De bouw van een beach house & 5 Units

Gestart door Kalbo, woensdag 13 maart 2024, 11:50:39

Vorige topic - Volgende topic

Kalbo

Het begint nu eindelijk wat vorm te krijgen. De betonnen bovenvloer wordt volgende week gestort.
Het duurt allemaal wel erg lang maar het begint er op te lijken.

startagain

Zeer mooie foto's! Bedankt om dit alles te delen.
Move on.. to learn and improve

opinie

Nooit SRC Panel Systems overwogen?
Lijkt me best nuttig in de :smiley-philippines: : minder kosten voor airco, sneller bouwen, ...

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Kalbo

Ja, ik weet het. Ik zag het wel zitten met zo'n panel system. Ik heb het ook besproken met onze aannemer, maar ook hier geldt: "Wat de boer niet kent dat vreet hij niet". Niet dus! Mensen hier hebben geen enkele behoefte aan iets niets te leren, zich te verrijken met kennis. De regels die ze 30 jaar geleden op school hebben geleerd worden nog steeds gezien als de "Holy Gospel". Zo moet ik b.v onze architect wijzen op fouten in haar plan. Terwijl ik totaal niets van architectuur/constructie  weet. Incompetentie is hier troef, op alle nivo's.
Nou ja, we gaan maar weer vrolijk verder.

opinie

Citaat van: Kalbo op zondag 23 juni 2024, 10:48:00Zo moet ik b.v onze architect wijzen op fouten in haar plan. Terwijl ik totaal niets van architectuur/constructie  weet. Incompetentie is hier troef, op alle nivo's.

:run: 
Lijkt een beetje op:  :biggrinn: Airplane! (1980) "BTW, is there anyone on board who knows how to fly a plane...?"
Triest eigenlijk. Ook verwijs ik dan naar je topic dat je 3 dagen geleden plaatste: Philippines ranks at the bottom of new PISA test Creative thinking :link: Hoe weinig dat ons verrast!

Architect Ed :link: heeft een YouTubekanaal waar hij o.a. dit toont in huizen die hij bouwt. Hij geeft ook advies over prijzen en wat je kan verwachten van architecten.

Nog een video van bovengenoemde architect:

Je zou haast zelf moeten bouwen met ingehuurde werkers en zelf het materiaal en materieel kopen.
Een Australiër deed dat (deels) toen hij besloot dakpansandwichpanelen te plaatsen.

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Bjorna145

Hoe zit het met dat soort constructies als je een aardbeving krijgt?
Ik heb hier een keer een aardbeving gehad 6.7 en het oude gedeelte had niets het nieuwe gedeelte wat steviger gebouwd was had scheuren.
Dat soort vragen moet je jezelf wel afvragen en dat men bij old school blijft kan ik mijzelf wel voorstellen, dat is op zekere hoogte aardbeving proof.

m.vr.gr.

Johan

Kalbo

Citaat van: Bjorna145 op maandag 24 juni 2024, 01:06:14Hoe zit het met dat soort constructies als je een aardbeving krijgt?

Daar ben ik niet bang voor, daarom is de fundering 3 meter diep. De fundering betsaat uit 30x30 gewapend beton, geheel rondom plus elke 3 meter dwars. Die ervaring hebben ze dus wel: een typhoon seizoen elk jaar.

Kalbo

De architect vroeg mij een paar weken eledn wat soort trap ik wil naar de tweede verdieping. Ik gaf haar een aantal voorbeelden van Google foto's. Ik zei: een moderne open trap van staal hout en glas. Hier is een voorbeeld van van een trap die ik haar gaf:

Vorige week stond ik op de steigers en vroeg wat ze gingen doen. Ze zei: "we are preparing for the concrete pouring of the stairs". (!!!) Ik kon ze wel wurgen die taart. God zij dank dat ik er op tijd bij was.
Je kunt ze hier geen seconde uit het oog verliezen of ze verkloten de hele boel.

Bjorna145

Ik ben bang dat je een aannmer hebt die weinig of geen ervaring heeft met westerse standaarts.
Ik had een aannemer die meer voor westerse mensen had gewerkt en dat scheelt veel.

m.vr.gr.

Johan

Pinocchio

Dat is dan wellicht dubbel.
Een locale architect die niet begrijpt waar die "rare" ideeen van haar client vandaan komen, en een buitenlander die te weinig vertrouwd is met de locale waarden en normen.
Die houten treden worden trouwens ook een sereuze uitdaging. Je moet er behandeld (ovendried) hout voor gebruiken om barsten en kromtrekken te voorkomen. Dus vallen al heel wat houtsoorten en leveranciers uit de boot. Mahony is wellicht de beste keuze en er zijn wel wat fabriekjes in het land die behandelde mahony deuren maken, maar of die bereid zijn buiten de lijntjes te kleuren is nog maar de vraag.