Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

BNP Paribas Fortis zegt klantrelatie/bankrekening op

Gestart door TomTin, donderdag 25 april 2024, 05:23:43

Vorige topic - Volgende topic

TomTin

Citaat van: Kalbo op dinsdag 30 juli 2024, 03:31:15
Citaat van: TomTin op maandag 29 juli 2024, 10:01:51........Maar wat gaan ze doen wanneer ik het geblokkeerde geld overmaak op Wise? Vermoedelijk blokkeren zij dit ook, omdat het over een grotere som geld gaat.

Wat bedoel je met "geblokkeerd geld"?
Ik heb regelmatig grotere sommen geld overgemaakt met Wise. Was in the Ph de volgende dag.

Fortis heeft mijn rekeningen geblokkeerd, en het geld staat daar nu nog op vast tot ik aan hen een nieuw rekeningnummer doorgeef. Het moet weliswaar een IBAN nummer zijn, welke volgens mij enkel beschikbaar zijn voor SEPA-landen. Laat het nu net die landen zijn waar ik geen rekening meer krijg geopend. Dus Wise is nog het enige IBAN nummer dat ik beschikbaar heb.

Pinocchio

Citaat van: TomTin op dinsdag 30 juli 2024, 08:33:33Fortis heeft mijn rekeningen geblokkeerd, en het geld staat daar nu nog op vast tot ik aan hen een nieuw rekeningnummer doorgeef. Het moet weliswaar een IBAN nummer zijn, welke volgens mij enkel beschikbaar zijn voor SEPA-landen.
Zwitserland behoort tot de SEPA-landen en aangezien het over een behoorlijk bedrag gaat kan je een (online)rekening openen in Zwitserland.
CIM bank No nationality restrictions,minimum 5.000 Euro deposit.

https://www.cimbanque.com/en/online-account-opening/

TomTin

Citaat van: Pinocchio op dinsdag 30 juli 2024, 11:43:46
Citaat van: TomTin op dinsdag 30 juli 2024, 08:33:33Fortis heeft mijn rekeningen geblokkeerd, en het geld staat daar nu nog op vast tot ik aan hen een nieuw rekeningnummer doorgeef. Het moet weliswaar een IBAN nummer zijn, welke volgens mij enkel beschikbaar zijn voor SEPA-landen.
Zwitserland behoort tot de SEPA-landen en aangezien het over een behoorlijk bedrag gaat kan je een (online)rekening openen in Zwitserland.

Dit is wel interessant, bedankt Pinocchio! De vraag is maar of je ook hier weer niet tegen het probleem aanloopt met de link naar de Filipijnen. De maintenance fees zijn helaas ook wel erg hoog op jaarbasis.

Luke

Citaat van: TomTin op dinsdag 30 juli 2024, 11:53:30
Citaat van: Pinocchio op dinsdag 30 juli 2024, 11:43:46

Dit is wel interessant, bedankt Pinocchio! De vraag is maar of je ook hier weer niet tegen het probleem aanloopt met de link naar de Filipijnen. De maintenance fees zijn helaas ook wel erg hoog op jaarbasis.

ook niet de beste reviews:

CIM Banque, based in Switzerland, has mixed reviews regarding its trustworthiness. On one hand, it is regulated by the Swiss Financial Market Supervisory Authority (FINMA), which is a top-tier regulatory body1. This regulation ensures a certain level of security and compliance.

However, customer reviews on platforms like Trustpilot are generally negative, with many users citing issues such as hidden fees, poor customer service, and slow communication2. The overall rating on Trustpilot is quite low, at 2.3 out of 52.

If you're considering using CIM Banque, it might be wise to weigh these factors carefully and perhaps look into alternative options that have more consistently positive feedback.

Pinocchio

Citaat van: Luke op dinsdag 30 juli 2024, 12:57:55If you're considering using CIM Banque, it might be wise to weigh these factors carefully and perhaps look into alternative options that have more consistently positive feedback.
Deze 3 Zwitserse banken zouden ook non-residents aanvaarden (heb ik niet gecontroleerd)

Raiffeisen Switzerland.
Banque Cantonale de Genève (BCGE).
Credit Suisse Group AG.

