Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Terug naar Nederland voor medische ingreep

Gestart door Antonio, vrijdag 20 september 2024, 11:04:23

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Het zit mij en mijn vrouw niet mee als pensionado in de Filippijnen.
Begin vorig jaar werd er bij mij een langzaam verergerende lever aandoening geconstateerd.
Na kilo's medicijnen, onderzoeken, ziekenhuis opnames, blijft er niet meer over dan een transplantatie.
Hier in de PH wordt deze medische ingreep niet verricht. Wel is er hier een lever internist die de ingrepen doet of coordineert in Taiwan. Hij heeft daar ook zijn opleiding gehad.
Morgen heb ik een afspraak met hem, m'n vragenlijstje is al klaar.

Maar mocht dat op niks uitdraaien, dan moet ik terug naar Nederland, denk ik.
Spelbrekers hier kunnen zijn:
- budget (want geen verzekering),
- tijdelijke huisvesting in Taiwan (geen idee nog hoe dat te regelen)
- donor orgaan. Hier in Azie wordt veel gewerkt met levende donoren, die dan een stuk(je) van hun lever afstaan. Mits er een match is.

Dus zat ik eraan te denken om een jaartje (of zo lang als nodig) terug naar Nederland te gaan, en daar de transplantatie te ondergaan.
Maar misschien is er wel een giga wachtlijst, of andere problemen, die dat verhinderen.
Daar moet ik me nog in verdiepen.

Dus vroeg ik me af, wie heeft er wel eens met dat bijltje gehakt, ik bedoel tijdelijk weer terug in NL te gaan wonen ?
Wij zijn in NL uitgeschreven, hier in de PH heb ik een 13A residentieel visum.
Ik zal weer belasting en ziektekosten premie moeten gaan betalen, wat nog meer ?
Bovendien hebben we geen woning, dus moeten we een huurwoning gaan vinden in de buurt van één van de levertransplantatie centra.
En zo zijn er nog veel meer zaken die we zullen moeten regelen.

Ik kan hier echt jullie (ervarings)hulp bij gebruiken...
Beter een muisarm dan een apestaartje...

corb1958

Dat is geen goed nieuws Antonio. Hoop dat je snel een goede oplossing vind. In ieder geval heel veel sterkte.

tjenn

Inderdaad slecht nieuws en dan nog de hele rondslomp er omheen. Hopelijk kom je goed door al die misserie heen. Ik zou idem terug naar Nederland of België gaan. Ook veel sterkte toegewenst.

Bjorna145

Ik zal het even keihard vertellen Nederland zit niet te wachten op terugkeerders ze hebben al genoeg om handen met vreemdelingenzorg, dus jij wordt achter op de lijst gezet voor een woning.
Wat je zou kunne doen is tijdelijk bij familie intrekken of een huis in de vrije sector huren als dat budgetaire kan.
Na wat ondezoeken kom je op een wachtlijst te staan voor een lever zo lang je niet urgent bent.
En dat laatste kunnen ze heel lang rekken want het werkt met een puntensysteem zie https://www.transplantatiestichting.nl/wachten-op-transplantatie/wachtlijst-voor-orgaantransplantatie/wachtlijst-en-transplantatie-van-lever.
Ik zou eens een van deze landen proberen: Welk land is het beste voor een levertransplantatie?
Het kiezen van het juiste land voor een levertransplantatie vereist een veelzijdige evaluatie van medische expertise, succespercentages, kosten en patiëntervaring. Zuid-Korea, India, Duitsland, de Verenigde Staten en Spanje springen eruit als toonaangevende bestemmingen, die elk unieke sterke punten bieden in levertransplantatieprocedures.

Kun je een levertransplantatie in het buitenland krijgen?
Veel patiënten reizen naar het buitenland om een ��levertransplantatie te ondergaan om de wachtlijst te vermijden . Sommige patiënten aarzelen om de behandeling in het buitenland te ondergaan vanwege taal- of culturele barrières. Maar in medisch-toeristische bestemmingen zoals Turkije, Hongarije en Polen behandelen de artsen regelmatig internationale patiënten.

Hoeveel kost een levertransplantatie in India?
Liver Transplant at Affordable Cost in Hyderabad, India
Hoeveel kost een levertransplantatie in India? De gemiddelde kosten van een levertransplantatie in India zijn ongeveer Rs. 22.56.000 tot 30.50.000 . De prijzen kunnen echter variëren, afhankelijk van de ziekenhuizen in verschillende steden. is ongeveer 37000$

Ik ben bang als je naar Nederland gaat het een lang verhaal wordt wat uiteindelijk meer kost dan 37000$

Ik vind het slecht nieuws en ik hoop dat het goed komt.

sterkte

Johan


Pinocchio

De wachttijd om van terugbetaling via het ziekenfonds te genieten is in Belgie wellicht kotter dan in Nederland.

Pinocchio

Als de kostprijs van een transplantatie een probleem is kan je deze overwegen in Cuba.
Gezondheidszorg is er gratis, ook voor buitenlanders.
Overlevingskans bij lever transplantatie 75 % tegenover 90 % in Nederland.

maastricht

De wachttijd hangt ook af van de match die ze kunnen vinden. Is Europa dan wel de goede plek om snel aan de beurt te komen omdat je vrouw van Azie afkomstig is.


Bjorna145

Het volgende bij het beschikbaar komen van een lever kijkt men eerst naar een internationale lijst is de lever niet goed voor een van die patienten op die lijst dan gaat men lokaal kijken zie https://www.transplantatiestichting.nl/wachten-op-transplantatie/wachtlijst-voor-orgaantransplantatie/wachtlijst-en-transplantatie-van-lever#:~:text=Je%20krijgt%20punten%20voor%3A,een%20stof%20die%20geelzucht%20veroorzaakt

Voor alles in de Filipijnen op te geven zou ik eerst eens kijken levenskosten in landen als b.v. India.
Ik zou dan b.v. in een hotel of pension verblijven.
Want de operatie duurt 6 tot 8 uur de revalidatie 2 tot 3 weken.
En als je het kapitaal hebt waarom niet.
In Nederland kun je geen lever kopen, daar moet je wachten en dat kan wel eens eindloos zijn en dan wordt het financieel plaatje toch anders.

succes met de keuze.

Ik zelf heb een etalagebeen levensverwachting 10jaar korter.
Wat kun je er aan doen, trainen in lopen en een home trainer dan kun je de zaak nog een beetje oprekken.
En kun je nagaan ik heb geen hoog cholesterol, of overwicht rook niet en drink met mate.
Maar zelfs sportlui krijgen dit.

Eigenlijk ben ik ook een beetje op zoek naar lotgevallen, zou jij ook kunnen doen want jij bent niet de enige in deze situatie.

succes

Johan

Pinocchio

Een revalidatie van 2 tot 3 weken?

De eerste 3 maanden wekelijks op visite bij de dokter, daarna met grotere interval en tenslotte levenslamg opvolging en medicatie!

Bjorna145