Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Terug naar Nederland voor medische ingreep

Gestart door Antonio, vrijdag 20 september 2024, 11:04:23

Vorige topic - Volgende topic

maastricht

Heb ook verzekeringen lopen via Oom, nog niet nodig gehad gelukkig. Volgens mij hebben ze ook een medische acceptatie.
Vaak kan je bij private verzekeringen niet een brandend huis verzekeren. De verzekeringen in de Filipijnen hebben allemaal een wachttijd van 1 jaar.


Misschien deze bij Oom, reisverzekering.

https://www.oomverzekeringen.nl/medische-reisverzekering/


Voordelen medische reisverzekering
De OOM Schengen Visitor-verzekering is dé medische reisverzekering voor buitenlanders in Nederland. Met deze verzekering voldoe je aan het Schengenvisum of visum kort verblijf.

Dit zijn de voordelen:

Dekking van medische kosten tot € 500.000
Direct online af te sluiten
Geen medische acceptatie nodig
Voor alle leeftijden
Premie vanaf € 1,60 per dag, afhankelijk van je leeftijd
Naast medische kosten, kun je ook je aansprakelijkheid meeverzekeren. Dan ben je gedekt voor schade die je bij anderen veroorzaakt. Een veilig gevoel!

Pinocchio

Citaat van: maastricht op zaterdag 28 september 2024, 01:27:06Vaak kan je bij private verzekeringen niet een brandend huis verzekeren.

Dat is juist maar dat betekend niet dat de brandweer zal weigeren langs te komen.

Wie in Nederland is (ongeacht recht op verblijf) heeft altijd recht op medische verzorging en wie de rekening betaald zijn zorgen voor later.
Als je niet verzekerd bent bepaalt de dokter wat die verzorging inhoudt, niet jij.

Pinocchio

Citaat van: O.B.Bommel op vrijdag 27 september 2024, 14:22:20Hoewel dit allemaal erg vervelend is is het natuurlijk wel een gevolg van de keuze om naar PH te verkassen. Ik benoem het toch maar even. Prima als je gezond bent als je gaat maar meestal blijft dat niet zo. Van mijn persoonlijke kennissenkring van 70+ lijdt iedereen wel aan een kostbaar (dokter + medicijnen) kwaaltje waarvan de totale kosten inmiddels mijn ZKV overstijgen. De vraag is wat per saldo goedkoper is. Ik houd het wel 4 maanden vol in NL zeg ik altijd.

Voor mij is de enige reden dat ik niet permanent in de Filippijnen woon het gebrek aan (kwalitatieve en betaalbare)gezondheidszorg.

Zes maanden hier en zes maanden daar is natuurlijk niet goedkoop.

2 huizen, 2 auto's en alles dubbel inclusief de nutsvoorzieningen en verzekeringen maar doordat ik zonnepanelen op het dak heb in Belgie is de electriciteitsrekening ongeveer zero en verwarmen doe ik met mazout, een tankvulling van 3000 liter is dan ook goed voor minmstens 3 jaar.

Alle beetjes helpen.

En (bijna) altijd zomer, in de wintermaanden in de Filippijnen en de zomermaanden in Belgie, meer moet dat niet zijn.

Bjorna145

Ik heb voor mijn werk in de USA, Zwitserland, Filippijnen en Rusland gewoond.
Zie het in Rusland maar eens uit te leggen wat je mankeerd en als er op dat moment alleen maar verplegers zijn die alleen Russiesch spreken.
Je kunt nog zo goed verzekerd zijn maar dan heb je toch een probleem.
De Filippijnen ondanks dat de medische verzorging minder is kun je goed communiceren.
En heb ik voor b.v. een gebroken been of een blindedarmoperatie en duur ziekenhuis nodig?
Zie Antonio, zou deze in Nederland verzekerd zijn dan heeft hij net zo groot probleem als hier.
De zorg in Europa en de USA is stukken beter als hier maar het is net wat mij uroloog zegt de kennis is er wel in de Filippijnen maar dikwijls het materiaal niet en wij zijn van ver gekomen maar we gaan vooruit en we hebben nog en lange weg te gaan.

Denk er om dat taal dikwijs ook een barriere is.

Dus verzekering en zorg het is maar net hoe je het uit kan leggen.

m.vr.gr.