Kalbo

Citaat van: TomTin op dinsdag 30 juli 2024, 08:33:33Fortis heeft mijn rekeningen geblokkeerd, en het geld staat daar nu nog op vast tot ik aan hen een nieuw rekeningnummer doorgeef. Het moet weliswaar een IBAN nummer zijn, welke volgens mij enkel beschikbaar zijn voor SEPA-landen. Laat het nu net die landen zijn waar ik geen rekening meer krijg geopend. Dus Wise is nog het enige IBAN nummer dat ik beschikbaar heb.

Ik zou niet weten waarom WISE jou geld ook zal blokkeren?? Dat zal afhankelijk zijn van de reden waarom Fortis je rekening heeft geblokkerd. Als dat geld uit criminele activiteiten komt zal elke bank dat geld blokkeren.
Maar je zegt een WISE rekening te hebben met een IBAN nummer. Warom stuur je geen mailtje naar WISE en leg het probleem voor. De beste manier is via Facebook Messenger. De help desk daar antwoordt altijd, meestal binnen 24 uur. https://www.facebook.com/Wise

TomTin

Citaat van: Kalbo op woensdag 31 juli 2024, 10:42:37
Citaat van: TomTin op dinsdag 30 juli 2024, 08:33:33Fortis heeft mijn rekeningen geblokkeerd, en het geld staat daar nu nog op vast tot ik aan hen een nieuw rekeningnummer doorgeef. Het moet weliswaar een IBAN nummer zijn, welke volgens mij enkel beschikbaar zijn voor SEPA-landen. Laat het nu net die landen zijn waar ik geen rekening meer krijg geopend. Dus Wise is nog het enige IBAN nummer dat ik beschikbaar heb.

Ik zou niet weten waarom WISE jou geld ook zal blokkeren?? Dat zal afhankelijk zijn van de reden waarom Fortis je rekening heeft geblokkerd. Als dat geld uit criminele activiteiten komt zal elke bank dat geld blokkeren.
Maar je zegt een WISE rekening te hebben met een IBAN nummer. Warom stuur je geen mailtje naar WISE en leg het probleem voor. De beste manier is via Facebook Messenger. De help desk daar antwoordt altijd, meestal binnen 24 uur. https://www.facebook.com/Wise

Een transfer boven een bepaald bedrag zal bij een bank altijd geflagd worden, en dat hoeft daarom niet om geld uit criminele activiteiten te gaan. Het is dus best mogelijk dat Wise deze transfer blokkeert en dan om bewijzen vraagt, waarvan het geld komt bv.. Wise is geen bank, maar ze moeten wel aan bepaalde verplichtingen voldoen, uiteraard. Dit lijkt allemaal geen probleem op het eerste zicht, maar vergeet niet dat Fortis mijn geld ergens op een wachtrekening heeft geblokkeerd. Daarnaast zijn ze ook echt niet klantvriendelijk, en is het maar de vraag in hoeverre ze meewerken om het bewijs te leveren dat het over mijn eigen geld gaat.

Wise zegt overigens:

Verification
Sometimes we need to ask for some extra information and documents from you, depending on the amount you receive. If this is the case, we'll get in touch by email and let you know exactly what you'll need to do.

Ergens anders op hun site las ik ook dat je hier op voorhand niets hoeft te doen, dus je hoeft hen niet te verwittigen dat er een grotere som zit aan te komen.

De reden waarom Fortis mijn bankrekening heeft geblokkeerd is niet vanwege criminele activiteiten. Er gebeurde vrijwel niets van transacties meer, buiten de kosten van de rekening zelf die er netjes af werden gehaald door hen en enkele kleine betalingen terwijl ik op bezoek ben in België. Ze geven ook helemaal geen reden mee, want dat zijn ze niet verplicht, zoals ze in hun artikel 14 beschrijven. Bij Argenta kreeg ik wel meer uitleg, en daar werd het duidelijk dat het adres op de Filipijnen het probleem is, doordat ze een land met hoog risico op het financiële systeem zijn.

Luke

Citaat van: TomTin op woensdag 31 juli 2024, 20:28:50
Citaat van: Kalbo op woensdag 31 juli 2024, 10:42:37

Een transfer boven een bepaald bedrag zal bij een bank altijd geflagd worden, en dat hoeft daarom niet om geld uit criminele activiteiten te gaan. Het is dus best mogelijk dat Wise deze transfer blokkeert en dan om bewijzen vraagt, waarvan het geld komt bv.. Wise is geen bank, maar ze moeten wel aan bepaalde verplichtingen voldoen, uiteraard. Dit lijkt allemaal geen probleem op het eerste zicht, maar vergeet niet dat Fortis mijn geld ergens op een wachtrekening heeft geblokkeerd. Daarnaast zijn ze ook echt niet klantvriendelijk, en is het maar de vraag in hoeverre ze meewerken om het bewijs te leveren dat het over mijn eigen geld gaat.

