beter een muisarm dan een apestaartje...

Bjorna145

Beste Antonio, ik woon in Bais City en wat er aan te doen weet ik wel, ik wil gewoon met lotgenoten communiceren.
Ik zoek een forum voor etelage benen.
Ik zit tweemaal per dag op de hometrainer (2 X 16 minuten) en kan al bijna de gehele dag weer pijnloos lopen.
Mijn streven is 2 X 30 min maar daar zit ik nog ver vandaan.
Ik ben begonnen met 2 X 6 minuten.
Dus trainen is de oplossing van het probleem en dat wordt ook op internet beshreven.

m.vr.gr.

Johan

Antonio

Beste Johan, duidelijk...
Wat je beschrijft is inderdaad de goede aanpak, volgens veel bronnen op internet.

Heel veel succes,
Ton
Beter een muisarm dan een apestaartje...


maastricht

Citaat van: innka3 op donderdag 26 september 2024, 17:34:44hier iets over terugkeer naar nl ''https://www.hetcak.nl/uw-situatie/voor-medische-behandeling-naar-nederland/


Zal niet voor de Filipijnen gelden,
Een verdragsgerechtigde is een persoon die een Nederlands pensioen of uitkering ontvangt en in een EU-/EER-/ander verdragsland of Zwitserland woont. Deze mensen zijn tijdens het buitenland-verblijf niet verzekerd maar hebben ten laste van Nederland wel recht op zorg van het verdragsland waar zij wonen.


Neem uw EHIC mee
Laat de European Health Insurance Card (EHIC) zien aan de zorgverlener in Nederland. U hoeft de kosten van uw behandeling dan niet voor te schieten. De zorgverlener stuurt de rekening naar het Zilveren Kruis. Dat is de zorgverzekeraar die in Nederland de zorgkosten voor verdragsgerechtigden regelt.

Bjorna145

Mijn vraag is, hoe krijg ik een Nederlandse zorgverzekering als ik in het buitenland woon?
Kan ik b.v. bij CZ terecht welke maatschappijen nemen mij in hun pakket op als ik in de Filippijnen woon?
Blijf in geval van Antonio de wachtlijst bestaan en je wordt pas als urgent aangerekend als je levensverwachting korter dan drie weken is.

m.vr.gr.

Johan

O.B.Bommel

Citaat van: Bjorna145 op vrijdag 27 september 2024, 01:47:14Mijn vraag is, hoe krijg ik een Nederlandse zorgverzekering als ik in het buitenland woon?
Kan ik b.v. bij CZ terecht welke maatschappijen nemen mij in hun pakket op als ik in de Filippijnen woon?
Blijf in geval van Antonio de wachtlijst bestaan en je wordt pas als urgent aangerekend als je levensverwachting korter dan drie weken is.

m.vr.gr.

Johan
Je kunt een verzekering afsluiten bij OOM. Die heb ik ooit wel eens gebruikt als verzekering voor visite uit de Filipijnen en heb toen ook moeten claimen. Prima afhandeling.

Als ziektekostenverzekering zijn ze nogal duur voor expats, daarom verzekert men zich meestal niet meer. Bij de Nederlandse ziektekostenverzekering kan je niet meer terecht als je in het buitenland woont, tenminste als dat een niet EU land is.

Of je een bestaande verzekering kan aanhouden bij emigratie weet ik niet, in mijn omgeving heeft niemand dat gedaan of heeft het overwogen. Ik vermoed dat dat eventueel mogelijk is in de EU.

Dan moet je natuurlijk ook wel afwachten of ze je accepteren als klant. Ik neem aan dat ze betalingen voor lopende kwalen uitsluiten voor vergoeding dat lijkt me logisch. Dat is trouwens vaak met Filipijnse verzekeringen schering en inslag (maken daar misbruik van) maar dat terzijde.

Voor Nederlanders in Nederland bestaat er een acceptatieplicht voor het basispakket. NIET voor de aanvullende pakketten. Daarom kan ik denk ik b.v. al niet meer weg bij CZ teveel geclaimd (in hun ogen dan)

Hoewel dit allemaal erg vervelend is is het natuurlijk wel een gevolg van de keuze om naar PH te verkassen. Ik benoem het toch maar even. Prima als je gezond bent als je gaat maar meestal blijft dat niet zo. Van mijn persoonlijke kennissenkring van 70+ lijdt iedereen wel aan een kostbaar (dokter + medicijnen) kwaaltje waarvan de totale kosten inmiddels mijn ZKV overstijgen. De vraag is wat per saldo goedkoper is. Ik houd het wel 4 maanden vol in NL zeg ik altijd.

Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Bulldozer

Citaat van: O.B.Bommel op vrijdag 27 september 2024, 14:22:20
Citaat van: Bjorna145 op vrijdag 27 september 2024, 01:47:14Mijn vraag is, hoe krijg ik een Nederlandse zorgverzekering als ik in het buitenland woon?
Kan ik b.v. bij CZ terecht welke maatschappijen nemen mij in hun pakket op als ik in de Filippijnen woon?
Blijf in geval van Antonio de wachtlijst bestaan en je wordt pas als urgent aangerekend als je levensverwachting korter dan drie weken is.

m.vr.gr.

Johan
Je kunt een verzekering afsluiten bij OOM. Die heb ik ooit wel eens gebruikt als verzekering voor visite uit de Filipijnen en heb toen ook moeten claimen. Prima afhandeling.

Als ziektekostenverzekering zijn ze nogal duur voor expats, daarom verzekert men zich meestal niet meer. Bij de Nederlandse ziektekostenverzekering kan je niet meer terecht als je in het buitenland woont, tenminste als dat een niet EU land is.
Als Nederlander wonende in de Filippijnen kan je je verzekeren bij Oom verzekeringen. Dit is wel vrij duur. Ruim 700 euro in de maand voor 3 personen. Ze zijn wel snel met uitbetalen. Binnen een week staat het geld op je rekening en ze hebben nog nooit moeilijk gedaan.

Bjorna145

Oom heb ik ook een keer gebruikt voor mijn vrouw die toen voor goed naar Nederland kwam dat eiste men als ze naar naar Nederland zou komen.
Verder heeft ze ondanks dat ze in de filippijnen woonde jarenlang bij CZ verzekerd geweest.
Ik had haar paspoort met toeristen visum naar hun toegestuurd en men accepteerde dat.
Men kwam er pas na jaren achter dat dit niet juist was ze had geen woonadres in Nederland.
Mijn vrouw had toen een ziektekosten verzekering nodig voor Rusland (ik was uitgezonden naar Rusland) daar kom je niet binnen zonder ziektekostenverzekering altans niet op een multienterance visa.

Voor de hr Bommel wat betaal jij elke maand niet aan premie volksverzekeringen en dat samen met de ziektekosten verzekering en dan wordt je nog op een wachtlijst gezet voor b.v. een lever.
En betaal jouw ziektekostenverzekering de nazorg als je voor een transplantatie naar het buitenland gaat?
Ik denk als je de premie ziektekostenverzekering en volksverzekering bij elkaar teld je er en hele goede ziektekoten verzekering voor expats heb.

Mijn medicijnkosten elke maand incl tweemaal per jaar een bezoek aan de urolaag zijn zo rond de 5000php.

m.vr.gr.

Johan