Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

BNP Paribas Fortis zegt klantrelatie/bankrekening op

Gestart door TomTin, donderdag 25 april 2024, 05:23:43

Vorige topic - Volgende topic

Bjorna145

Ik en mijn vrouw werden indertijd gebeld door de Rabobank en wij hebben toen een termijn van een half jaar afgesproken om onze rekeningen op te heffen.
Ik was ook al 40 jaar bij die bank maar net als ik in een vorig schrijven al vermelde het is en hel voor nabestaande in geval van overlijden om jou rekening leeg te krijgen.
Ik weet geld overmaken van de Filippijnen naar Europa is een moeilijk verhaal met hoge kosten, maar een creditcard werkt ook goed.
Dus zomaar een rekening opheffen zonder goed overleg is niet in voordeel van de Bank, men moet je de kans geven om het e.e.a. te regelen met b.v. uitkerings instanties.

m.vr.gr.

Johan

maastricht

Je kan tegenwoordig ook registreren bij Wise wanneer je in de Filipijnen woont. Bij Wise kan je o.a. ook een IBAN bankrekening (wordt een Euro potje (Jar)) krijgen en bankpasje. Toevallig wordt dat een Belgisch banknummer, hij begint met BE. Maar het maakt niks uit wat voor land het eigenlijk is bij een IBAN nummer. Dit nummer kan je geld naar laten overmaken door wie dan ook. Duurt een paar dagen maar dat maakt niks uit. Je kan je Euro potje (Jar)  omzetten naar een Peso potje (Jar) en vandaag overmaken naar en Filipijnse bankrekening.

TomTin

Ik ben ondertussen een maand in België en ben vanaf dag 1 enkele andere banken gaan bezoeken om alsnog klant te worden. Op het kantoor kreeg ik bij vrijwel elke bank te horen dat het geen probleem mocht zijn, maar dat zij dit wel ter goedkeuring aan de hoofdzetel moesten voorleggen. Hier is het telkens vastgelopen, waarbij de hoofdzetel de aanvraag afwees. Het lijkt dus als Belg wonende buiten Europa niet meer mogelijk te zijn om een rekening te openen. Gaan stemmen bij de verkiezingen moeten we anders nog wel...

- KBC: neen
- Crelan: neen
- ING: Doet zelfs de moeite niet om te antwoorden, zelfs niet na 2x opvolgen
- Argenta: neen
- Keytrade Bank: neen

Ik heb ook wel Wise, maar Wise is geen bank en geeft dus geen bankgarantie. Enkel goed om geld door te sluizen naar PHP of USD. Maar wat gaan ze doen wanneer ik het geblokkeerde geld overmaak op Wise? Vermoedelijk blokkeren zij dit ook, omdat het over een grotere som geld gaat.

TomTin

Pinocchio

Citaat van: TomTin op maandag 29 juli 2024, 10:01:51Ik heb ook wel Wise, maar Wise is geen bank en geeft dus geen bankgarantie.
Revolut is een bank en heeft een bankgarantie van 100.000 Euro.
Je kan er ook een spaarrekening openen met een intrest van 2%.

TomTin

Citaat van: Pinocchio op maandag 29 juli 2024, 11:58:59
Citaat van: TomTin op maandag 29 juli 2024, 10:01:51Ik heb ook wel Wise, maar Wise is geen bank en geeft dus geen bankgarantie.
Revolut is een bank en heeft een bankgarantie van 100.000 Euro.
Je kan er ook een spaarrekening openen met een intrest van 2%.

Helaas kan je bij Revolut geen rekening meer openen zonder adres binnen de EER. Dit kon nog tot, ik denk, 2-3 jaar geleden. Bij mij lukte het alleszins niet. Volgens mij heeft Revolut nog maar recent zijn banklicentie ontvangen en zal daardoor nog strengere regels handhaven.

Bjorna145

probeer deze eens Een rekening openen vanuit het buitenland? Ook zonder de Belgische nationaliteit of zonder domicilieadres in België kun je een zichtrekening online aanvragen.
https://www.kbcbrussels.be/particulieren/nl/product/betalen/zichtrekeningen/plusrekening-expat-openen.html#:~:text=Een%20rekening%20openen%20vanuit%20het,je%20een%20zichtrekening%20online%20aanvragen.

succes

Johan

Luke

Citaat van: Bjorna145 op dinsdag 30 juli 2024, 00:54:48probeer deze eens Een rekening openen vanuit het buitenland? Ook zonder de Belgische nationaliteit of zonder domicilieadres in België kun je een zichtrekening online aanvragen.
https://www.kbcbrussels.be/particulieren/nl/product/betalen/zichtrekeningen/plusrekening-expat-openen.html#:~:text=Een%20rekening%20openen%20vanuit%20het,je%20een%20zichtrekening%20online%20aanvragen.

succes

Johan
Het gaat over expats die in BE komen WONEN.

Ook zonder de Belgische nationaliteit of zonder domicilieadres in België kun je een zichtrekening online aanvragen. Opgelet: bij je aankomst in België moet je wel nog naar kantoor om te tekenen en je debetkaart af te halen. Neem zeker je identiteitskaart en verblijfsvergunning mee.

Kalbo

Citaat van: TomTin op maandag 29 juli 2024, 10:01:51........Maar wat gaan ze doen wanneer ik het geblokkeerde geld overmaak op Wise? Vermoedelijk blokkeren zij dit ook, omdat het over een grotere som geld gaat.

Wat bedoel je met "geblokkeerd geld"?
Ik heb regelmatig grotere sommen geld overgemaakt met Wise. Was in the Ph de volgende dag.