Johan

Kano

Citaat van: maastricht op zaterdag 28 september 2024, 01:27:06Heb ook verzekeringen lopen via Oom, nog niet nodig gehad gelukkig. Volgens mij hebben ze ook een medische acceptatie.
Vaak kan je bij private verzekeringen niet een brandend huis verzekeren. De verzekeringen in de Filipijnen hebben allemaal een wachttijd van 1 jaar.


Misschien deze bij Oom, reisverzekering.

https://www.oomverzekeringen.nl/medische-reisverzekering/


Voordelen medische reisverzekering
De OOM Schengen Visitor-verzekering is dé medische reisverzekering voor buitenlanders in Nederland. Met deze verzekering voldoe je aan het Schengenvisum of visum kort verblijf.

Dit zijn de voordelen:

Dekking van medische kosten tot € 500.000
Direct online af te sluiten
Geen medische acceptatie nodig
Voor alle leeftijden
Premie vanaf € 1,60 per dag, afhankelijk van je leeftijd
Naast medische kosten, kun je ook je aansprakelijkheid meeverzekeren. Dan ben je gedekt voor schade die je bij anderen veroorzaakt. Een veilig gevoel!

Maar er staat ook:
"Wel goed om te weten: de medische reisverzekering dekt alleen onverwachte kosten. Heb je op het moment van afsluiten al een kwaal of klacht? Dan vergoeden wij daar de medische kosten niet van. Dat geldt ook als je op het moment van afsluiten (nog) niet van de kwaal of klacht wist."
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

maastricht

Ja ik zie het, dit is wel vreemd, Dat geldt ook als je op het moment van afsluiten (nog) niet van de kwaal of klacht wist. Dus b.v. een blindedarm ontstekking is dan ook niet gedekt.

Pinocchio

Citaat van: maastricht op maandag 30 september 2024, 01:47:23een blindedarm ontstekking is dan ook niet gedekt.

Als je vandaag een verzekering afsluit en morgen laat je je opereren dan zal de verzekering inderdaad niet tussenkomen.
Wacht je 2 weken dan kan je beter een begrafenisverzekering afsluiten.


Bjorna145

Maar wat voor Antonio, terug naar Nederland is geen optie daar komt hij op een wachtlijst die misschien wel eens zijn dood kan kosten.
Ik zou als ik Antonio was zou ik eens wat ziekenhuizen aanschrijven, b.v. https://consult.gleneaglesindia.com/InternationalMultispeciality?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=ttn_website_conversion_branded_int_kw_health_gleneagles_gr&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMImtuR--HriAMVkKRmAh2TWjbTEAAYASAAEgIckfD_BwE  of  https://www.manipalhospitalsglobal.com/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMImtuR--HriAMVkKRmAh2TWjbTEAAYAiAAEgLwT_D_BwE of https://ghealth121.com/best-hospitals-in-india/?gclid=EAIaIQobChMImtuR--HriAMVkKRmAh2TWjbTEAAYAyAAEgKthfD_BwE
Ik heb nu India genomen maar Turkije is ook niet duur  https://www.turkiyehospital.org/lp/second-medical-opinion/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIusfj7uLriAMVcBWDAx1ylRoTEAAYAiAAEgJBS_D_BwE
People also ask
Which hospital is the best in Turkey?
Best Hospital in Turkey | Top 10 Hospitals in Turkey - Costs ...
Best hospitals in Turkey
Medical Park Bahcelievler Hospital.
Acibadem Bakirkoy Hospital.
Liv Hospital Ankara.
Acibadem International Hospital.
Anadolu Medical Center Hospital.
Wanna Be Taller.
Medicana Konya Hospital.
Medicana Bursa Hospital.

Antonio succes

Johan


Pinocchio

Citaat van: Bjorna145 op dinsdag  1 oktober 2024, 01:03:33Ik heb nu India genomen maar Turkije is ook niet duur 

Wat is niet duur?

Een transplantatie in Turkije kost ongeveer 50.000 US$
Komt daarbij reis, verblijf, testen, medicijnen, nazorg en je komt aan het dubbele.
Voor de ene is het niet duur ( in vergelijking met USA voor 500.000 US$) voor de andere is 100.000 US $ wel degelijk heel duur.