Wise zegt overigens:

Verification
Sometimes we need to ask for some extra information and documents from you, depending on the amount you receive. If this is the case, we'll get in touch by email and let you know exactly what you'll need to do.

Ergens anders op hun site las ik ook dat je hier op voorhand niets hoeft te doen, dus je hoeft hen niet te verwittigen dat er een grotere som zit aan te komen.

De reden waarom Fortis mijn bankrekening heeft geblokkeerd is niet vanwege criminele activiteiten. Er gebeurde vrijwel niets van transacties meer, buiten de kosten van de rekening zelf die er netjes af werden gehaald door hen en enkele kleine betalingen terwijl ik op bezoek ben in België. Ze geven ook helemaal geen reden mee, want dat zijn ze niet verplicht, zoals ze in hun artikel 14 beschrijven. Bij Argenta kreeg ik wel meer uitleg, en daar werd het duidelijk dat het adres op de Filipijnen het probleem is, doordat ze een land met hoog risico op het financiële systeem zijn.

Wise is geen ordinary bank omdat ze geen leningen uitschrijven, maar staat nog altijd onder toezicht. Een transfer van bank naar bank binnen SEPA is niet het probleem. Wise kan documenten vragen van zodra je overschijft naar PH of buiten SEPA. bv een loonstaat of andere inkomsten bronnen. Ze vroegen bij mij een uitreiksel van mijn pensioen.

Bjorna145

IK heb het vroeger ook een keer met Wise gehad, blokkeren ik heb toen de transactie terug latenn draaien en kreeg mijn geld terug.
Nu worden mijn pensioenen rechtstreks op mijn Filipijnse rekening gestort Metrobank deze geeft de beste wisselkoers.
Ik had vroeger de Rabobank en deze gaven mij deze reden voor cntract eindeging;U woont in de Filipijnen en dit land is sinds 13 maart 2022 een hoog risico land (bepaald door de Europese Commissie). Dat is dan ook de reden dat ik contact met u had via telefoon en email in. Onderwerp was ook onze gewijzigde dienstverlening buiten Nederland en wat dat voor u betekent. In deze mail leest u wat hierover is afgesproken en hoe u uw producten kunt opzeggen.

Waarom wil je nog een rekening in Belgie als je in de Filippijnen woont?

Als ik wat uit in mijn geval Nederland wil gebruik ik een creditkaart van de Meterobenk.

m.vr.gr.

Johan

TomTin

Citaat van: Bjorna145 op donderdag  1 augustus 2024, 01:30:39IK heb het vroeger ook een keer met Wise gehad, blokkeren ik heb toen de transactie terug latenn draaien en kreeg mijn geld terug.
Nu worden mijn pensioenen rechtstreks op mijn Filipijnse rekening gestort Metrobank deze geeft de beste wisselkoers.
Ik had vroeger de Rabobank en deze gaven mij deze reden voor cntract eindeging;U woont in de Filipijnen en dit land is sinds 13 maart 2022 een hoog risico land (bepaald door de Europese Commissie). Dat is dan ook de reden dat ik contact met u had via telefoon en email in. Onderwerp was ook onze gewijzigde dienstverlening buiten Nederland en wat dat voor u betekent. In deze mail leest u wat hierover is afgesproken en hoe u uw producten kunt opzeggen.

Waarom wil je nog een rekening in Belgie als je in de Filippijnen woont?

Als ik wat uit in mijn geval Nederland wil gebruik ik een creditkaart van de Meterobenk.

m.vr.gr.

Johan

Ik wil nog een rekening in België, omdat ik niet van plan ben om de rest van mijn leven op de Filipijnen te blijven wonen. En daarnaast heb ik geen interesse om mijn gespaarde Euro's om te wisselen in Pesos, die daarnaast enkel beschermd zijn tot P500.000 (okay, ik zou ook bij 20 verschillende banken een rekening kunnen openen, om dit per rekening te verkrijgen) en verder hoor ik altijd zeggen dat het een hel is om grote bedragen terug buiten de Filipijnen te krijgen. En met de strengere regels in Europa krijg je dat geld wss nooit meer terug op een rekening, omwille van het feit dat het vanuit de Filipijnen komt.