Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

DIGID

Gestart door Bjorna145, vrijdag 29 december 2023, 08:37:00

Vorige topic - Volgende topic

Bjorna145

Beste medeleden hebben julie ook met de regelmaat van de klok moeite met het inloggen via digid.
Ik ben vandaag weer eens bezig geweest eerst de app maar daar komt men nu ook met wat extra vragen als gebruikersnaam en password op zich geen probleem  maar dan gaan ze ook een zescijferige code versturen en daar gaat het mis.
Doe je dit via een SMS dan komt de code nooit, doe je dit via een gesproken SMS dan heb je wel eens geluk dat deze komt.
Vandaag kreeg ik zelfs een gesproken SMS zonder geluid, dus de telefoon ging over en niets aan de andere kant van de lijn.
Ervaren jullie ook deze problemen.
Ik heb Globe als provider voor mijn telefoon.

Alvast bedankt

m.vr.gr.

Johan 

maastricht

Algemeen heb ik een probleem met het ontvangen bij mij thuis, soms heel snel andere keer uren later. Gebruik Smart. Vaak doe ik nu dit in een gebied waar de ontvangst zeer goed is, dan gaat het veel sneller.

Antonio

Dag Bjorna145, ik heb m'n oude post over DigID geupdate. Niet dat je daar iets aan hebt...
Want bij mij werkte het "ineens" weer, na wat gepruts dat ik niet meer kan reproduceren.
Wat details: smartphone provider is Globe, geen sms OTP nodig, het ingelogd blijven duurt vrij kort:de app vraagt na 2 min of zo alweer of je ingelogd wilt blijven.

Ben nu benieuwd hoe lang het blijft werken.
Beter een muisarm dan een apestaartje...

Antonio

Het bleef dus werke tot nu..
Wat een ellende met die DigId zeg.

Wat is er veranderd: Ik kan (nu ineens) wel op bijv de Belastingdienst site voor mijn vrouw inloggen, met de phone en de pin code voor mijn vrouw.
Gebruik ik m'n eigen phone en pin, dan kom ik óók bij haar Belastingdienst uit. Rara !

Mijn eigen gegevens krijg ik niet meer te zien.

En ik weet 100% zeker dat dit voorheen wel goed werkte.
Dit wordt weer bellen, mailen etc met ambtenaren....pfffffffff
Beter een muisarm dan een apestaartje...

Antonio

Ik had nog hoop dat mijn belasting adviseur, die beide aangiftes over 2023 verzorgt, misschien een tip kon geven. Maar hij gebruikt zijn eigen DigId voor zijn klanten, vertelt hij me zojuist.
Dus het goede nieuws is dat de aangiftes weliswaar door kunnen gaan, maar dat mijn eigen DigId niet werkt....
Beter een muisarm dan een apestaartje...

maastricht

Citaat van: Antonio op maandag 17 juni 2024, 11:09:49Het bleef dus werke tot nu..
Wat een ellende met die DigId zeg.

Wat is er veranderd: Ik kan (nu ineens) wel op bijv de Belastingdienst site voor mijn vrouw inloggen, met de phone en de pin code voor mijn vrouw.
Gebruik ik m'n eigen phone en pin, dan kom ik óók bij haar Belastingdienst uit. Rara !

Mijn eigen gegevens krijg ik niet meer te zien.

En ik weet 100% zeker dat dit voorheen wel goed werkte.
Dit wordt weer bellen, mailen etc met ambtenaren....pfffffffff

Misschien cache legen van de browser of voor je vrouw b.v. Firefox gebruiken en voor jezelf b.v. Chrome.