Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

boldy

ik heb ut al gezien ,jij vermaak je eigen daar wel met al die dames om je heen  :jajaja:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek

Zoals Napoleon werd verbannen voor de rest van zijn leven naar Elba, werd ik door de psychiaters voor de rest van mijn leven verbannen naar het strafkamp " De Filipijnen " Geen proefverlof naar Marrokko toegestaan.


bananacreek

#122
P.O.  Box prijzen verhoogd bij de PhilPost van P 540 naar P 1000.
Ze krijgen een hoop extra vrije dagen voor en na kerst en de klanten moeten het dan maar opspugen



Motoren van de trucks gereviseerd " langs de weg"






Verjaardag van de hond van de eigenaar van het huis




Het cadeau'tje???? Misschien een nieuw hondenhok zoals de "honden bungalow" van de buren (aircon) ???? De hond van de buren heeft waarschijnlijk ook een inwonende "huishoudster-hond"  :denk:







bananacreek

#123

Een "lelijke eend"  :confused2: De eigenaar is een buitenlander en waarschijnlijk komt dat apparaat uit europa vandaan ?

Deze ATV kostte ongeveer 670 duizend pesos tweedehands hier op de PI en komt uit Japan, bestel je dat ding nieuw hier dan kost het ongeveer 1,4 miljoen pesos, 4-wheel aandrijving, 450cc, met winch en dat werkt goed in de bergen maar ik heb het geld niet voor zo'n ding. :denk:












Ook een goede ATV met " wide-sight" mirrors, erg belangrijk en nog steeds te koop, price is negotiable en inruil toegestaan.

Motorbike-cover te koop en ik vroeg aan de man: "Hoeveel voor zo'n ding?". 550 pesos zei de knaap met een gulle glimlach, en drie sekonden later vraagt een andere Filipijn ook hoeveel, toen ik al weg liep, en de man zei 350 pesos, maar ik hoorde dat duidelijk, en toen sprong de zekering in het verstand (wat er nog van over is) en liet ik wat duidelijke Nederlandse taal naar boven komen. De man zei toen: " Ok voor jou Joe nu ook 350 pesos". Ik zei dat ik het nog liever ergens anders voor 2000 pesos wilde kopen en dan in stukken scheuren. :shoot13lj7:


Verder op dagelijkse avontuur:
Tien minuten later was ik in Lee Plaza in de levensmiddelen afdeling en daar liep ik wat te zoeken en dan zag ik een gegeven moment een Filipijn van een jaar of 30 bij de cottonbuds staan en de man pakte een plastic pakje met cottonbuds en DEED HET OPEN EN HAALDE ER EEN COTTONBUD UIT EN STAK HET VERVOLGENS IN ZIJN OOR, EN WAARSCHIJNLIJK PASTE HET NIET GOED EN DEED HIJ HET WEER IN HET PLASTIC ZAKJE EN NADIEN LEGDE HIJ HET PAKJE WEER OP DE SHELF EN BEGON EEN PAKJE MET EEN ANDER MERK OPEN TE MAKEN EN DEED HETZELFDE MAAR DAN IN HET ANDERE OOR. Ik was toch even voorzichtig om geen foto van hem in actie te nemen, maar had verderop moeten lopen en er snel één moeten nemen met telelens. Wat een knuppel en dan vraag je je eigen wel even af: "Wat gaat er om in het brein van zo'n gozer?" :ikkeniebegrijp:


Tussen kerst en nieuwjaar was er een groot tekort aan bier in Dumaguete (economical crisis kennen ze hier niet zo te zien). Vandaag vroeg ik aan de salesman die het bier bij de disco alfleverde waarom, en hij zei dat er plotseling een te groot demand was en dat de aanvoer het niet meer bij kon houden. De aanvoer komt van de brouwerij in Bacolod en Mandauwe city in Cebu, en voor de Beer na Beer komt het per schip uit de brouwerij in Cacayan de Oro. Op de markt moesten een aantal kleine drinkgelegenheden twee dagen sluiten omdat ze geen bier meer konden kopen. Nu kunnen ze weer zuipen zoveel ze willen. :applaus:


Zo is er hier elke dag iets anders te beleven. :janken:

 






Baliw-katok

Citaat van: bananacreek op vrijdag  7 januari 2011, 14:40:26

Tussen kerst en nieuwjaar was er een groot tekort aan bier in Dumaguete (economical crisis kennen ze hier niet zo te zien). Vandaag vroeg ik aan de salesman die het bier bij de disco alfleverde waarom, en hij zei dat er plotseling een te groot demand was en dat de aanvoer het niet meer bij kon houden. De aanvoer komt van de brouwerij in Bacolod en Mandauwe city in Cebu, en voor de Beer na Beer komt het per schip uit de brouwerij in Cacayan de Oro. Op de markt moesten een aantal kleine drinkgelegenheden twee dagen sluiten omdat ze geen bier meer konden kopen. Nu kunnen ze weer zuipen zoveel ze willen. :applaus:


Zo is er elke dag hier iets anders te beleven.

 







tja wat wil je met Heer Bommel met zijn deep throat, die doet wel iets anders dan ijsberen in Dumaguete

bananacreek

Citaat van: Baliw-katok op vrijdag  7 januari 2011, 19:15:07
Citaat van: bananacreek op vrijdag  7 januari 2011, 14:40:26

Tussen kerst en nieuwjaar was er een groot tekort aan bier in Dumaguete (economical crisis kennen ze hier niet zo te zien). Vandaag vroeg ik aan de salesman die het bier bij de disco alfleverde waarom, en hij zei dat er plotseling een te groot demand was en dat de aanvoer het niet meer bij kon houden. De aanvoer komt van de brouwerij in Bacolod en Mandauwe city in Cebu, en voor de Beer na Beer komt het per schip uit de brouwerij in Cacayan de Oro. Op de markt moesten een aantal kleine drinkgelegenheden twee dagen sluiten omdat ze geen bier meer konden kopen. Nu kunnen ze weer zuipen zoveel ze willen. :applaus:


Zo is er elke dag hier iets anders te beleven.

 







tja wat wil je met Heer Bommel met zijn deep throat, die doet wel iets anders dan ijsberen in Dumaguete

Hr. Bommel en Tom Poes waren toen al in Nederland neem ik aan. :ikkeniebegrijp:


bananacreek

Tegenwoordig moet je hier ook nog eens een ID aantonen als je met een credit-card wil betalen :denk:



boomerang

Citaat van: bananacreek op zaterdag  8 januari 2011, 13:31:01
Tegenwoordig moet je hier ook nog eens een ID aantonen als je met een credit-card wil betalen :denk:




Daar kan ik volledig mee instemmen gezien de grote aantallen via internet gestolen creditcard gegevens. In ieder geval kan dit een fraudeur afremmen.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Phille

Citaat van: bananacreek op zaterdag  8 januari 2011, 13:31:01
Tegenwoordig moet je hier ook nog eens een ID aantonen als je met een credit-card wil betalen :denk:




Mijn ID heb ik in het verleden al wel meer moeten tonen bij gebruik van mijn credit card, in de Filipijnen als daarbuiten. Heb ik helemaal geen probleem mee!

ab

Hoi Willem Oude reus dat heb je netjes weergegeven hoor. Lijkt me ene goed plan dat je hier hene komt om zo'n truck naar Cebu te sturen. Maar ik ga ook mee hoor. Nog een half jaar werken dan mag ik ook stoppen.
Jij hebt het fantastisch voor elkaar man met die schoonheden om je heen. Dus dat " Klootzak" kun je wel weg laten bij je Nicknaam.