Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Geld van de PH naar Belgie sturen

Gestart door Ronny55, vrijdag 30 augustus 2024, 05:27:22

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Gewoon via mijn bank in de  :smiley-philippines: 300 € via internationale telegrafische overschrijving "1960 peso voor alle kosten"
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Kalbo

Citaat van: Ronny55 op zaterdag  7 september 2024, 20:10:35Gewoon via mijn bank in de  :smiley-philippines: 300 € via internationale telegrafische overschrijving "1960 peso voor alle kosten"

P1960 (31Euro) voor 300 Euro tranfer??? Dat is meer dan 10%, dat is nogal wat  :ikkeniebegrijp:

Kalbo

Citaat van: Kalbo op zondag  8 september 2024, 07:32:58
Citaat van: Ronny55 op zaterdag  7 september 2024, 20:10:35Gewoon via mijn bank in de  :smiley-philippines: 300 € via internationale telegrafische overschrijving "1960 peso voor alle kosten"

P1960 (31Euro) voor 300 Euro tranfer??? Dat is meer dan 10%, dat is nogal wat  :ikkeniebegrijp:

Ik heb even gekeken wat mij dat kost bij Wise: P61


Kano

Citaat van: Kalbo op zondag  8 september 2024, 10:54:44
Citaat van: Kalbo op zondag  8 september 2024, 07:32:58
Citaat van: Ronny55 op zaterdag  7 september 2024, 20:10:35Gewoon via mijn bank in de  :smiley-philippines: 300 € via internationale telegrafische overschrijving "1960 peso voor alle kosten"

P1960 (31Euro) voor 300 Euro tranfer??? Dat is meer dan 10%, dat is nogal wat  :ikkeniebegrijp:

Ik heb even gekeken wat mij dat kost bij Wise: P61



De link naar Wise werkt niet. Afgezien daarvan je kunt met Wise wel pesos naar een Euro rekening sturen maar dan moet je eerst die pesos bij Wise aankopen. Het is niet mogelijk om met Wise vanaf je Filipijnse bankrekening direct pesos te sturen naar een Euro bankrekening.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Luke

Citaat van: Kano op zondag  8 september 2024, 12:31:51
Citaat van: Kalbo op zondag  8 september 2024, 10:54:44
Citaat van: Kalbo op zondag  8 september 2024, 07:32:58
Citaat van: Ronny55 op zaterdag  7 september 2024, 20:10:35Gewoon via mijn bank in de  :smiley-philippines: 300 € via internationale telegrafische overschrijving "1960 peso voor alle kosten"

P1960 (31Euro) voor 300 Euro tranfer??? Dat is meer dan 10%, dat is nogal wat  :ikkeniebegrijp:

Ik heb even gekeken wat mij dat kost bij Wise: P61



De link naar Wise werkt niet. Afgezien daarvan je kunt met Wise wel pesos naar een Euro rekening sturen maar dan moet je eerst die pesos bij Wise aankopen. Het is niet mogelijk om met Wise vanaf je Filipijnse bankrekening direct pesos te sturen naar een Euro bankrekening.

Maar wel met een PH debit kaart!! En dan naar de EUR rekening. Je moet wel de reden opgeven en ik denk dat er mogelijk documentatie bij komt.


maastricht

Goede tip, ook net gedaan met mijn virtuele Maya kaart.

2000 pesos gezonden van Maya naar mijn Wise Peso potje (Jar).
Nu kan ik de Pesos omzetten naar Euro en verzenden naar mijn Nederlandse bankrekening wanneer ik het zou willen.

Is wel veel met een het klein bedrag, wanneer je meer stuurt zal het minder zijn in verhouding.
Maar het werkt. Mooi op te weten.
Was in een paar seconden op mijn Wise bankrekening.

Transaction details

You sent 34.44 EUR Wise's fees 2.18 EUR.

We converted 32.26 EUR Exchange rate 1 EUR = 62.0021 PHP

You received 2,000 PHP

Even 300 euro gedaan, zoals topic starter, komt je toch ook wel op 20 euro kosten uit en hierna moet het het nog overzetten naar Euro. Maar het kan in indergeval.


Currency to pay in
Euro
1 EUR = 62.1867 PHP
Amount we'll convert
281.41 EUR
Debit card fee
14.99 EUR
Our fee
2.02 EUR
VAT
2.04 EUR
Total fees
19.05 EUR
Total you'll pay
300.46 EUR

Ronny55

Veel mooie uitleg gekregen maar allemaal erg gecomplikeerd . de bedoeling is dat ik vier a vijf X per jaar euro's naar een  :belgiesmiley: rekening ga storten . Deze 300 euro nu waren een test. Het geld stond dezewlfde dag op de rekening  :thumb: . Dan bij navraag kan ik via mijn bank hier tot 3000 € zonder problemen verzenden . De telegrafische verbinding (swift) is een vaste kost van minimum 30 € . het totale bedrag heeft weinig invloed op de algemene kosten, nog geen 1 % , dus dat laat zich doen. Heb ook een  :belgiesmiley: "Wise" rekening overwogen , maar geeft me een ongemakkelijk gevoel. Het is een virtuele bank en dat is een probleem .
Nogmaals bedank voor alle reactie's  :thankyoufw5:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Pinocchio

Citaat van: Ronny55 op maandag  9 september 2024, 12:10:00Heb ook een  :belgiesmiley: "Wise" rekening overwogen , maar geeft me een ongemakkelijk gevoel. Het is een virtuele bank en dat is een probleem .

Wise is geen virtuele bank maar een money changer met een Amerikaanse licentie en dus ook Amerikaanse controle. Gelden worden bovendien in verschillende Amerikaanse banken beheerd onder meer GOLDMAN SACHS BANK USA en JPMORGAN CHASE BANK,

Voor Filippijnse inwoners is het trouwens pas sinds dit jaar dat ze een wise account kunnen aanmaken.

https://wise.com/ph/blog/wise-account-and-card-launch



Riens

Ik stuurde wel eens geld via GCash,naar Gcrypto dan kocht ik USDT een stablecoins en stuurde die naar mijn Bitvavo wallet. En cashen met Bitvavo duurt een werkdag naar de eigen bankrekening.

Kosten zou ik eens moeten narekenen, bij elke transactie kost het wat.